  • 1. Data: 2008-10-16 20:12:47
    Temat: "niby" łapówka
    Od: ">>Galeon<<" <b...@p...pl>

    Wczoraj chowając dowód rejestracyjny zauważyłem, że za jego okładką mam
    30zł (mam tam też prawo jazdy i wszystko razem nosze w okładce). O
    pieniądzach zwyczajnie zapomniałem. Teraz zastanawiam się co byłoby,
    gdybym np. po przekroczeniu dozwolonej prędkości został zatrzymany przez
    policjantów i nieświadomie do kontroli przekazał dokument z taka wkładką
    (tak jak to robią obecnie Polacy jadac na Ukraine)
    Kasa to mała, ale już nie raz słyszałem o ludziach starających sie za
    20zl przekupić funkcjonariuszy.

    Może ktoś miał podobną sytuację ? To takie moje wieczorne gdybanie

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-10-16 20:23:32
    Temat: Re: "niby" łapówka
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    ">>Galeon<<" <b...@p...pl> wrote
> [...]
    > gdybym np. po przekroczeniu dozwolonej prędkości został zatrzymany przez
    > policjantów i nieświadomie do kontroli przekazał dokument z taka wkładką

    Funkcjonariuszy uczy się, żeby nie przyjmowali dokumetnów w okładkach i
    portfelach, właśnie m.in. z tego powodu.
    To zależy od sytuacji, czy bys coś jescze mówił czy nie itd. Ciężko
    stwierdzić czy w danej sytuacji uznanonby to za próbę przekupstwa.

    Ja miałem przypadek, że kiedyś na granicy podałem paszport, a w środku była
    waluta. Strażnik zażartował tylko coś na temat przekupstwa i przemytu, ale
    oddał paszport i kazał pieniądze wyjąć i dać jeszcze raz sam dokument. Tak
    się zastanawiam, że jak bym trafił na nadgorliwca to mogłoby być ciężko.
    Aczkoliwek obca waluta w paszporcie się zdarza, a że nie miałem żadnego
    motywu, aby mu dawać łapówkę to pewnie bym się obronił.

  • 3. Data: 2008-10-16 20:43:00
    Od: GG <g...@g...gg>

    Piotr [trzykoty] wrote:

    > Ja miałem przypadek, że kiedyś na granicy podałem paszport, a w środku była
    > waluta. [ciach]

    Kiedyś oddałem jednemu z wykładowców jakis projekt w zawiązywanej
    teczce. On to przy mnie otwiera, patrzy, a tam oczywiście ten projekt i
    5 groszy. W tym momencie przypomniało mi się, że dzień wcześniej do
    plecaka wrzuciłem resztę z jakichś zakupów i prawdopodobnie moneta tym
    sposobem wpadła do teczki. Na całe szczęście doktorek obrócił to w dobry
    żart, ale co się zagotowałem, to moje :)

    --
    pzdrv!
    GG

  • 4. Data: 2008-10-17 00:40:53
    Od: "gardziej" <b...@b...pl>

> [...]
    > szczęście doktorek obrócił to w dobry żart, ale co się zagotowałem, to moje :)

    "widze, ze sciagnal pan prace z internetu i dorzucil swoje 5 groszy..." :)

  • 5. Data: 2008-10-17 07:03:32
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik ">>Galeon<<" <b...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Teraz zastanawiam się co byłoby, gdybym np. po przekroczeniu dozwolonej
    > prędkości został zatrzymany przez policjantów i nieświadomie do kontroli
    > przekazał dokument z taka wkładką

    nicby sie nie stalo, bo kto ci broni wozic "zelazna rezerwe" na awaryjjne
    tankowanie?

  • 6. Data: 2008-10-17 09:46:22
    Od: Łukasz Kalbarczyk <l...@t...net>

    Dnia Thu, 16 Oct 2008 22:12:47 +0200, >>Galeon<< napisał(a):

> [...]
    > 20zl przekupić funkcjonariuszy.
    > Może ktoś miał podobną sytuację ? To takie moje wieczorne gdybanie

    Konstytucja chyba gwarantuje wolność, więc w szczególności
    trzymanie pieniędzy tam, gdzie Ci sie podoba i robienie z nimi,
    co chcesz, nie? Poza tym to chyba oni muszą udowodnić Tobie,
    że chciałeś dać łapówkę, a nie Ty im. No a jak już policjant to zabierze,
    to możesz go pewnie oskarżyć o kradzież.

    --
    ŁK (2008-10-17 11:44:39)