  • 1. Data: 2008-09-23 06:12:57
    Temat: pozew cywilny- kradziez- pytanie???
    Od: "maciej" <m...@p...onet.pl>

    witam.
    przez kilka mies pracowalem jako kierowca tira. nie dostalem wynagrodzenia
    za ostatni miesiac oraz diet za caly okres pracy. pracodawca nie chce
    wyplacic tych naleznosci i z tego co wiem z wew. firmy chce przeciaganac
    sprawe ile sie da ana koniec jeszcze zlozyc pozew cywilny o kradziez paliwa
    na kwote ktora jest mi winny.
    oddalem sprawe do PIP. ona nalozyla kare i ustalila ze byly wykroczenia
    pracodawcy.. szef sie wobec inspektora zobowiazal do wyplaty wszystkiego do
    okreslonej daty jednak byly to tylko obiecanki bo nadal zero efektu.
    chyba oddam sprawe do sadu pracy.
    pytanie moje brzmi: jak wyglada ewentualne postepowanie zwiazane z pozewm
    cywilnym? nie ukradlem zadnego paliwa wiec nei mam sie czwego bac. jednak
    chcialbym wiedziec jak sie skutecznie bronic.

    milleniusz

  • 2. Data: 2008-09-23 06:28:22
    Temat: Re: pozew cywilny- kradziez- pytanie???
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    maciej wrote:
> [...]
    > cywilnym? nie ukradlem zadnego paliwa wiec nei mam sie czwego bac. jednak
    > chcialbym wiedziec jak sie skutecznie bronic.

    musieliby miec jakis dowod.
    najwygodniej ci sie bedzie bronic, ze to zemsta pracodawcy,
    jakybyś jeszcze znalazł kogoś kto by to potwierdzil to byloby super.
    oddanie sprawy do sądu pracy zanim oni złożą pozew cywilny moze pomoc,
    bo inaczej to oni odwróca kota ogonem.

  • 3. Data: 2008-09-23 06:41:46
    Od: s...@o...pl

    Jeżeli Twój były pracodawca się odpowiednio postara - "znajdą się kwity". Okaże
    się, że wg. ilości paliwa jakie zużywałeś - Twój samochód palił 100 l./100 km.
    Albo i 200/100. Znajdzie się pani Kazia, która ze strachu o utratę pracy
    poświadczy, że "kwity" są prawdziwe. Znajdzie się pan Heniek, który - bo lubi
    szefa i swoją pracę - poświadczy, że tyle tankowałeś...

    Jedyne rozwiązanie dla Ciebie - jak pisał przedmówca - uderz pierwszy! Pozew do
    sądu pracy. Inaczej wszystko się obróci przeciwko Tobie.

  • 4. Data: 2008-09-23 09:50:54
    Od: "maciej" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > Pozew do
    > sądu pracy. Inaczej wszystko się obróci przeciwko Tobie.

    dzieki za odp. juz przygotowuje pozew do sadu pracy.:)
    nie ma szans na jakiekolwiek przepaly bo norma spalania mojego auta nie
    przekorczyla 33l/100km (jak na tira to i tak malo) a to moim zdaniem bardzo
    ladna norma. i ni ewymyslilem jej tylko opieram sie na ilosciach paliwach
    rzeczywiscie zatankowanych i przmierzonych kilometrach.

    czy jak firma zlozy pozew cywilny przciwko mnie to ja dostane jakies
    powiadomienie, wezwanie do sadu w jakims charakterze ??? jak to wyglada od
    strony proceduralnej?

    pozdr.

  • 5. Data: 2008-09-23 10:07:56
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

    Użytkownik "maciej" <m...@p...onet.pl> napisał
    > ladna norma. i ni ewymyslilem jej tylko opieram sie na ilosciach paliwach
    > rzeczywiscie zatankowanych i przmierzonych kilometrach.

    Uważaje, żeby oni nie oparli się na innych ilościach rzekomo zatankowanych;)

  • 6. Data: 2008-09-23 10:27:35
    Od: BartekK <s...@N...org>

    maciej pisze:
> [...]
    > ladna norma. i ni ewymyslilem jej tylko opieram sie na ilosciach paliwach
    > rzeczywiscie zatankowanych i przmierzonych kilometrach.
    Nie zrozumiałeś. Ilość zatankowanego paliwa się nie zmieni - nadal
    będzie tyle samo na papierze, tylko nagle cudownie "wyparuje" z papierów
    np połowa twoich wyjazdów, przez co wyjdzie żeś zużył (ukradł?)
    66l/100km (bo kilometrów ubędzie).

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 7. Data: 2008-09-23 11:12:56
    Od: "maciej" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > np połowa twoich wyjazdów, przez co wyjdzie żeś zużył (ukradł?) 66l/100km

    o to sie chyba nie powinienem martwic. na wszsytko sa dokumenty. polecenia
    wyjazdow sluzbowych, faktury, tarczki tachografu. . do tego jest to sp zoo
    wiec pelna ksiegowosc. dokumenty juz zaksiegowane nie znikną.

    maciej

  • 8. Data: 2008-09-23 15:53:27
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    maciej wrote:

    > o to sie chyba nie powinienem martwic. na wszsytko sa dokumenty. polecenia
    > wyjazdow sluzbowych, faktury, tarczki tachografu. . do tego jest to sp zoo
    > wiec pelna ksiegowosc. dokumenty juz zaksiegowane nie znikn?.

    Nie takie rzeczy juz byly w PL, wiec bylbym ostrozniejszy z ta pewnoscia
    pokladana w kwity. No chyba ze masz u siebie w domu jakies kopie
    wszystkich dokumentow ktore podpisywales

    --
    Regards,
    Maverick