  • 1. Data: 2008-10-17 06:19:42
    Temat: potwierdzenie-przelewu
    Od: "tmp2" <t...@p...onet.pl>

    Mam pytanie odośnie potwierdzenia przelewu wydawanego przez bank Lukas ze
    strony internetowej - takie, które klient sam sobie może wydrukować.
    Banki piszą na nim, że jest to dokument elektroniczny i nie wymaga
    stęplowania oraz podany jest identyfikator tego dokumentu.
    Czy taki dokument jest honorowany przez inne instytucje w Polsce np sąd,
    komornika czy notariusza ?

    DF

    Artur Sobczak

  • 2. Data: 2008-10-17 06:22:52
    Temat: Re: potwierdzenie-przelewu
    Od: Patryk Włos <a...@o...pl>

> [...]
    > stęplowania oraz podany jest identyfikator tego dokumentu.
    > Czy taki dokument jest honorowany przez inne instytucje w Polsce np sąd,

    Nie wiem. Ale faktem jest, że BZWBK, który również stosuje tego typu
    informację w pobieranych dokumentach, oferuje osobną usługę
    uwierzytelniania takich wydruków - tj. za 5 PLN od strony drukują Ci to
    w oddziale i podbijają/podpisują.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 3. Data: 2008-10-17 06:35:45
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    tmp2 napisał(a):

> [...]
    > Banki piszą na nim, że jest to dokument elektroniczny i nie wymaga
    > stęplowania oraz podany jest identyfikator tego dokumentu.

    A jak wyobrazasz sobie podsteplowanie dokumentu elektronicznego? Mam tu
    na mysli, ze juz wydruk takiego potwierdzenia ma wartosc papieru :)

    > Czy taki dokument jest honorowany przez inne instytucje w Polsce np sąd,
    > komornika czy notariusza ?

    To zalezy co chcialbys udowodnic bo To nie jest dokument tylko
    elektroniczne potwierdzenie wykonania przez bank jakiejs operacji. Z
    niego nie wynika, ze odbiorca przelewu pieniadze otrzymal.

    j.

  • 4. Data: 2008-10-17 07:18:41
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    tmp2 pisze:
> [...]
    > Banki piszą na nim, że jest to dokument elektroniczny i nie wymaga
    > stęplowania oraz podany jest identyfikator tego dokumentu.

    Masz na wydruku podstawę prawną. Odszukaj sobie i będziesz pewien.

    > Czy taki dokument jest honorowany przez inne instytucje w Polsce np sąd,
    > komornika czy notariusza ?

    Tak, jako potwierdzenie wykonania przelewu.

    --
    I wszystko jasne :)
    GG - 2539855

  • 5. Data: 2008-10-17 07:24:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Flo pisze:

    > Masz na wydruku podstawę prawną. Odszukaj sobie i będziesz pewien.

    Tylko podstawa prawna (brak konieczności stempla) dotyczy
    elektronicznego potwierdzenia przelewu, czyli że bank może wyświetlić
    potwierdzenie przelewu na Twoim monitorze i nie potrzebuje stempla.
    Wydruk takiego potwierdzenia ma wartość papieru, na którym go wydrukowano.

    > Tak, jako potwierdzenie wykonania przelewu.

    Jest to trochę mocniejszy dowód niż zeznanie świadka. Ale nie jest to
    dowód sam w sobie. Tak naprawdę to przed komornikiem, czy notariuszem
    będzie się liczyło oświadczenie wierzyciela, że pieniądze dostał. Jeśli
    wierzyciel zaprzeczy, to trzeba będzie poszukać innych dowodów na
    dokonanie przelewu.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 6. Data: 2008-10-17 07:41:18
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 17 Oct 2008 09:24:41 +0200, Liwiusz napisał(a):

> [...]
    > będzie się liczyło oświadczenie wierzyciela, że pieniądze dostał. Jeśli
    > wierzyciel zaprzeczy, to trzeba będzie poszukać innych dowodów na

    Dodajmy do tego, to co zawsze podkreślam: dzięki takiemu zapisowi w prawie
    bankowym odpowiedzialność za użycie fałszywego potwierdzenia będzie
    rozpatrywana jako odpowiedzialność za sfałszowanie (lub użycie fałszywego)
    dokumentu, a ta odpowiedzialność jest obwarowana nieco innymi warunkami
    niż odpowiedzialność za fałszywe oświadczenie.

  • 7. Data: 2008-10-17 14:42:18
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gd9aq2$50t$1@news.onet.pl tmp2 <t...@p...onet.pl>
    pisze:

> [...]
    > strony internetowej - takie, które klient sam sobie może wydrukować.
    > Banki piszą na nim, że jest to dokument elektroniczny i nie wymaga
    Tego żaden dokument nie wymaga.

    > oraz podany jest identyfikator tego dokumentu.
    > Czy taki dokument jest honorowany przez inne instytucje w Polsce np sąd,
    > komornika czy notariusza ?
    Kilka lat temu w sporze z Urzędem Skarbowym, który czepiał się mnie w
    kwestii dopłaty do podatku posłużyłem się takim dokumentem jako dowodem i
    się odpieprzyli, a US łatwo nie odpuszcza.
    2 lata temu taki sam dokument przedstawiłem w UM jako dowód zapłaty podatku
    od nieruchomości, który zapomniałem zapłacić i grozili mi jakimś tam
    postępowaniem i karą. Również nie było problemu.
    Jeszcze jeden przykład, choć znacznie mniejszego kalibru: osoba nie
    zapłaciła za kablówkę, odcięli sygnał. Szybli przelew internetowy,
    przefaksowanie tego dokumentu via internet, po godzinie telefon kontrolny
    czy faks dotarł i czy czytelny i włączyli tego samego dnia.

    --
    Jotte