  • 141. Data: 2019-06-06 00:16:38
    Temat: Re: policja pomaga
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-05, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Moim zdaniem wprost wynika - wcześniej nie było przeciwskazań da dołka
    > (więc "kompetentny lekarz" stwierdził, że nie ma zagrożenia życia, ani
    > nawet zdrowia), po pobycie na komisariacie był śmiertelnie pobity. No
    > jak nie wynika, jak wynika?

    Tyle, że wychodzi, iż kompetencja lekarza jest przez prokuraturę
    kwestionowana.

    --
    Marcin

  • 142. Data: 2019-06-06 00:36:19
    Od: Kviat

    > Od zdarzenia do śmierci myślę, że paredziesiąt godzin upłynęło. Najpierw
    > sie bujali z gościem, potem był w aresztach, a na końcu "dzień później
    > umarł w szpitalu".

    Parędziesiąt godzin to ile w/g ciebie jest dni?
    Bo widzisz... to trochę dziwne, że gościu pond nadzorem policji przez
    parędziesiąt godzin nie trzeźwieje, a wręcz przeciwnie.
    Wódką go poili w tych aresztach i dlatego się nie zorientowali, że nie
    trzeźwieje?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 143. Data: 2019-06-06 01:44:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 5 Jun 2019 23:35:17 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Wiesz, tylko o ile miało to znaczenie dla jego ratowania. Weź pod uwagę,
    > że uzyskanie wyniku takiego badania, to kilka godzin na biedę. Pacjent
    > może nie dożyć wyniku.

    A jak chcesz go ratowac, jesli nie wiadomo co mu jest ?

    Przeciez nawet jak dowozacy policjant powie
    "walil glowa w kaloryfer w celi", to trzeba sprawdzic, co mu tak
    zaszkodzilo, ze walił :-)

    > W praktyce policjanci wiedzą, że badanie do osadzenia jest konieczne i
    > mogą podjechać do szpitala w drodze do aresztów.

    Tak podejrzewam, ale o 5-tej trzeba bylo w druga strone.

    > "Rozległe" nie jest synonimem "widoczne". Zauważ, że nikt - poza kilkoma
    > osobami na grupie - jakoś takich insynuacji nie uskutecznia. Skoro

    A przeciez z papierow to jasno wynika :-)

    > biegły jakoś stwierdził, ze istnieją podstawy do przedstawienia zarzutu
    > lekarce, to zakładam, że w opinii ustalił, że obrażenia w chwili badania
    > były i powinna je zauważyć. Na jakiej podstawie, to już jego sprawa i

    A kto mu placi i za co ?
    Moze mial nie sprawdzac innych hipotez :-)

    A zawieszono zamieszanych w sprawe policjantow, do czasu otrzymania
    opinii bieglego ?

    > ostatecznie sądu.

    Sad sie przeciez nie zna, bo medycyny nie studiowal.

    > Czemu Policja? To znaczy też może, ale zasadniczo jest kilka innych do
    > tego powołania służb.

    byc moze. Zaraz ... a w ustawie nie jest wprost Policja wymieniona ?

    > Powinna. Wszyscy ludzie - przykładowo - powinni być zdrowi, bogaci i
    > szczęśliwi. Tylko życie o tym nie wie. Nie wiem, czy ta komenda miała
    > takie urządzenie, czy nie. Nie widzę żadnej wzmianki, by nie mieli
    > takiego urządzenia.

    Skoro stosuja takie zatrzymania, to musza miec, bo jak sprawdza, ze
    nietrzezwy ?
    A nawet dwa, na wypadek awarii jednego :-)

    > Tylko kto to zrobił? Skąd wiesz, że policjant?

    Rzecznik prokuratury.

    > Jaka tu rola rzecznika? Idę o zakład, ze nawet nikt go o to nie zapytał.
    > jakby wpadł na to, by zapytać, to by napisał, ze odmówiono mu
    > informacji. Ale wówczas już zamysł artykułu to osłabiło, bo jest różnica
    > pomiędzy zatrzymaniem do wytrzeźwienia trzeźwego od sytuacji, gdy go
    > zatrzymali do wytrzeźwienia, ale dziennikarz nie wie, czy był pod
    > wpływem i nawet o to nie zapytał.

    "O zarzutach poinformował w piątek PAP rzecznik łódzkiej prokuratury
    Krzysztof Kopania"

    Hm ... ciekawe jak poinformowal ... pisemnie, emailem ?

    > Lekarki raczej o to nikt nie pytał, bo jakby miała to niby sprawdzić?

    Po silnym zapachu alkoholu i charakterystycznym zachowaniu :-P

    J.

  • 144. Data: 2019-06-06 01:53:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Tylko kto to zrobił? Skąd wiesz, że policjant? Pamiętaj, ze do akt ma
    > dostęp rodzina. Rodzina przyniosła rewelację, a dziennikarz nawet się
    > nad sensem nie zastanowił, tylko napisał artykuł i tyle. W sumie nawet
    > nie pokręcił wiele. W chwili śmeirciu denat był trzeźwy.

    Bez przelaman

    http://www.lodz.po.gov.pl/2019/05/31/zarzuty-w-sledz
    twie-prowadzonym-po-tragicznej-smierci-19-latka/

    "Badania mające na celu ustalenie, czy faktycznie pokrzywdzony
    znajduje się pod wpływem alkoholu przeprowadzone zostały dopiero, gdy
    po raz kolejny nad ranem 21 czerwca 2017 roku przewieziono go do
    szpitala. Wbrew wcześniejszej ocenie zarówno służb medycznych jak i
    policjantów w pobranej krwi nie stwierdzono obecności alkoholu. Także
    badania próbek pobranych podczas sekcji wykazały, że nie był w stanie
    nietrzeźwości, ani też pod wpływem środków odurzających"

    To na jakiej podstawie policja sie nim "zaopiekowala" ?

    J.

  • 145. Data: 2019-06-06 06:33:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tyle, że wychodzi, iż kompetencja lekarza jest przez prokuraturę
    > kwestionowana.

    Jak już pisałem - prokuratura jest instytucją polityczną. W sprawach
    politycznych i mundurowych wierzę jej tak samo jak kurwizji, czyli
    defaultowo uważam, że kłamią. Powiedz sam, czy takim dziwnym byłoby
    jakby kolo dostał pałą w łeb, za "wiedzenie lepiej" od kulsonów jakie ma
    prawa. Przecież nawet Robert sugerował, że tacy mądrale źle kończą.

    Shrek.

  • 146. Data: 2019-06-06 06:45:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Policji już od dłuższego czasu wezwać się nie da, bo 997 przełączono na
    > CPR.

    Nie wiem jak z policją, ale dwa lata temu bez problemu dodzwoniłem się
    na 999. I uratowałem tym prawdopodobnie życie jednej osobie, bo dyżurny
    z CPRu po podaniu typowych objawów udaru, spytał się czy mam samochód i
    zaproponował, żebym podjechał na drugi koniec miasta po rzeczoną osobę i
    zawiózł ją na SOR.

    Zadzwoniłem więc pod 999. Facet z dziwewiątek był na maksa
    profesjonalny, jak się zorientował, że rozmawiam przez głośnomówiący to
    poprosił o zjechanie, uspokajając że ekipa już jedzie, on teraz zbiera
    dodatkowe info (nie wiem czy nie zmyślał, żeby mnie uspokoić), ja im nie
    pomoge, tak czy inaczej będą przede mną i nie chce mieć drugiego wyjazdu
    do mnie, bo rozumie że zestresowany jestem. Zanim dojechałem chłopaki
    już się zbierali z pacjentem do szpitala. Skończyło się bardzo dobrze -
    większość lekarzy nie wierzy w pierwszej chwili, że pacjent miał udar.
    Gdybym posłuchał człowieka z CPR to miałbym warzywko albo trupa.

    Shrek

  • 147. Data: 2019-06-06 06:51:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > lekarce, to zakładam, że w opinii ustalił, że obrażenia w chwili badania
    > były i powinna je zauważyć. Na jakiej podstawie, to już jego sprawa i

    No to twoim zdaniem były, czy nie były? Bo twierdzisz, że nie musiały, a
    potem podajesz argument, że jednak raczej musiały - wszystko w jednym
    akapicie.

    Shrek

  • 148. Data: 2019-06-06 12:46:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

> [...]
    >parędziesiąt godzin nie trzeźwieje, a wręcz przeciwnie.
    >Wódką go poili w tych aresztach i dlatego się nie zorientowali, że

    Odwrotnie - wytrzezwial, wiec zerowe wyniki z sekcji nie swiadcza o
    trzezwosci w chwili zatrzymania.

    Zaczelo sie o polnocy, o 5-rano odwiezli do szpitala, zmarl na drugi
    dzien ok 14 - wiec do smierci minelo ~38h.

    Ale ponoc juz o tej 5-tej zrobili analize krwi i alkoholu nie bylo ...

    J.

  • 149. Data: 2019-06-06 17:29:46
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.06.2019 o 01:44, J.F. pisze:

    > A jak chcesz go ratowac, jesli nie wiadomo co mu jest ?

    Nie jestem lekarzem, ale wydaje mi sie, że akurat w takim wypadku
    zawartość alkoholu w krwi nie jest krytycznie konieczną informacją.

    > Przeciez nawet jak dowozacy policjant powie "walil glowa w kaloryfer
    > w celi", to trzeba sprawdzic, co mu tak zaszkodzilo, ze walił :-)

    Bo ja wiem? Może alkohol, może narkotyki, może dopalacze, a może po
    prostu głupi. Jakie to ma znaczenie dla obrzęku mózgu? To znaczy może i
    ma, ale widząc faceta z rozwaloną głową, to raczej szedł bym w stronę
    tomografii, prześwietlenia, czy czegoś w tym guście.

    > Tak podejrzewam, ale o 5-tej trzeba bylo w druga strone.

    W drugą stronę, to już karetka.

    > A przeciez z papierow to jasno wynika :-)

    Tobie wynika, a nie mnie. mnie wynika, że nie stwierdzili obrażeń, a
    nie, ze ich nie było. Potem biegły ustalił, że źle patrzyli.

    > A kto mu placi i za co ? Moze mial nie sprawdzac innych hipotez :-)

    Może :-) Może gościa w celi trafił promień śmierci i winny jest MOSAD.

    > A zawieszono zamieszanych w sprawe policjantow, do czasu otrzymania
    > opinii bieglego ?

    Po co? Chwilowo, to nikt tam nie wygląda na zamieszanego.

    > Sad sie przeciez nie zna, bo medycyny nie studiowal.
    > byc moze. Zaraz ... a w ustawie nie jest wprost Policja wymieniona ?

    Ustawy są jawne.

    > Skoro stosuja takie zatrzymania, to musza miec, bo jak sprawdza, ze
    > nietrzezwy ? A nawet dwa, na wypadek awarii jednego :-)

    No właśnie przecież napisałem, jak się to robi.

    > Rzecznik prokuratury.

    > "O zarzutach poinformował w piątek PAP rzecznik łódzkiej prokuratury
    > Krzysztof Kopania"
    > Hm ... ciekawe jak poinformowal ... pisemnie, emailem ?

    Powiedzmy, że wygłosił to przez okno - jakie to ma znaczenie?

    > Po silnym zapachu alkoholu i charakterystycznym zachowaniu :-P

    Już Ci napisałem, że to nic nie znaczy.

  • 150. Data: 2019-06-06 18:20:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Nie jestem lekarzem, ale wydaje mi sie, że akurat w takim wypadku
    >zawartość alkoholu w krwi nie jest krytycznie konieczną informacją.

    Ja sie tez nie znam, ale masz pacjenta, ktory traci przytomnosc, moze
    wymiotuje,
    to na moj gust przyczyn moze byc duzo - m.in. alkohol, narkotyki i
    dopalacze.

    No, chyba jeszcze drgawki ma, bo wymioty i utrata przytomnosci to by
    chyba nie wzbudzily podejrzen u policjanta.
    Ze pijak wymiotuje to normalne, ze spi w nocy to tez normalne ...

    A jeszcze policjant przywozi, i mowi ze pacjent nietrzezwy,
    cholera wie, czy sie jeszcze czegos nie nacpal, no i uderzyl sie w
    glowe,
    ale bylo pogotowie i stwierdzilo, ze niegroznie.

> [...]
    >ma, ale widząc faceta z rozwaloną głową, to raczej szedł bym w stronę
    >tomografii, prześwietlenia, czy czegoś w tym guście.

    I toksykologii, jak sie okaze ze tomografia nic nie pokaze ?
    Czy czekamy na wynik tomografii i podejmiemy dalsze akcje ?

    >W drugą stronę, to już karetka.

    Mowisz ?
    Byc moze, ale to kolejne minuty mijaja ...

    >Tobie wynika, a nie mnie. mnie wynika, że nie stwierdzili obrażeń, a
    >nie, ze ich nie było. Potem biegły ustalił, że źle patrzyli.

    Opinii bieglego nie czytales, z lekarka nie rozmawiales, co ona o niej
    sadzi :-)

    >Może :-) Może gościa w celi trafił promień śmierci i winny jest
    >MOSAD.

    A sprawdzono tasery policjantow ? :-P

    >Po co? Chwilowo, to nikt tam nie wygląda na zamieszanego.

    No jak po co ?

    Mamy trupa i nie wiemy co sie stalo.
    Wiemy, ze byl badany i orzeczono, ze zdrowy,
    i wiemy, ze pare godzin pozniej byl w stanie krytycznym.
    I na razie nie wiemy dlaczego.

    No tak, funkcjonariusz na sluzbie nie moze klamac, skoro mowi, ze nikt
    mu pałą nie przyłozyl, to widac badanie bylo do d* :-)

    >No właśnie przecież napisałem, jak się to robi.

    Wpisuje do protokolu "doprowadzony odmowil badania" ?
    Doprowadzony nie zaprotestuje przeciez, naczytal sie glupot w
    internecie :-)

    >Powiedzmy, że wygłosił to przez okno - jakie to ma znaczenie?

    Jak wyglosil na konferencji prasowej, to byl czas na pytania.
    Ale jak przeslal emailem, to juz nie bylo.
    Pozostalo przepisac z depeszy PAP.

    Rzecznika mozna spytac bezposrednio, ale ile ma czasu na odpowiedz ?
    2 tygodnie ?

    P.S w pierszym tekscie bylo
    "O zarzutach poinformował w piątek PAP rzecznik łódzkiej prokuratury
    Krzysztof Kopania. Dodał, że obojgu podejrzanym grożą kary do pięciu
    lat pozbawienia wolności. Wobec lekarki zastosowano poręczenie w
    kwocie 30 tys. zł i zawieszenie w wykonywaniu zawodu lekarza.
    Przesłuchanie ratownika trwa"

    na stronie prokuratury tego nie bylo ... wiec skad ta wiedza ?

    No i to zawieszenie lekarwi w ramach ... poreczenia ?
    Uzasadnione ?

    Ale ladnie wyglada w protokole :-P

    J.