  • 1. Data: 2005-01-20 19:50:52
    Temat: wpisowe do spółdzielini
    Od: "jacenty" <k...@w...pl>

    Witajcie!
    Mam pytanie.
    Jestem członkiem społdzielni mieszkaniowej. Posiadam mieszkanie typu
    własnosciowego /lokatorskie/. Dostałem 1/2 mieszkania w tej samej
    spoldzielni tez tego typu. Spoldzielnia domaga sie wpisowego mimo że jestem
    już członkiem tej spoldzielni.
    Czy słusznie?

    Dziekuje i pozdrawiam

    --
    jacenty

  • 2. Data: 2005-01-20 19:54:44
    Temat: Re: wpisowe do spółdzielini
    Od: Johnson <J...@n...pl>

    jacenty napisał(a):
> [...]
    > własnosciowego /lokatorskie/. Dostałem 1/2 mieszkania w tej samej
    > spoldzielni tez tego typu. Spoldzielnia domaga sie wpisowego mimo że jestem

    Mieszkanie w spółdzielni jest ALBO własnościowe ALBO lokatorskie.
    Czy jesteś pewny że spółdzielnia żąda wpisowego, a nie przypadkiem wkładu budowlanego
    czy innego?
    Wpisowego o ile cos takiego jest nie może żądać, a wkład to i owszem.

    --
    :) Johnson

  • 3. Data: 2005-01-20 20:30:52
    Od: "jacenty" <k...@w...pl>

[...]

    sprawdziłem. Posiadam "spoldzielcze wlasnosciowe prawo do lokalu
    mieszkalnego". Dostałem 1/2 mieszkania /notarialnie/ od mojej Mamy w tej
    samej spółdzielni. A dalej jak wyżej, Spoldzielnia domaga sie wpisowego.

    Pozdrawiam

    Jacenty

  • 4. Data: 2005-01-20 20:49:04
    Temat: Re: wpisowe do sp=F3=B3dzielini
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

> [...]

    wkładu budowlanego czy innego?
    Wpisowego o ile cos takiego jest nie może żądać, a wkład to i owszem.

    Krzysiek, Krakow

  • 5. Data: 2005-01-20 21:36:38
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    KrzysiekPP napisał(a):

    > Czy jesteś pewny że spółdzielnia żąda wpisowego, a nie przypadkiem
    > wkładu budowlanego czy innego?
    > Wpisowego o ile cos takiego jest nie może żądać, a wkład to i owszem.

    Czy Ty kiedykolwiek w życiu widziałeś spółdzielnię?
    ;-)

    Z pierwszego wyguglanego statutu spółdzielni:

    § 4

    1. Członkiem Spółdzielni może być:

    1. osoba fizyczna, choćby nie miała zdolności do czynności
    prawnych lub miała ograniczoną zdolność do czynności prawnych,
    2. osoba prawna, z tym że takiej osobie nie przysługuje
    spółdzielcze lokatorskie prawo do lokalu mieszkalnego.

    2. Członkami Spółdzielni mogą być oboje małżonkowie, choćby spółdzielcze
    prawo do lokalu albo prawo odrębnej własności lokalu przysługiwało tylko
    jednemu z nich.

    3. Osoba fizyczna może być przyjęta w poczet członków Spółdzielni po
    złożeniu deklaracji, wpłaceniu wpisowego i udziałów zgodnie z § 15, jeżeli:

    i jeszcze słownik języka polskiego:
    wpisowe
    rz. n odm. jak przym. Ia, blm jednorazowa opłata uiszczana przy
    zapisywaniu się na członka, uczestnika, użytkownika czegoś

    A wracając do meritum. Wg mnie wpisowe płaci się RAZ, przy przyjęciu do
    danej spółdzielni. Według Prawa spółdzielczego równiez:

    Art. 19. [Zobowiązania finansowe członków] § 1. Członek spółdzielni
    obowiązany jest do wniesienia wpisowego oraz zadeklarowanych udziałów
    stosownie do postanowień statutu

    M.

  • 6. Data: 2005-01-20 21:45:10
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    Oj sorrry, ja tylko chcialem byc zlosliwy i zacytowalem przedmowce ;-)))

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 7. Data: 2005-01-20 22:36:08
    Od: Johnson <J...@n...pl>

    Maciej Bebenek napisał(a):
> [...]
    >
    > 3. Osoba fizyczna może być przyjęta w poczet członków Spółdzielni po
    > złożeniu deklaracji, wpłaceniu wpisowego i udziałów zgodnie z § 15, jeżeli:

    Tylko ze on już jest członkiem, wiec nie musi wpałcać drugiego wpisowego.

    --
    :) Johnson

  • 8. Data: 2005-01-20 22:38:10
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Johnson napisał(a):

    > Tylko ze on już jest członkiem, wiec nie musi wpałcać drugiego wpisowego.

    A czy ja cos innego napisałem? WPisowe = opłata za przyjęcie.

    M.

  • 9. Data: 2005-01-20 23:03:12
    Od: Johnson <J...@n...pl>

    Maciej Bebenek napisał(a):

    > A czy ja cos innego napisałem? WPisowe = opłata za przyjęcie.
    >
    > M.

    Chodzi mi o to co ja napiałem. Wiem co to wpisowe. Skoro gośc mówił że jest cłznkiem
    wiec nie mogli
    od niego żadac drugi raz, a wiec muszą żadac czegoś innego.

    --
    :) Johnson