  • 1. Data: 2003-04-27 17:15:40
    Temat: Jak zwindykować Cyfrę+
    Od: " Jarek" <j...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    Jako pewnie nie pierwszy mam problem ze zwrotem kaucji przez Cyfrę+.
    Rozwiązanie umowy i zwrot terminala przebiegło bez problemów, natomiast
    zwrócenie przez nich kaucji za terminal przypomina drogę przez mękę.
    Konsultanci powołują się na rzekomą zmianę zapisów regulaminu w trakcie
    trwania umowy (przysłaną prowdopodobnie zwykłym listem, w każdym razie nie
    podpisaną przeze mnie). Co więcej, nawet, gdyby uznać ową zmianę, przedłużony
    termin zwrotu kaucji i tak już dawno minął. Konsultanci z infolinii za każdym
    razym podają inny. Odpowiedź, jaką otrzymałem mailem jest sprzeczna z
    przepisem regulaminu, na który się powołuje ! Od terminu obowiązującego wg
    podpisanej przeze mnie umowy minęły już ponad 3 miesiące, gdyby uznać rzekomą
    zmianę regulaminu, będzie to ok. 1.5 miesiąca.
    Sprawa nie jest może zbyt poważna, natomiast wkurzająca jest ze względu na
    notorycznie powtarzające się złodziejskie postępowanie tejże firmy (vide
    audycja Janusza Weisa sprzed paru miesięcy).

    Mam w związku z tym pytanie - co w tej sytuacji jest najlepiej zrobić ? Kwota
    nie jest zbyt wysoka (199 PLN), czy jest szansa, by zainteresować tym jakąś
    firmę windykacyjną (Kruka :) ?) ? Czy można samemu napisać jakieś pismo
    procesowe ? Może gdzieś jest wzór takowego pisma i schematu postępowania ?

    Dziękuję za wszelkie rady,

    Jarek.

  • 2. Data: 2003-04-27 19:38:51
    Temat: Re: Jak zwindykować Cyfrę+
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Przede wszystkim, jeśli dotąd tego nie zrobiłeś, to wezwij ich na piśmie do
    zwrotu kaucji wraz z odsetkami za okres od upływu terminu do chwili zapłaty.
    Pismo wyślij listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. Jeśli
    naznaczony przez Ciebie termin minął, to ja bym osobiście nie bawił się w
    pisanie pozwów, tylko podszedł do Federacji Konsumentów. Jestem przekonany,
    że tam o wiele lepiej doradzą. Pewnie zresztą będą mieli gotowca.

  • 3. Data: 2003-04-28 06:52:45
    Temat: Odp: Jak zwindykować Cyfrę+
    Od: "Joanna Grynfelder" <j...@g...pl>

    Witajcie,
    Federacja raczej nie pomoże. Mam fatalne doświadczenia związane z reklamacją
    zaworu hamulcowego :)))
    BTW...Miałam to nieszczęście, że moją pierwszą i szybko zmienioną pracą była
    praca właśnie w BOK Cyfry i Canal +. Zwróćcie uwagę na wysokość kaucji 199
    zł. To za mało zeby zakładać sprawę. Ale jeśli znajdziesz jeszcze kilka
    osób, to jak najbardziej można dochodzić swoich spraw w sądzie.

    Asia

  • 4. Data: 2003-04-28 08:20:59
    Temat: Re: Odp: Jak zwindykować Cyfrę+
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Joanna Grynfelder wrote:
    > Federacja raczej nie pomoże. Mam fatalne doświadczenia związane z reklamacją
    > zaworu hamulcowego :)))

    Hmm... to jakby pewna różnica :)

> [...]
    > zł. To za mało zeby zakładać sprawę. Ale jeśli znajdziesz jeszcze kilka
    > osób, to jak najbardziej można dochodzić swoich spraw w sądzie.

    Niby dlaczego za mało? Pytanie czy się opłaca.

    KG

  • 5. Data: 2003-04-28 11:48:07
    Od: p...@p...onet.pl

> [...]
    > procesowe ? Może gdzieś jest wzór takowego pisma i schematu postępowania ?

    Ja sprzedałem za 150PLN bo pożałowałem nerwów na debili- sytuacja identyczna
    jak Twoja :/
    Zadzwoń na 0.606.283.417 - załatwiają sprawę "od ręki"

    Pzdr
    Leszek