  • 1. Data: 2003-08-20 14:18:34
    Temat: Umowa o dzielo z Hansem?
    Od: "Luki" <m...@p...com>

    Witam,

    zalozmy taka sytuacje:
    Jest sobie pewien domorosly webmajster, studnet przed 26 rokiem zycia,
    nazwijmy go Luki ;)
    Jest tez pewien "polski-niemiec", nazwijmy go Hans, mieszkajacy na stale w
    Niemczech, ktory zapragnal miec swoja strone internetowa.
    Hans i Luki dogaduja sie wzajemnie i Luki podejmuje sie wykonania zlecenia
    Hansa.
    Obie strony chca sie jednak prawnie zabezpieczyc sporzadzajac stosowna
    umowe.
    Zadna ze stron nie prowadzi DG.
    Rozwazaja mozliwosc zawarcia umowy o dzielo i tu rodzi sie kilka
    watpliwosci:
    - czy mozna zawrzec umowe o dzielo miedzy dwoma osobami prywatnymi? (w
    archiwach znalazlem, ze TAK)
    - jesli tak, to jak wyglada sprawa odprowadzenia podatku i PITa na koniec
    roku?
    - czy nalezy spodziewac sie jakis "udziwnien" w zwiazku z tym, ze umowa ta
    bedzie miedzy obywatelami roznych krajow?
    - jezyk w jakim musi byc spisana umowa?

    Mimo, iz podatek odprowadzany bedzie tylko od 50% calej kwoty, Hans krzywi
    sie nieco na fakt, ze bedzie musial oddac fiskusowi czesc kasy, a troche
    tego bedzie, bo umowa opiewalaby na calkiem pokazna sumke:)

    Co sie stanie jesli w dobrej wierze podpisze umowe, a Hans mimo wszystko nie
    zaplaci podatku?
    Powiem szczerze: podatek tez mi sie nie podoba ale chcialbym byc
    zabezpieczony jakas umowa, czy istnieje moze jakas alternatywa?

    Pozdrawiam,
    Luki

  • 2. Data: 2003-08-20 16:19:04
    Temat: Re: Umowa o dzielo z Hansem?
    Od: Wojciech Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-08-20 16:18, Luki napisał(a):

    >Hans i Luki dogaduja sie wzajemnie i Luki podejmuje sie wykonania zlecenia
    >Hansa.
    >(...)
    >
    >- jezyk w jakim musi byc spisana umowa?

    Najlepiej w obu.

    >Mimo, iz podatek odprowadzany bedzie tylko od 50% calej kwoty, Hans krzywi
    >sie nieco na fakt, ze bedzie musial oddac fiskusowi czesc kasy, a troche
    >tego bedzie, bo umowa opiewalaby na calkiem pokazna sumke:)

    Nie rozumiem, czemu się krzywi, przecież oddaje fiskusowi pieniądze Lukiego?
    - Szwejk

    --
    www.wielkawojna.prv.pl 1914-1918

    "Like a madman laughing at the rain"

  • 3. Data: 2003-08-20 23:49:05
    Od: "Luki" <m...@p...com>

    Użytkownik "Wojciech Szweicer" napisał

    > Nie rozumiem, czemu się krzywi, przecież oddaje fiskusowi pieniądze
    Lukiego?

    Krzywi sie bo uzgodnilismy stawke netto dla mnie, pozniej mu wykalkulowalem
    ile to bedzie brutto i ile podatku bedzie musial odprowadzic.

    Luki