  • 1. Data: 2005-01-20 22:13:37
    Temat: poszukuje...
    Od: "Stefek" <1...@i...pl>

    dawnego brzmienia "ustawy z dnia 17.XII.1998 o emeryturach i rentach z
    Funduszu Ubezpieczen Spolecznych(Dz.U.nr162,poz 1118) art 28" w ktorym jest
    mowa o "emeryturze
    niepelnej". Najwyzej gdzies 2 lata temu skorygowano brzmienie tego artykulu
    usuwajac slowo "niepelna" i pozostalo tylko slowo "emerytura".

    Najlepiej jakby to bylo w postaci skanu calej strony z jakiejs
    publikacji....

  • 2. Data: 2005-01-21 08:25:21
    Temat: Re: poszukuje...
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Stefek wrote:

> [...]
    > artykulu usuwajac slowo "niepelna" i pozostalo tylko slowo "emerytura".
    >
    > Najlepiej jakby to bylo w postaci skanu calej strony z jakiejs

    sprawdzales w sejmie ?

    www.sejm.gov.pl/prawo

    jesli ne ma to

    www.google.pl

    a w okienku

    ustawa z dnia 17 grudnia 1998 o emeryturach

    oguslaw

  • 3. Data: 2005-01-21 09:44:18
    Od: "Stefek" <1...@i...pl>

    "bo" > sprawdzales w sejmie ?
    > www.sejm.gov.pl/prawo
    > jesli ne ma to
    > www.google.pl

    W google sprawdzalem juz wczesniej. Teraz sprawdzilem w sejmie. I tu i tu,
    wszedzie jest nowe, zaktualizowane brzmienie tej ustawy z wyeliminowanym
    slowem "niepelna" ze zwrotu "niepelna emerytura". Mysle, ze jedyna szansa
    bedzie jakas publikacja wydana juz po wejsciu w zycie tej ustawy a przed
    dokonaniem tej kosmetycznej poprawki (pewnie okolo 2003 roku)

  • 4. Data: 2005-01-21 10:57:33
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Stefek wrote:

> [...]
    > bedzie jakas publikacja wydana juz po wejsciu w zycie tej ustawy a przed
    > dokonaniem tej kosmetycznej poprawki (pewnie okolo 2003 roku)

    Zle sprawdzales...

    oryginalne tekstyy ustaw maja w tytule daty tak, ja Ci napisalem
    czyli grudnia a nie XII

    Wyniki 1 - 10 spośród około 9,230 dla zapytania ustawa z dnia 17 grudnia
    1998 o emeryturach . (Znaleziono w 0,35 sek.)

    USTAWA z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach
    USTAWA z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu
    Ubezpieczeń
    Społecznych. Dział I. Przepisy ogólne. Rozdział 1. ...
    www.tygodniksolidarnosc.com/ustawy/emeryt.htm - 101k - Kopia - Podobne
    strony

    Ustawa z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z ...
    Ustawa z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu
    Ubezpieczeń Społecznych. ... USTAWA. z dnia 17 grudnia 1998 r. ...
    www.abc.com.pl/serwis/du/1998/1118.htm - 101k - Kopia - Podobne strony

    Ustawa z dnia 17 grudnia 1998 r. o zmianie ustawy o ...
    USTAWA. ... emeryturę, określoną przepisami o emeryturach i rentach z
    Funduszu
    Ubezpieczeń Społecznych, jeżeli do dnia rozwiązania stosunku ...
    www.abc.com.pl/serwis/du/1998/1120.htm - 10k - Kopia - Podobne strony
    [ Więcej wyników z www.abc.com.pl ]

    Dz.U. 1998 nr 162 poz. 1118
    ... Dz.U. 1998 nr 162 poz. 1118. Ustawa z dnia 17 grudnia 1998 r. o
    emeryturach i rentach
    z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych. Status aktu prawnego: ...

  • 5. Data: 2005-01-21 13:38:09
    Od: "Stefek" <1...@i...pl>

    "bo"
    > Zle sprawdzales...

    No to ja juz nie wiem, albo rzeczywiscie nie umiem szukac albo nie rozumiemy
    sie.
    Te ustawe potrafie znalezc w roznych miejscach i ponizej to co znajduje:

    USTAWA z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu
    Ubezpieczeń Społecznych. (Dz. U. Nr 162, poz. 1118)
    Art. 28. Ubezpieczonym urodzonym przed dniem 1 stycznia 1949 r. przysługuje
    emerytura, jeżeli spełnili łącznie następujące warunki:
    1) osiągnęli wiek emerytalny wynoszący co najmniej 60 lat dla kobiet i co
    najmniej 65 lat dla mężczyzn,
    2) mają okres składkowy i nieskładkowy wynoszący co najmniej 15 lat dla
    kobiet i co najmniej 20 lat dla mężczyzn.

    To jest obecne brzmienie tego artykulu po poprawce. Teraz
    szukam poprzedniego brzmienia (przed poprawka) kiedy bylo w nim gdzies slowo
    "niepelna". Czy potrafisz mi wskazac jakis bezposredni link do takiego
    brzmienia?
    Ewentualnie chocby informacje o poprawce, ze wykluczono slowo "niepelna" -
    tego tez
    nie moge znalezc.

  • 6. Data: 2005-01-21 13:59:16
    Od: Grzegorz Bednarczyk <b...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 21 Jan 2005 14:38:09 +0100, Stefek napisał(a):

> [...]
    > brzmienia?
    > Ewentualnie chocby informacje o poprawce, ze wykluczono slowo "niepelna" -

    Nie możesz znaleźć, bo nie było takiej poprawki. Art. 28 ustawy o
    emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych nie był ani razu
    zmieniony i nigdy nie użyto w nim słowa "niepełna" (ba, żeby tylko w tym
    artykule...). Polecam jednak lekturę ustawy z dnia 14 grudnia 1982 r. o
    zaopatrzeniu emerytalnym pracowników i ich rodzin (Dz.U. Nr 40 poz. 267 z
    późn. zm.), która straciła moc w momencie wejścia w życie ustawy, której
    szukałeś, szczególnie art. 28 i n.
    Pozdrowienia
    --
    Grzegorz Bednarczyk