  • 1. Data: 2008-07-21 09:02:10
    Temat: pomysł sąsiada na dom pogrzebowy...
    Od: "Marek K." <s...@w...pl>

    Witam,
    mam takie pytanko. Sąsiad postanowił wybudować dom pogrzebowy, a mi i
    wszystkim wokół (bez wyjątków) jakoś tak ciężko psychicznie przechodzi
    idea budowania czegoś takiego 10 m od mojego domu. Można jakoś prawnie
    powiedzieć NIE takiemu pomysłowi za moim płotem? Może jakąś petycja pod
    ktorą podpiszą się wszyscy sąsiedzi? I jak to w ogóle może wyglądać
    ponieważ totalnie nie wiem jak to ugryźć i gdzie ewentualnie się z czymś
    takim zgłosić.

    Dziękuję serdecznie za wszelkie sugestie i pomysły, pozdrawiam
    Marek K.

  • 2. Data: 2008-07-21 09:31:17
    Temat: Re: pomysł sąsiada na dom pogrzebowy...
    Od: "Kaiser Souza" <k...@N...gazeta.pl>

    > ktorą podpiszą się wszyscy sąsiedzi? I jak to w ogóle może wyglądać
    > ponieważ totalnie nie wiem jak to ugryźć i gdzie ewentualnie się z
    czymś
    > takim zgłosić.

    o ile się nie mylę, to jakiś czas temu SN wypowiedział się w tej kwwestii i w
    jakiejś podobnej sprawie uznał, że wybudowanie i prowadzenie zakładu
    pogrzebowego obok innych "normalnych" domów może mieć charakter naruszenia
    dóbr osobistych mieszkańców tych sąsiednich domów... więc podstawę do
    roszczenia o zaniechanie budowy, tudzież odstąpienia od prowadzenia tam
    zakłądu pogrzebowego jakąś macie...

    pzdr
    mk

  • 3. Data: 2008-07-21 09:44:23
    Od: "NSA" <N...@n...pl>

    > zakłądu pogrzebowego jakąś macie...

    Min 100 metrów od zabudowań

  • 4. Data: 2008-07-21 10:03:44
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 21 lipiec 2008 11:02
    (autor Marek K.
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g61jae$ajg$1@news.dialog.net.pl>):

    > jakoś tak ciężko psychicznie przechodzi
    > idea budowania czegoś takiego

    A co, wolisz, żeby zwłoki leżały na ulicy? Ja bym bardziej optował za
    likwidacją cmentarzy w stylu polskim, bo to tylko paskudzi teren, zagraża
    bezpieczeństwu i w ogóle szajs.

    --
    Tristan

  • 5. Data: 2008-07-21 12:17:38
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-07-21 12:03 Tristan napisał/a:
> [...]
    >
    > A co, wolisz, żeby zwłoki leżały na ulicy? Ja bym bardziej optował za
    > likwidacją cmentarzy w stylu polskim, bo to tylko paskudzi teren, zagraża

    Domy pogrzebowe sa na cmentarzach i w kościolach, a zwłoki to są
    zabierane zawsze do jakiejś chłodni w szpitalu.
    Tu raczej chodziło o sprzedaż trumien i organizowanie pogrzebów niż o
    same zwłoki.

    --
    animka

  • 6. Data: 2008-07-21 12:46:07
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 21 lipiec 2008 14:17
    (autor Animka
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g61se7$lp6$1@node1.news.atman.pl>):

    > Domy pogrzebowe sa na cmentarzach i w kościolach, a zwłoki to są
    > zabierane zawsze do jakiejś chłodni w szpitalu.
    > Tu raczej chodziło o sprzedaż trumien i organizowanie pogrzebów niż o
    > same zwłoki.

    No więc tym bardziej... gdzie on ma te trumny sprzedawać? Na zadupiu?

    BTW: W Faraonie mi się ludziki buntują, że nie mogą się rozwijać, bo nie
    mają dostępu do lekarza lub kostnicy :-P

    --
    Tristan

  • 7. Data: 2008-07-21 14:05:18
    Od: "smiechu" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek K." <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ktorą podpiszą się wszyscy sąsiedzi? I jak to w ogóle może wyglądać
    > ponieważ totalnie nie wiem jak to ugryźć i gdzie ewentualnie się z czymś

    Któregoś razu widziałem reportaż w telewizji w bardzo podobnym klimacie:
    gość w środku osiedla domków wybudował takie coś. I ludzie i urzędnicy byli
    bezsilni.
    A moja rada:
    Uświadom faceta, że nie będzie miał za dużo klientów, bo w czasie
    uroczystości pogrzebowych tuż za płotem będzie gril, mecz siatkówki, niezbyt
    głośna zabawa i co tam jeszcze dasz radę wymyślić (jeśli nie będziecie w
    stanie bawić się w czasie tego typu uroczystośc - część ludzi jest
    wzruszająca się- zaproście studentów na darmową wódkę). Rodzaj imprezy -
    nieistotny, byleby systematycznie.
    Kilka pierwszych rodzin osób zmarłych będzie oburzonych ale wieść lotem
    błyskawicy rozejdzie się po miasteczku i facet straci klientów.
    Wiem, nie chciałbym być na miejscu rodzin osób chowanych w takich warunkach
    ale mieszkać obok kostnicy... - miejsce do prowadzenia tego typu usług jest
    w dzielnicach usługowych a nie mieszkalnych.
    Pozdr
    smiechu

  • 8. Data: 2008-07-21 15:24:36
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> wrote
    >Tu raczej chodziło o sprzedaż trumien i organizowanie pogrzebów niż o
    same zwłoki.

    Znam conajmniej kilka na parterach kamienic mieszkalnych jako lokale
    handlowo-usługowe, jeden nawet jest obok spożywczego (mają wspólną ścianę).

  • 9. Data: 2008-07-21 15:37:23
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-07-21 17:24 Piotr [trzykoty] napisał/a:
> [...]
    >
    > Znam conajmniej kilka na parterach kamienic mieszkalnych jako lokale
    > handlowo-usługowe, jeden nawet jest obok spożywczego (mają wspólną ścianę).

    To znaczy, że tam jest też kostnica? Raczej nie.

    --
    animka

  • 10. Data: 2008-07-21 15:47:28
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> wrote
    >To znaczy, że tam jest też kostnica? Raczej nie.

    nie, raczej sprzedaż, umowy, trumny etc