  • 1. Data: 2003-04-27 15:36:06
    Temat: Współwłaściciel w dowodzie rejestracyjnym
    Od: "Jacek Świderek" <y...@p...pl>

    Dzień dobry,

    Mam taki oto problem:

    Kupuję samochód z salonu wspólnie z kolegą ( bo posiada 5% zniżki ).
    Dowiedziałem się, że w salonie mogą wystawić fakturę tylko w nast.
    konfiguracji: kolega jako główny właściciel (z racji jego zniżek) i ja jako
    współwłaściciel

    W urzędzie komunikacji powiedziano mi, że zarejestrować mogą tylko tak jak
    jest wpisane w fakturze. Kolega na pierwszej stronie, ja w adnotacjach.

    Ja jednak chciałbym odwrotnie.

    Czy nie powinno być tak, że to kto będzie gdzie wpisany w dowodzie
    rejestracyjnym jest decyzją między nami ?
    Przecież jesteśmy współwłaścicielami i mamy takie same prawa.

    Czy ktoś z szanownych grupowiczów ma jakieś doświadczenie w tej kwestii i
    mógłby się podzielić ?

    Z góry dziękuję za pomoc.
    Jacek Świderek

  • 2. Data: 2003-04-27 19:42:34
    Temat: Re: Współwłaściciel w dowodzie rejestracyjnym
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Przerabiałem to ostatnio z OPLEM. W rezultacie stanęło na tym, że fakturę
    wypisano na osobę nie mającą zniżki. Po rejestracji z Wydziału Komunikacji
    dostałem zaświadczenie, że jestem współwłaścicielem (mnie przysługiwała ta
    zniżka) i zaniosłem do salonu, a oni to podpięli do faktury jako podstawę do
    rabatu.

    Zamiennie przyszło mi do głowy, że po rejestracji kolega może darować Ci te
    50% samochodu i już. Wówczas jedynie będziesz musiał zapłacić za drugi dowód
    rejestracyjny.

  • 3. Data: 2003-04-29 21:57:06
    Od: "Sabina" <b...@o...pl>

    Daj Wam Boże zdrowie, ale nie boisz się?
    Samochód w salonie - znaczy się nowy? Znajomy kupił starego grata (który i
    tak był dla niego fortuną) na spółkę z teścim - też z racji zniżek. Niestety
    teść zmarł i znajomy musi jeżdzić tym autem aż całkiem się rozleci. Nie może
    sprzedać - bez przeprowadzenia postępowania spadkowego...