  • 1. Data: 2005-01-20 21:43:16
    Temat: Stypendium naukowe - kto ma racj
    Od: "Juhas" <u...@p...onet.pl>

    Witam.
    Jest taka sprawa. Jestem studentem informatyki. W drugim semestrze ubiegałem się o
    stypendium naukowe.
    Aby dostać takie stypendium student musiał spełniać warunki(m.in.):
    Średnia ocen z SEMESTRU minimum 4,75 (ja miałem 4,9)
    Indeks i podanie o stypendium złożone do 20 lipca 2004 roku.

    Wszystkie warunki spełniłem. Indeks wraz z podaniem złożyłem i zostało podanie
    przyjęte.

    We wrześniu lub na początku października, uczelnia poinformowała, że są nowe zasady
    udzielania stypendium naukowego(m.in. średnia
    ważona z CAŁEGO ROKU minimum 4,5)

    Oczywiście nie przyznano mi stypendium. Więc odwołałem się. Odwołanie zostało
    rozpatrzone negatywnie. Komisja stypendialna
    powiedziała, że nie spełniam wymagań(a więc średnia ważona z całego roku minimum
    4,5).

    Ale ja ubiegałem się o stypendium na starych zasadach. Próbowałem dowiedzieć się, co
    jest grane. Pani w punkcie
    informacyjno-konsultacyjnym powiedziała mi, że zmiana zasad udzielana stypendium, to
    nie "szkolne widzi mi się", tylko jakaś ustawa.

    Zacząłem trochę grzebać w internecie(a, że na prawie się nie znam, dlatego piszę) i
    znalazłem takie rzeczy.

    Ustawa z dnia 28 maja 2004 roku o szkolnictwie wyższym. Artykuł 152(dokładnie 152e)
    mówi coś o tych stypendiach.
    Ustawę podpisał prezydent dnia 21 czerwca 2004 roku.

    Artykuł któryś tam tej ustawy mówi, że wchodzi ona w życie 14 dni od opublikowania,
    poza niektórymi artykułami(m.in. 152). Artykuł
    152 miał wejść w życie dopiero 1 września 2004 roku.

    Z tego, co rozumuję, to skoro składałem podanie i indeks 20 lipca, to powinien mój
    wniosek być rozpatrywany na starych zasadach.

    I mam zamiar walczyć o swoje.
    Więc proszę o wskazówki, rady i kto tak naprawdę ma racje.
    Na wszelkie pytania oczywiście odpowiem.

    www.juhas.glt.pl - darmowe oprogramowanie, programy na zlecenie(najniższe ceny),
    piszemy również przykłady programów na zaliczenie ;)
    Wkrótce WIELKA AKTUALIZACJA!
    Właśnie słucham: Świetliki - Perarolo

  • 2. Data: 2005-01-21 07:49:51
    Temat: Re: Stypendium naukowe - kto ma racj
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@U...go2.TOTEZ.pl>

    Użytkownik "Juhas" <u...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Nie bedzie to porada prawna bo na tym się znam, ale mój przypadek z mojej
    byłej uczelni (Politechnik Łódzka). Na ostatnim semestrze otrzymywałem
    całkiem pokaźne stypendium niestety po wypłacie pierwszego z czterech
    stypendiów przypadających na semestr letni (też dziwne w semestrze zimowych
    5 stypendiów, w letnim tylko 4), rektor do spraw studneckich ogłosił że
    stypendia za wyniki w nauce zostają obcięte o 50% (oczywiście dla dobra
    studentów). Sporo osób się zbulbiło pewnie sporo napisało "ciepłe" słowa do
    prorektora ds studenckich. Moje musiały być wyjątkowo ciepłe (kończyłem i
    tak studia :) ) skoro nawet raz odpisał, gubiąc się strasznie w zeznaniach.
    Drugie stypendium faktycznie przyszło obcięte, ale trzecie zawierało zwrot
    tego co zabrano poprzednio, wiec interwencje przyniosły skutek.
    Wiec nie jestes bez szans, walcz o swoje.
    Powodzenia

    Z poważaniem
    Bartosz Augustyniak

  • 3. Data: 2005-01-21 08:23:01
    Od: "bleff" <k...@U...pl>

> [...]
    >
    > I mam zamiar walczyć o swoje.
    > Więc proszę o wskazówki, rady i kto tak naprawdę ma racje.
    > Na wszelkie pytania oczywiście odpowiem.

    zgłoś się na pl.soc.prawo tam napewno podpowiedzą Ci co i jak robić i czy
    masz rację
    pozdrawiam ;)

  • 4. Data: 2005-01-21 11:44:48
    Od: "Juhas" <u...@p...onet.pl>

    bleff:
    >zgłoś się na pl.soc.prawo

    hmmm...

    --
    Właśnie słucham: The doors - Light my fire

  • 5. Data: 2005-01-21 17:20:51
    Od: "Gabriel" <gabrielSPAM_f(...........)@wp.pl>

    > zgłoś się na pl.soc.prawo tam napewno podpowiedzą Ci co i jak robić i
    czy
    > masz rację

    :D

    > pozdrawiam ;)