  • 1. Data: 2003-08-20 14:25:48
    Temat: Czy ceny nalezy podawac w PLN?
    Od: "Piotr" <p...@p...onet.pl>

    Witam,

    szukam podstawy prawnej na fakt, ze ceny detaliczne w Polsce winny byc podawane
    w PLN i ze nie jest dozwolone podawanie ich w walutach obcych.

    Prosze o pomoc.

    Pozdrawiam,
    Piotr

  • 2. Data: 2003-08-20 15:02:12
    Temat: Re: Czy ceny nalezy podawac w PLN?
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > szukam podstawy prawnej na fakt, ze ceny detaliczne w Polsce winny byc
    podawane
    > w PLN i ze nie jest dozwolone podawanie ich w walutach obcych.

    chyba nie ma przepisu zabraniajacego podawanie ceny w kilku walutach, ale w
    pln musi byc napewno, zauwazylem natomiast ze w niektorych sklepach
    najwieksza i zucajaca sie w oczy cena jest w euro i przykra niespodzianka
    czlowieka spotyka przy kasie, jak sie nie przyjzy metce

  • 3. Data: 2003-08-20 17:33:29
    Od: "wieca" <w...@o...pl>

    Zasada walutowości z kodeksu cywilnego.

    --
    pozdrawiam

    Andrzej

  • 4. Data: 2003-08-20 20:46:40
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Piotr" <p...@p...onet.pl> naskrobał/a w

    > szukam podstawy prawnej na fakt, ze ceny detaliczne w Polsce winny
    > byc podawane w PLN i ze nie jest dozwolone podawanie ich w walutach
    > obcych.

    Art 358 KC
    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    I love cats ... dead ones.

  • 5. Data: 2003-08-21 17:42:32
    Od: Dredd<...@...pl>

    KIedyś było jeszcze coś takiego jak ustawa o cenach. Podejrzewam że
    może nadal obowiązywać ale nie mam teraz dostępu do aktów
    prawnych więc nie jestem w stanie stwierdzić jednoznacznie.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2003-08-22 04:26:20
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "wieca" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Zasada walutowości z kodeksu cywilnego.

    czy ona zabrania podawania cen w innych walutach rzy podaniu ceny w
    zlotowkaxh, lub okresla wielkosci cyfr okreslajacych ceny na metce?

  • 7. Data: 2003-08-22 21:10:30
    Od: Dredd<...@...pl>

    > czy ona zabrania podawania cen w innych walutach rzy podaniu ceny
    > zlotowkaxh, lub okresla wielkosci cyfr okreslajacych ceny na metce?

    Co do tego ostatniego to właściwe będzie ROZPORZĄDZENIE
    MINISTRA FINANSÓW z dnia 10 czerwca 2002 r. w sprawie
    szczegółowych zasad uwidaczniania cen towarów i usług oraz sposobu
    oznaczania ceną towarów przeznaczonych do sprzedaży.
    (Dz.U.02.99.894 +zm. Dz.U.02.174.1428)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 8. Data: 2003-08-23 07:26:01
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Dredd" <...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > szczegółowych zasad uwidaczniania cen towarów i usług oraz sposobu
    > oznaczania ceną towarów przeznaczonych do sprzedaży.

    dzieki wielkie :)