  • 41. Data: 2006-02-05 21:34:50
    Temat: Re: poswadczenie nieprawdy!!
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Johnson [###j...@n...pl.###] napisał:
    >

    > Zaświadczenie o zatrudnieniu jest jak najbardziej dokumentem w
    > rozumieniu prawa karnego.

    Ja nie o tym, tylko o drugiej częsci przepisu - czyli o tym kto wystawia.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

  • 42. Data: 2006-02-05 21:36:11
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kam napisał(a):

    > Można dyskutować, z uzasadnienia uchwały I KZP 12/2004 MZ wynika że jest.

    Ja tam zostanę przy swoim, SN nie zawsze ma rację, ja mogę wskazać
    orzeczenia z których wynika coś przeciwnego.
    Przyznaje się zresztą że nie czytałem wskazywanego orzeczenia :)

  • 43. Data: 2006-02-05 23:50:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Johnson [###j...@n...pl.###] napisał:

    > Ja nie o tym, tylko o drugiej częsci przepisu - czyli o tym kto
    wystawia.

    Czyli poddajesz w wątpliwość prawo pracodawcy do wystawienia
    zaświadczenia o zatrudnieniu? Dość karkołomna teza, ale chętnie bym
    przeczytał jakieś uzasadnienie tego poglądu.

  • 44. Data: 2006-02-06 04:33:42
    Temat: Re:
    Od: "JaMyszka" <j...@N...gazeta.pl>

    Marta K. napisała:
    > zalozmy sytuacje:
    > pracownik ma umowe na cz. okreslony do konca 2005 r
    > pracodawca w pazdzierniku podpisuje pracownikowi zaswiadczenie o kredyt do
    > banku w ktorym zaznacza ze jest on zatrudniony dokonca 2015 r. zapewnia go o
    > tym wczesniej ze umowe przedluzy. [...]

    Z całym szacunkiem do Twojej wypowiedzi, ale nie wydaje mi się to możliwe.
    10 lat to zbyt długi okres czasu, by zobowiązywać się na taki czas (z
    konkretną datą).
    Na ogół, w przypadkach obejmujących dłuższy okres zatrudnienia, określa się
    zatrudnienie na czas nieokreślony.
    Oczywiście, może też chodzić o kontrakt, ale wątpię, czy na tak długi okres.

    --
    Pozdrawiam :)
    JM

  • 45. Data: 2006-02-06 06:20:05
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Czyli poddajesz w wątpliwość prawo pracodawcy do wystawienia
    > zaświadczenia o zatrudnieniu? Dość karkołomna teza, ale chętnie bym
    > przeczytał jakieś uzasadnienie tego poglądu.

    Nie podważam dokładnie tego. Tylko twierdzę że to uprawnienie nie ma
    charakteru publicznoprawnego.

  • 46. Data: 2006-02-06 15:26:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Johnson [###j...@n...pl.###] napisał:

    > Nie podważam dokładnie tego. Tylko twierdzę że to uprawnienie nie ma
    > charakteru publicznoprawnego.

    A co to jest "uprawnienie o charakterze publicznoprawnym"?

  • 47. Data: 2006-02-06 15:53:20
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > A co to jest "uprawnienie o charakterze publicznoprawnym"?

    Pojęcie "innej osoby uprawnionej do wystawienia dokumentu" należy
    interpretować wąsko, obejmując nim wyłącznie te osoby, które na mocy
    szczególnej regulacji otrzymują prawo do sporządzenia dokumentu, któremu
    podobnie jak w przypadku dokumentów sporządzanych przez funkcjonariuszy,
    przysługuje cecha zaufania publicznego (zob. Prokuratura i Prawo,
    Orzecznictwo z 1998, z. 4, poz. 6). Źródłem uprawnienia może być norma
    prawna o charakterze generalnym, wyrok sądowy lub inna decyzja organu
    władzy państwowej. Sprawcą przestępstwa z art. 271 może być także osoba
    wystawiająca dokument w imieniu innego podmiotu, który otrzymał taką
    kompetencję na mocy przepisu prawnego - zob. też OSNKW 1996, z. 3-4 poz. 17.

  • 48. Data: 2006-02-06 16:52:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Johnson [###j...@n...pl.###] napisał:

    No to zacznijmy od początku. czy zaświadczenie o zatrudnieniu jest
    dokumentem w rozumieniu prawa karnego?

  • 49. Data: 2006-02-06 17:48:26
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Johnson [###j...@n...pl.###] napisał:
    >

    > No to zacznijmy od początku. czy zaświadczenie o zatrudnieniu jest
    > dokumentem w rozumieniu prawa karnego?

    Jest, ale to jest bez znaczenia.
    Art. 271 kk nie penalizuje poświadczenia nieprawdy w każdym dokumencie w
    rozumieniu prawa karnego.
    Nie jest to przestępstwo powszechne. Przestępstwo poświadczenia
    nieprawdy ma charakter przestępstwa indywidualnego. Może je popełnić
    wyłącznie funkcjonariusz publiczny lub inna osoba uprawniona do
    wystawienia dokumentu.

  • 50. Data: 2006-02-06 17:51:37
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Johnson napisał(a):
    > Ja tam zostanę przy swoim, SN nie zawsze ma rację,

    a to na pewno :)

    > ja mogę wskazać
    > orzeczenia z których wynika coś przeciwnego.

    Konkretnie odnośnie zaświadczenia czy ogólnie kompetencji do wystawienia?

    KG