  • 1. Data: 2003-04-27 17:53:13
    Temat: pomóżcie mi!
    Od: monika<l...@b...pl>

    w styczniu ukończyłam 17 lat. 3 tygodnie temu urodziłam syna jakie
    mam prawa jako 17 letnia matka czy takie same jak osoba
    pełnoletnia? czy opieka społeczna wypłaci mi zasiłek macierzyński
    biorąc pod uwagę że mam 17 lat? czy mogę już założyć sprawę o
    alimenty?czy mam także prawo do decydowaniu o moim miejscu
    zamieszkania? proszę o odpowiedz

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2003-04-27 18:02:34
    Temat: Re: pomóżcie mi!
    Od: "Wioletta Bogusz" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > biorąc pod uwagę że mam 17 lat? czy mogę już założyć sprawę o
    > alimenty?czy mam także prawo do decydowaniu o moim miejscu

    Jeżeli chodzi o świadczenia z opieki społecznej spróbuj spytać na forum
    opieki społecznej, jak oni to widzą:
    http://users.nethit.pl/forum/forum/salixus
    ale obawiam się, że do pełnoletności Twoje dziecko musi mieć opiekuna
    prawnego, pełnoletniego i to on może reprezentować Ciebie we wszystkich
    sprawach, chyba, że się mylę, a do 18 lat pozostało niewiele czasu.
    Powodzenia
    Wiola

  • 3. Data: 2003-04-27 18:56:48
    Temat: Odp: pomóżcie mi!
    Od: "Sandra" <b...@w...pl>

    Użytkownik monika <l...@b...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b8h5e9$svk$...@a...news.tpi.pl...
    > w styczniu ukończyłam 17 lat. 3 tygodnie temu urodziłam syna jakie
    > mam prawa jako 17 letnia matka czy takie same jak osoba
    > pełnoletnia?

    nie ...

    czy opieka społeczna wypłaci mi zasiłek macierzyński
    > biorąc pod uwagę że mam 17 lat?

    nie wypłaci... wypłaci go opiekunowi prawnemu dziecka ,który na wniosek np.
    babci dziecka czyli twojej mamy zostanie ustanowiony przez sąd rodzinny i to
    babcia może wtedy pozwać ojca o ustalenie ojcostwa i alimenty...

    czy mogę już założyć sprawę o
    > alimenty?

    nie , dziecko musi byc uznane lub musi byc ustalone ojcostwo na
    wniosek/pozew opiekuna prawnego

    czy mam także prawo do decydowaniu o moim miejscu
    > zamieszkania?

    podlegasz opiece rodziców nie mozesz decydować o tym choć jest to niełatwe
    do wyegzekwowania po ukończeniu 17 roku życia z uwagi na czas jaki pozostaje
    do pełnoletnosci ...
    Uwaga: opieka prawna nad małoletnim wygasa z mocy prawa z chwilą ukonczenia
    18 roku życia ...

    Sandra

  • 4. Data: 2003-05-01 23:04:22
    Od: mietekn<m...@w...pl>

    Witam
    Opieka społeczna wypłaci zasiłek macierzyński Twojej mamie,
    ponieważ to ona jest twoim opiekunem prawnym( rodzicem).
    Wystarczy ze pójdzie tam z aktem urodzenia dziecka.
    Równiez ona ( mama) sama wystepuje do sadu o ustalenie ojcostwa
    dla Twojego dziecka. W pomocy społecznej dowie sie jak napisac taki
    pozew, gdzie go złożyć.
    Nie martw sie nie Ty pierwsza masz ten problem.
    Jezeli chodzi o miejsce zamieszkania...to dlaczego chcesz sie
    wyprowadzić?
    Wiem nie moja rzecz, ale poczekałbym z taką decyzją do tego ąz sie
    usamodzielnisz, masz teraz przecież małe dziecko i pomoc mamy
    bedzie jak najbardziej potrzebna.
    Trzymaj sie
    Mietek

    -> http://usenet.pomocprawna.info