  • 31. Data: 2015-06-25 11:15:17
    Temat: Re: polecony z adresem nadawcy identycznym z odbiorcy
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-06-25 o 10:00, Marek pisze:

    > A proponowanie obciążenia tym adresata to jakiś absurd.

    Dlaczego?

    --
    Liwiusz

  • 32. Data: 2015-06-25 11:41:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    On Wed, 24 Jun 2015 23:53:04 -0700 (PDT), Kris <k...@g...com>
> [...]

    >Ale na pewno to było w przypadku lokalnej korespondencji (bo to
    >działa zdaje się tylko w takim zakresie). Jeśli tak, to czego wynika,
    >że w kilku przypadkach się udało? Zmienili procedurę?
    >Miałem kiedyś przypadek, że list zwykły wysłany ze skrzynki w UK do
    >PL miał niedopłatę (zły znaczek był przyklejony). List doszedł po
    >miesiącu ze stęplem po angielsku, że przesyłka została opóźniona z
    >powodu niedopłaty. Osobiście bardziej mi odpowiada opóźnienie niż
    >brak doręczenia w przypadku niedopłaty.
    >A proponowanie obciążenia tym adresata to jakiś absurd.

    Skoro wolisz opoznienie, to pewnie wolisz tez aby listonosz przyniosl
    list szybko i zaproponowal : pieniadze albo nic :-)

    J.

  • 33. Data: 2015-06-25 13:04:13
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 25 Jun 2015 11:41:43 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Skoro wolisz opoznienie, to pewnie wolisz tez aby listonosz
    przyniosl
    > list szybko i zaproponowal : pieniadze albo nic :-)

    Skąd, wolę późno i darmo.

    --
    Marek

  • 34. Data: 2015-06-25 13:07:25
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 25 Jun 2015 13:04:13 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:
    > przyniosl

    Oczywiście jeśli mówimy o liście zwykłym. Swoją drogą dziwię się, że
    nie ma takiej usługi list zwykły darmo ale z załączoną ulotką
    reklamową (i może być późno).

    --
    Marek

  • 35. Data: 2015-06-25 14:50:12
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 25 czerwca 2015 10:01:06 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
    > Ale na pewno to było w przypadku lokalnej korespondencji (bo to
    > działa zdaje się tylko w takim zakresie).
    Ale chyba nie ma różnic w opłatach w przypadku adresata lokalnego czy z innego
    województwa.

  • 36. Data: 2015-06-25 15:01:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 25 czerwca 2015 13:07:30 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
    > Oczywiście jeśli mówimy o liście zwykłym. Swoją drogą dziwię się, że
    > nie ma takiej usługi list zwykły darmo ale z załączoną ulotką
    > reklamową (i może być późno).
    Bo za doręczenie ulotki poczta kasuje coś koło 8gr a najtańszy list to chyba 1,75zł
    Więc reklamodawca zapłaci 8 groszy a poczta miałaby wykonać usługe warta 1,75zł

  • 37. Data: 2015-06-25 18:09:05
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    wrote:

    >Jeśli trafi się list bez znaczka, lub ze znaczkami o zbyt małych nominałach to
    adresatowi proponują dopłacenie.
    Widac roznie bywa. Ja mialem takie sytuacje jako nadawca, że
    otrzymywalem zwrot przed doreczyciela z prosba o doplate aby "wyszlo
    ze skrzynki nadawczej" (list nadany do skrzynki na poczcie w swoim
    rejonie.
    Zdarzylo sie tez ze z poczty zadzwonili abym przyjechal dokleic
    znaczek (poczta w tym samym miescie ale inny rejon niz adres nadawcy,
    numer telefonu byl na firmowej kopercie).
    Ale mialem tez jako odbiorca zaproszenie do oplacenia roznicy+"kary" -
    przy odmowie zabierali i odsylali z powrotem - nie wiem ile wtedy
    musial doplacac nadawca (roznice+kare+kare do kary?).

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 38. Data: 2015-06-25 18:10:54
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 25 Jun 2015 06:01:53 -0700 (PDT), Kris <k...@g...com>
    wrote:

    >Bo za doręczenie ulotki poczta kasuje coś koło 8gr a najtańszy list to chyba 1,75zł
    >Więc reklamodawca zapłaci 8 groszy a poczta miałaby wykonać usługe warta 1,75zł
    To niech poczta wklada 22 ulotki reklamowe ;)

    WAM

  • 39. Data: 2015-06-25 23:45:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 24 Jun 2015, korex wrote:

    > Jak rozumiem, sądu już nie będzie to interesowało, czy on odbiera czy nie

    Z grubsza się zgadza. Ważne że "miał możliwość".

    > i tak czy siak beknie?

    Jeszcze definicja "bekania" jest potrzebna.
    Jak np. jest bankrutem, to wygranie procesu stanowi wzorcowy przykład
    wyrzucenia pieniędzy ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 40. Data: 2015-06-26 01:07:54
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Kris"

> [...]
    to adresatowi proponują dopłacenie. Jeśli nie dopłaci to listu nie wydadzą.
    ---
    Nie o to chodzi. Za zwrot listu była dodatkowa opłata.