  • 1. Data: 2003-08-20 17:01:45
    Temat: postawienie masztu
    Od: "Krzysiek M." <s...@w...pl>

    Jak wygląda od strony prawnej (zezwolenia itp.) postawienie masztu
    antenowego koło domu ?
    Jest to maszt z demobilu z WP wersja przenośna.

    z góry dziękuję za odpowiedź, pozdrawiam

    --
    Krzysiek M.

  • 2. Data: 2003-08-20 20:51:42
    Temat: Re: postawienie masztu
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysiek M." <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > antenowego koło domu ?
    > Jest to maszt z demobilu z WP wersja przenośna.
    >
    > z góry dziękuję za odpowiedź, pozdrawiam

    Re : Wolno stojący maszt antenowy jest w rozumieniu prawa budowlanego
    budowlą (art. 3 pkt. 3 ustawy). Takiej "budowli" nie ma w wyłączeniach dot.
    pozwolenia na budowę, ani też nie jest wymieniony w inwestycjach
    wymagających tylko zgłoszenia. Jego postawienie wymaga więc (moim zdaniem)
    pozwolenia na budowę. Prawo budowlane nie rozróżnia jednakże 5-cio metrowego
    masztu przenośnego od 300 metrowego masztu nadajnika TV. Podobnie jak nie
    rozróżnia namiotu cyrkowego od 2 osobowego namiociku typu "Mikrus". Oba
    nazywa zresztą "przekryciem namiotowym". I aby na własnej działce postawić
    owego "Mikrusa" na 121 dni musisz mieć pozwolenie na budowę (do 120 dni
    tylko zgłoszenie). Nie bez przyczyny zarówno stare, jak i nowe prawo
    budowlane (po nowelizacji obowiązującej od 11 lipca br) uczeni w piśmie
    określili jako typowy przykład niechlujstwa prawotwórczego i steku
    paradoksów . Jeśli nie masz więc upierdliwych sąsiadów - stawiaj maszt i nie
    zawracaj sobie głowy bzdurnymi przepisami. W przypadku anteny nadawczej i
    wystąpienia zakłóceń w TV - licz się z interwencją sąsiadów i wówczas
    możliwa jest wizyta smutnych panów z PIR (teraz to chyba inaczej się nazywa)
    i z nadzoru budowlanego.
    A nie możesz tego masztu postawić tak, aby udawał, że jest "na domu" (tj
    tak, aby nie był "wolno stojący") ? Wówczas nadzór budowlany może Ci .....
    Pozdrawiam AR

  • 3. Data: 2003-08-20 22:44:09
    Od: "Krzysiek M." <s...@w...pl>

    > pozwolenia na budowę. Prawo budowlane nie rozróżnia jednakże 5-cio
    metrowego

    Ma co prawda 13 metrów a nie 5 :)

    > A nie możesz tego masztu postawić tak, aby udawał, że jest "na domu" (tj
    > tak, aby nie był "wolno stojący") ? Wówczas nadzór budowlany może Ci .....

    tzn. że na domu mogę postawić dowolny maszt ? "obiło" mi się o uszy, że
    tylko do 3 metrów, a powyżej trzeba mieć pozwolenia dlatego chciałem "uciec"
    w "przenośny" ;)

    pozdr. i dziękuję
    Krzysiek M.

  • 4. Data: 2003-08-20 23:21:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Jeśli maszt nie jest na stałe związany z gruntem, to nie jest budowlą tylko
    urządzeniem. Moim zdaniem możesz stawiać bez zezwolenia.

  • 5. Data: 2003-08-21 04:38:48
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    > Jeśli maszt nie jest na stałe związany z gruntem, to nie jest budowlą
    tylko
    > urządzeniem. Moim zdaniem możesz stawiać bez zezwolenia.

    Re:
    Coś przespałem ?

    Art. 3.Ilekroć w ustawie jest mowa o:
    (........)
    3) budowli - należy przez to rozumieć każdy obiekt budowlany nie
    będący budynkiem lub
    obiektem małej architektury, jak: lotniska, drogi, linie
    kolejowe, mosty, estakady, tunele, sieci
    techniczne, wolno stojące maszty antenowe, wolno stojące trwale
    związane z gruntem
    urządzenia reklamowe, budowle ziemne, obronne (fortyfikacje),
    ochronne, hydrotechniczne,
    zbiorniki, wolno stojące instalacje przemysłowe lub urządzenia
    techniczne, oczyszczalnie
    ścieków, składowiska odpadów, stacje uzdatniania wody,
    konstrukcje oporowe,
    nadziemne i podziemne przejścia dla pieszych, sieci uzbrojenia
    terenu, budowle sportowe, cmentarze, pomniki, a
    także części budowlane urządzeń technicznych (kotłów, pieców
    przemysłowych i innych urządzeń) oraz
    fundamenty pod maszyny i urządzenia, jako odrębne pod względem
    technicznym części przedmiotów
    składających się na całość użytkową,

    A swoją drogą interesujące jest, dlaczego w poprzedniej wersji
    ustawy (tej obowiązującej od 11 lipca br - do kiedy nie wiem - podejrzewam
    że krótko , dziś jest 21 sierpnia) mądry ustawodawca rozróżnił urządzenia
    reklamowe wolno stojące na takie, które są trwale związane z gruntem i nie
    są , zaś takiego rozróżnienia dla masztów antenowych również wolno stojących
    nie wprowadził ?
    AR

  • 6. Data: 2003-08-21 04:40:26
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > tzn. że na domu mogę postawić dowolny maszt ? "obiło" mi się o uszy, że
    > tylko do 3 metrów, a powyżej trzeba mieć pozwolenia dlatego chciałem

    Re : Tego nie wiem. Zapewne jest coś w rozporządzeniach wykonawczych(
    warunki techniczne) do
    ustawy (przed jej nowelizacją - nowych jeszcze nie ma). A telefonowałeś do
    lokalnego wydziału BUiA lub nadzoru budowlanego ? O prawie budowlanym oni
    mają sporą wiedzę - to ich chleb powszedni.
    AR

  • 7. Data: 2003-08-21 12:50:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Przeczytałem jeszcze raz ustawę i zaczynam mieć wątpliwości, czy moja
    interpretacja była właściwa. No ale to absurd. Jak sobie wbiję w ogródku
    rurkę i na niej umieszczę antenę telewizyjna, to to już jest budowla.

  • 8. Data: 2003-08-22 10:41:40
    Od: Tomek Kruk <t...@s...rubikon.pl>

    a nie mozna postawic niby reklamy ???

  • 9. Data: 2003-08-22 11:34:23
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomek Kruk" <t...@s...rubikon.pl> napisał w wiadomości
    > a nie mozna postawic niby reklamy ???

    Re : Są takie rodzaje pytań, na które udzielenie odpowiedzi nie jest
    możliwe. Niektórzy nazywają je pytaniami bez sensu. Rozumiem, że Kolega
    rozróżnia reklamę w postaci papierowej nalepki 5 x 5 cm na drewnianym płocie
    od plafonowej konstrukcji 5 x 5 metrów na 5 metrach wysokości nad ziemią,
    umieszczonej na kratownicy z 1,5 metrowym fundamentem i zasilanej mocą 1 kW
    z przyłączem 500 m od najbliższej stacji trafo ? Rozumiem, że Kolega
    pojmuje, iż pomiędzy jednym, a drugim rodzajem jest mnogość form
    pośrednich. Domyślam się, że oczywista jest dla Kolegi konieczność
    ustanowienia mierzalnej granicy, od której administracja ma prawo ingerencji
    ?
    Jak zatem ocenia Kolega sens Jego pytania ?
    Uprzejmie pozdrawiam
    AR

  • 10. Data: 2003-08-22 12:48:24
    Od: Tomek Kruk <t...@s...rubikon.pl>

    On Fri, 22 Aug 2003 13:34:23 +0200, "Andrzej R."
    <a...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > ?
    > Jak zatem ocenia Kolega sens Jego pytania ?

    swego czasu były fajne koncepcje robienia przewieszek kabla (chodzi o
    sieci osiedlowe) przez główną ulice, a mianowicie wieszamy transparent
    z napisem "witamy na naszym osiedlu, w jedności z Chrystusem" czy coś
    podobnego, w środku idzie kabel i nikomu do głowy nie przyjdzie że
    jest to w rzeczywistości ukryta przewieszka :)