  • 1. Data: 2006-02-01 17:13:57
    Temat: poswadczenie nieprawdy!!
    Od: "Marta K." <m...@i...net.pl>

    zalozmy sytuacje:
    pracownik ma umowe na cz. okreslony do konca 2005 r
    pracodawca w pazdzierniku podpisuje pracownikowi zaswiadczenie o kredyt do
    banku w ktorym zaznacza ze jest on zatrudniony dokonca 2015 r. zapewnia go o
    tym wczesniej ze umowe przedluzy. pracownik zaciaga kredyt w banku, a
    pracodawca natomiast nie przedłuza mu umowy wskutek czego pracownik zostaje
    bez srodkow do zycia i z kredytem na glowie.

    pytania:
    czy jest to przestepstwo i jaka jest kwalifikacja takiego
    czynu(postepownanie pracodawcy)??
    jesli jest to przestepstwo to czy jest ono scigane na wniosek strony czy z
    urzedu???

    pzdr

  • 2. Data: 2006-02-01 17:17:18
    Temat: Re: poswadczenie nieprawdy!!
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Marta K. napisał(a):
> [...]
    > bez srodkow do zycia i z kredytem na glowie.
    >
    > pytania:
    > czy jest to przestepstwo i jaka jest kwalifikacja takiego

    A czy postępowanie pracownika jest przestępstwem już Cię nie interesuje?
    A może powinno...

    KG

  • 3. Data: 2006-02-01 17:20:51
    Od: "Big Jack" <m...@h...fdfyez.aw>

    W wiadomości: news:drqqdo$bid$1@inews.gazeta.pl
    użytkownik *kam* napisał(a):

    > A czy postępowanie pracownika jest przestępstwem już Cię nie
    > interesuje? A może powinno...

    Na czym ono miałoby polegać?

    --
    Big Jack
    ////// http://tiny.pl/x2lc

  • 4. Data: 2006-02-01 17:26:40
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > bez srodkow do zycia i z kredytem na glowie.

    Od takich sytuacji jest ubezpieczenie kredytu na wypadek utraty pracy. Co do
    oswiadczenia pracodawcy- nie chce sie wypowiadac, ale jezeli jest taka mala
    odleglosc pomiedzy oswiadczeniem woli pracodawcy a nieprzedluzeniem umowy
    (co bylo sprzeczne z oswiadczeniem), to pracownik ma prawo czuc sie
    oszukany... bo ustna umowa o przedluzeniu umowy jest rownie wazna co pisemna
    (a tu jest jeszcze dowod w postaci tego oswiadczenia). Pytanie, czy moze on
    (pracownik) to udowodnic :-) Jezeli tak - wystapic do Sadu Pracy o
    przywrocenie do pracy. Zorientowac sie, czy nastepna umowa bylaby juz na
    czas nieokreslony. To moje nie-prawnicze pomysly:-)

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 5. Data: 2006-02-01 17:33:30
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > A czy postępowanie pracownika jest przestępstwem już Cię nie interesuje? A
    > może powinno...

    Wydaje mi sie, ze pracownik w tej sytuacji zawiera ustna umowe o
    przedluzenie umowy o prace z pracodawca - takze nie sklada falszywego
    oswiadczenia i nie ma wyludzenia.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 6. Data: 2006-02-01 17:37:23
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Big Jack napisał(a):
    > Na czym ono miałoby polegać?

    Miał w chwili składania zaświadczenia umowę o pracę do 2015 roku? Nie
    miał (raczej, bo można dyskutować czy umowa nie została zawarta, ale
    wtedy taka sama jest sytuacja pracodawcy), więc przedłożył w celu
    uzyskania kredytu poświadczający nieprawdę dokument. Co jest ładnie
    opisane w art.297 kk.

    KG

  • 7. Data: 2006-02-01 17:39:21
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Tiger napisał(a):
    > Wydaje mi sie, ze pracownik w tej sytuacji zawiera ustna umowe o
    > przedluzenie umowy o prace z pracodawca - takze nie sklada falszywego
    > oswiadczenia i nie ma wyludzenia.

    Jeśli przyjmiemy taką wersję, to również pracodawca nie poświadczył
    nieprawdy.
    Ale umowa, że w przyszłości zostanie zawarta umowa do 2015 roku, może
    być równie dobrze dopiero umową przedwstępną...

    KG

  • 8. Data: 2006-02-01 17:43:46
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Big Jack napisał(a):

    > Na czym ono miałoby polegać?

    Pracodawca - poświadczył nieprawdę.
    Pracownik - 297 kk.

    Gdzie tu niejasność ?

    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 PRRC : RCI2950+LINCOLN+AT 71 Magnum

  • 9. Data: 2006-02-01 17:45:11
    Od: "el gato" <c...@o...pl>

> [...]
    > sama jest sytuacja pracodawcy), więc przedłożył w celu uzyskania kredytu
    > poświadczający nieprawdę dokument. Co jest ładnie opisane w art.297 kk.

    ale czy nie można tu domniemywać umowy ustnej, która miała być zaświadczona
    na piśmie? Dowodem tego jest właśnie ten papier z banku - Pracodawca
    przedłużył umowę, bo inaczej byłoby to przestępstwo?
    Czy nie mam racji?

    el gato

  • 10. Data: 2006-02-01 17:51:14
    Od: "Marta K." <m...@i...net.pl>

    uzupelniajac moj watekdodam ze koles dostal tez zapewnienie ustne od
    pracodawcy ze bedzie mial przedluzona umowe na co ma swiadkow ktorzy moga to
    poswiadczyc, a pracodawca wycofal sie z tego pozostawiajac smrod.slyszalam
    ze pracownik moze sie w takiej sytuacji domagac splaty kredytu od pracodawcy
    a takze wyplaty wynagrodzenia za ten okres do 2015 roku,ale nie wiem na ile
    to jest realne.......