  • 1. Data: 2002-11-11 18:49:17
    Temat: policja przesluchanie
    Od: "miro" <m...@w...pl>

    witam
    mam jedno pytanie jak dlugo policja moze przesluchiwac podejrzanego?

  • 2. Data: 2002-11-11 18:57:12
    Temat: Re: policja przesluchanie
    Od: "Natalia Slowik - www.beep.pl" <n...@b...pl>

    Użytkownik "miro" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > witam
    > mam jedno pytanie jak dlugo policja moze przesluchiwac podejrzanego?

    Wydaje mi sie, ze nie ma takiej regulacji, a tyle ile jest jej czasu na to
    potrzebne. Pozdrawiam.

    --
    Natalia Slowik,
    Hosting lepszy niz miod! Kliknij, skosztuj slodyczy!

  • 3. Data: 2002-11-11 21:10:26
    Od: Marcyś <m...@N...pl>

    > witam
    > mam jedno pytanie jak dlugo policja moze przesluchiwac podejrzanego?

    Aż skończy.

  • 4. Data: 2002-11-12 19:24:00
    Od: "cyprek" <c...@b...gnet.pl>

    To ja może zapytam inaczej
    Czy policja może i ile czasu przetrzymywać kogoś, jeżeli nie został
    formalnie oskarżony?

    Cyprek

  • 5. Data: 2002-11-12 22:26:51
    Od: Marcyś <m...@N...pl>

    Użytkownik "cyprek" <c...@b...gnet.pl> napisał w wiadomości
    > To ja może zapytam inaczej
    > Czy policja może i ile czasu przetrzymywać kogoś, jeżeli nie został
    > formalnie oskarżony?

    Oskarżonym jest ten, przeciwko komu skierowano
    do sądu akt oskarżenia.
    Takich osób policja w ogóle nie przetrzymuje, może
    je jedynie zatrzymać lub konwojować na polecenie
    sądu. Z oskarżonym policja nie wykonuje już
    żadnych czynności procesowych typu przesłuchanie
    (w sprawie, w której jest oskarżonym).

    Chodzi Ci zapewne o osobę, której nie przedstawiono
    zarzutów. Taka osoba jest przesłuchiwana w charakterze
    świadka i nie może się oddalić z miejsca czynności
    do czasu zakończenia przesłuchania. Oczywiście czas
    przesłuchania ma swoje granice - wyznaczone rozsądkiem
    i taktyką obraną przez przesłuchującego. Świadek musi mieć
    zapewnioną swobodę wypowiedzi, a przesłuchiwanie kogoś
    non stop np. 20 godzin temu przeczy. Możliwe jest przerwanie
    przesłuchania i powrócenie do niego np. następnego dnia.

    W charakterze świadka może być też przesłuchana osoba
    uprzednio zatrzymana, np. jako podejrzewana o popełnienie
    czynu zabronionego. Wtedy dotyczy jej okres zatrzymania,
    tj. 48 godzin, a w przypadku podejrzanego dodatkowo
    24 godz. gdy jest wniosek o aresztowanie i sąd przejmie
    taką osobe do dyspozycji w celu rozpatrzenia wniosku.