  • 1. Data: 2005-01-20 22:26:47
    Temat: wypadek smiertelny a NW
    Od: Posej <k...@w...pl_spam_>

    Witam,

    Znajomej mi osobie w wypadku smiertelnym zginela corka 16 letnia,
    kierowca ktory prowadzil samochod byl pijany, jechal niedozwolona
    predkoscia 150 km/h, wpadl w poslizg, uderzyl silnie w drzewo.
    Zginelo 2 pasazerow. Kierowca lezy w ciezkim stanie w szpitalu,
    jednak jego stan poprawia sie, zdrowieje. Jedna dziewczynka
    niestety zginela :( Jej rodzice dowiedzieli sie o mozliwosci
    dostania pieniazkow z ubezpieczenia NW lub OC kierowcy pojazdu.
    Czy jest to mozliwe i jak sie o to starac ? Co jesli kierowca nie mial
    wykupionego NW (bo chyba o to moim zdaniem chodzi) ? Prosze o jakies
    informacje, googlowalem ale nic konkretnego nie wyszukalem.

    --
    Pozdrawiam,
    Posej

  • 2. Data: 2005-01-21 00:06:31
    Temat: Re: wypadek smiertelny a NW
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Posiej" <k...@w...pl_spam_> napisał w wiadomości

    Raczej z OC sprawcy. trzeba ustalić, w którym towarzystwie gość był
    ubezpieczony i złożyć tam wniosek o wypłatę odszkodowania. NW nie musiał w
    ogóle mieć.

  • 3. Data: 2005-01-21 00:18:54
    Od: Daniel Wieszczycki <d...@N...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Raczej z OC sprawcy. trzeba ustalić, w którym towarzystwie gość był
    > ubezpieczony i złożyć tam wniosek o wypłatę odszkodowania. NW nie musiał w
    > ogóle mieć.

    Oc sprawcy, ale NW to przecież ofiary. Jak miała. Jak nie, to chyba
    tylko OC. Ale ja się na ubezpieczeniach nie znam. To nie moja działka.

    --
    Daniel Wieszczycki
    DataSec Consulting - Bezpieczenstwo Informacji

  • 4. Data: 2005-01-21 13:35:16
    Od: m...@p...onet.pl

    On Thu, 20 Jan 2005 23:26:47 +0100, Posej <k...@w...pl_spam_> wrote:

> [...]
    >wykupionego NW (bo chyba o to moim zdaniem chodzi) ? Prosze o jakies
    >informacje, googlowalem ale nic konkretnego nie wyszukalem.

    Wyrazy wspólczucia.
    Odszkodowanie się nalezy. Łatwiej byłoby uzyskać gdyby było NW
    kierowcy. Jezeli nie bylo NW to z OC takze sie nalezy, chociaz
    ubezpieczyciel bedzie robil wieksze problemy. Polecam skorzystac z
    pomocy jakiegos prawnika (ale specjalizujacego sie w odszkodowaniach -
    sa takie firmy, a wynagrodzenie ich uzaleznione jest czesto od
    wysokosci uzyskanego odszkodowania).
    Mozna oczywiscie samemu, ale po takim traumatycznym przezyciu osoby
    bliskie zwykle nie maja glowy do takich spraw a kontakty z
    ubezpieczycielem nie naleza do najprzyjmeniejszych.
    Przechodzilem cos takiego 2 lata temu. Sam nie chcialbym wraca do tego
    zdarzenia, ale podac namiar na firme z ktorej uslug korzystalem.
    W razie czego zapraszam na priva.

    ---------------------------------
    Pozdrawiam,
    Mariusz

  • 5. Data: 2005-01-21 14:17:49
    Od: Posej <k...@w...pl_spam_>

    Witaj mariuszxr,

    Dnia 21 stycznia 2005 (14:35:16)
    Na temat "wypadek smiertelny a NW"
    begin message:

    > zdarzenia, ale podac namiar na firme z ktorej uslug korzystalem.
    > W razie czego zapraszam na priva.

    Dziekuje, skontaktuje sie z rodzina i dam znac mailowo jesli by
    potrzebowali namiarow, z tego co wiem to wlasnie ktos z jakiegos biura
    do nich zadzwonil i powiedzial im ze nalezy im sie z OC i NW, wiec
    pewnie przy tym biurze zostaną.

    --
    Pozdrawiam,
    Posej

  • 6. Data: 2005-01-21 14:40:19
    Od: "Sebastian Tatol" <s...@d...pl>

    Witam,

    a mnie jako laikowi wydaje sie ze skoro kierowca byl pijany to sprawa bedzie
    bardzo trudna, bo o ile zaklad ubezpieczen powinien wyplacic odszkodowanie
    (z OC), to bedzie mu przyslugiwac prawo do dochodzenia wyplaconej kwoty od
    kierowcy (patrz Ogólne Warunku Upezpieczenia OC).
    W tym wypadku bedzie chodzic pewnie o niemale pieniadze wiec zaklad bedzie
    sie migal z wyplata bo bedzie wiedzial ze kasy nie odzyska...

    Ale moze to nieprawda..

    Pozdrawiam
    Seb

    Uzytkownik "Posej" <k...@w...pl_spam_> napisal w wiadomosci

  • 7. Data: 2005-01-21 15:28:11
    Od: m...@p...onet.pl

    Witam,

    nie powinno to miec wiekszego znaczenia jezeli strona reprezentujaca
    bedzie kancelaria znajaca sie w kwestii odszkodowan.
    W mojej sytuacji zaklad ubezp. wyplacil odszkodowanie zanim zakonczyla
    sie sprawa karna przeciwko sprawcy-kierowcy, ktora notabene ciagnela
    sie dosc dlugo (wiec fakt czy i ktory kierowca byl pijany nie mialby
    tu wiekszego znaczenia, natomiast dla okreslenia winy i kary za
    spowodowanie wypadku to i owszem, ale to sprawa sądu).
    Dowodzi to ze mozna uzyskac odszkodowanie przed prawomocnym
    orzeczeniem winy i kary sprawcy. Jest wszakze jedna istotna okoliczosc
    w tej sprawie. W tym przypadku obaj kierowcy pojazdów mieli
    ubezpieczenie w tym samym TU.

    Pozdrawiam,
    Mariusz

  • 8. Data: 2005-01-21 16:44:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Daniel Wieszczycki" <d...@N...pl> napisał w
    wiadomości news:csphoc$j6m$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Oc sprawcy, ale NW to przecież ofiary. Jak miała. Jak nie, to chyba
    > tylko OC. Ale ja się na ubezpieczeniach nie znam. To nie moja działka.

    Oczywiście masz racje, ale pytanie było o ubezpieczenie sprawcy.