  • 1. Data: 2015-06-19 11:00:19
    Temat: Akt notarialny a utwór muzyczny i prawa autorskie
    Od: OMSON <o...@i...pl>

    Czy sporządzenie stosownego aktu notarialnego dotyczącego autorstwa
    utworów muzycznych skutecznie zabezpieczy zespół na wypadek ich
    wykorzystania (chodzi o ewentualne posługiwanie sie materiałem
    muzycznym, publikowanie go lub/i zmienianie bez zgody autorów przez
    byłego członka zespołu, który autorem utworów nie jest)?

    W jakiej formie dostarczyć notariuszowi materiał muzyczny (czy wystarczą
    same miksy w postaci audio CD, czy również surowe ujęcia instrumentów DI
    oraz MIDI)?

    Ile orientacyjnie kosztować może sporządzenie takiego aktu i czy w
    przypadku ewentualnego procesu sądowego będzie to wystarczający dowód
    autorstwa?

    Pzdr, OMSON

  • 2. Data: 2015-06-19 14:26:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "OMSON" napisał w wiadomości
> [...]
    >muzycznym, publikowanie go lub/i zmienianie bez zgody autorów przez
    >byłego członka zespołu, który autorem utworów nie jest)?

    A co niby w tym akcie mialoby byc ?
    Ze obywatel oswiadczyl, ze jest autorem zalaczonego utworu ?

    >W jakiej formie dostarczyć notariuszowi materiał muzyczny (czy
    >wystarczą same miksy w postaci audio CD, czy również surowe ujęcia
    >instrumentów DI oraz MIDI)?

    No, gdzies musi pieczec przystawic. Nie wiem czy CD sie nada
    Ale jesli sa midi, to mozna i zapis nutowy wydrukowac.

    >Ile orientacyjnie kosztować może sporządzenie takiego aktu i czy w
    >przypadku ewentualnego procesu sądowego będzie to wystarczający dowód
    >autorstwa?

    Jak naruszajacy w przyszlosci stwierdzi, ze on to sam wymyslil po
    odejsciu z zespolu, poda date wymyslenia, a wy mu pokazecie
    potwierdzona notarialnie kopie utworu, z data wczesniejsza, to jest
    ugotowany.
    Ale wystarczy ze powie ze sam to wymyslil dawno temu, tylko zespol nie
    chcial grac ...

    Utwory rejestruje ZAiKS. I sluzy pomoca przy dochodzeniu swego.
    Aczkolwiek zastrzezenia są te same ...

    J.

  • 3. Data: 2015-06-21 14:08:19
    Od: OMSON <o...@i...pl>

    J.F. napisał(a):

> [...]
    > notarialnie kopie utworu, z data wczesniejsza, to jest ugotowany.
    > Ale wystarczy ze powie ze sam to wymyslil dawno temu, tylko zespol nie

    Naruszający nie potrafi grać na żadnym instrumencie - tylko wokal. W
    jaki sposób mógłby udowodnić, że jest autorem jakiegokolwiek utworu?

    Pzdr, OMSON

  • 4. Data: 2015-06-21 17:41:35
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-06-21 o 14:08, OMSON pisze:

    > Naruszający nie potrafi grać na żadnym instrumencie - tylko wokal. W
    > jaki sposób mógłby udowodnić, że jest autorem jakiegokolwiek utworu?

    Nucił sobie przy goleniu i wymyślił.

    --
    MN

  • 5. Data: 2015-06-23 08:55:44
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu piątek, 19 czerwca 2015 11:00:16 UTC+2 użytkownik OMSON napisał:
> [...]
    >
    > Ile orientacyjnie kosztować może sporządzenie takiego aktu i czy w
    > przypadku ewentualnego procesu sądowego będzie to wystarczający dowód

    Myślę, że wystarczy zwykła umowa między członkami zespołu,
    w której są zawarte szczegółowe prawa należące do każdego
    (Kazio ma kompozycję, Dyzio ma wokal, Waldek ma aranż i mastering).

    Andrzej.