  • 1. Data: 2004-02-22 16:41:58
    Temat: polecony w skrzynce
    Od: "ag" <o...@g...pl>

    Czy weszło jakies rozporządzenie może które pozwala pismo o wszczęciu
    dochodzenia wkładac do skrzynki pocztowej jak zwykły list choć na kopercie
    są oznaczenia POLECONY i odpowiednia banderola R??
    Właśnie znalazłem leżący sobie w skrzynce pocztowej list POLECONY
    informujący mnie o wszczęciu postępowania w którym ja jestem pokrzywdzonym.
    Czy to poczta ma takie fanaberie czy po prostu skoro i tak w takich sprawach
    list polecony uznaje się za doręczony po 2 awizach to żeby sobie nie
    przysparzać roboty poczta wrzuca od razu do skrzynki list zamiast awizować
    najpierw POLECONY??
    Jutro idę wyjaśniać sprawę na poczcie i będę dzwonił do osoby prowadzącej
    sprawę bo w końcu jak polecony można wrzucić do skrzynki to czemu nie
    gotówkę przychodzącą na przekaz czy dowolną paczuszkę która sie zmieści w
    skrzynce??
    A może to jakieś wewnętrzne ustalenia poczty z policją - wiecie coś w tym
    temacie??

    pozdr.

    opyros

  • 2. Data: 2004-02-22 16:48:08
    Temat: Re: polecony w skrzynce
    Od: "Psychik" <p...@Z...pl>

    Użytkownik "ag" <o...@g...pl> napisał:

    > A może to jakieś wewnętrzne ustalenia poczty z policją - wiecie coś w
    > tym temacie??

    eee... listonosz ni emial juz ochoty wypisywac awiza, to wrzucil do
    skrzynki. jesli sfałszowal podpis, to bedzie kiepsko z nim, a jesli nie ma
    podpisu, to bedzie sie tlumaczyl, ze wrzucil przypadkowo... ale to chyba
    oczywiste...
    ja bym na Twoim miejscu poszedl na poczte i powiedzial, ze czekasz na
    polecony i ciagle nic nie przychodzi i zobaczyl, co sie bedzie dzialo.. :-)
    i to Ci wlasnie polecam :-)))

    --
    Psychik
    howuser&userid=360448

  • 3. Data: 2004-02-22 18:45:44
    Od: "pestifer" <p...@C...fm>

    Użytkownik "ag" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > skrzynce??
    > A może to jakieś wewnętrzne ustalenia poczty z policją - wiecie coś w tym

    zobaczylem na poczcie ogloszenie, ze mozna wyrazic chec dostarczania
    poleconych do skrzynki (bez potwierdzenie itp)
    ale do tego trzeba zlozyc oswiadczenie

  • 4. Data: 2004-02-22 19:33:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ag" <o...@g...pl> napisał w wiadomości

    Na pewno jest to błąd listonosza. Jeśli złożysz na niego skargę, to
    ostatnie ukarany. Musisz rozważyć, czy aż tak bardzo jesteś tym faktem
    zbulwersowana, bo tak naprawdę, to tylko ten, co nic nie robi błędów nie
    popełnia. No i czy to pierwsza wpadka tego listonosza, czy stale coś jest
    nie tak.

  • 5. Data: 2004-02-22 19:33:53
    Od: "Michal Zurawski" <m...@a...waw.pl>

    Użytkownik "pestifer" <p...@C...fm> napisał w wiadomości

    > zobaczylem na poczcie ogloszenie, ze mozna wyrazic chec dostarczania
    > poleconych do skrzynki (bez potwierdzenie itp)
    > ale do tego trzeba zlozyc oswiadczenie

    Dokladnie. Wtedy w skrzynce laduja wszystkie polecone nie wymagajace
    podpisu. Jesli zas bedzie polecony z potwierdzeniem odbioru to zastaniesz
    awizo, co mnei neimilosiernie wkurza, gdyz panie w mojej poczcie osigaja
    wrecz niewyobrazalna szybkosc obslugi 3 osob na godzine, wiec jak pomysle, z
    emam odstac 15 osob to mi sie slabo robi...

    Pozdrawiam
    Michal Zurawski

  • 6. Data: 2004-02-22 20:09:17
    Od: "ag" <o...@g...pl>

    Użytkownik "Michal Zurawski" <m...@a...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:c1b053$rta$1@mamut.aster.pl...

> [...]
    > wrecz niewyobrazalna szybkosc obslugi 3 osob na godzine, wiec jak pomysle,
    > emam odstac 15 osob to mi sie slabo robi...

    no i się zgadza - ale zgodnie z regulaminem korzystania z usług pocztowych o
    dostepie powszechnym stoi napisane:

    § 43.
    1. Złożenie na piśmie przez adresata we właściwej dla miejsca zamieszkania
    placówce oddawczej żądania doręczania listów poleconych za pośrednictwem
    skrzynki do doręczania korespondencji powoduje, że włożenie przesyłki
    poleconej do skrzynki uważa się za realizację usługi.

    2. Doręczaniu, o którym mowa w ust. 1 nie podlegają listy polecone nadawane
    za potwierdzeniem odbioru oraz traktowane jako pobraniowe .

    Więc czy chodzi Ci o listy z potwierdzeniem odbioru czy o inna kategorie
    listów może nie wymienioną w regulaminie - bo jesli miałby to być polecony
    nie wymagający podpisu _jakiejkolwiek_ osoby to po h... takie polecone
    wysyłać - przecież w sytuacji która mnie dotyczy doręczenie tego poleconego
    rodzi określone skutki prawne - ale jesli ja np mam na klatce od czasu do
    czasu wesołą młodzież sprawdzającą czy w skrzynkach nie ma jakichś
    pakiecików, czy ciekawskiego listonosza i wcześniej NIE złozyłem żadnego
    oświadczenia na piśmie to rzeczony listonosz może mnie po prostu okradać z
    przesyłek poleconych ???

    no i żeby była jasność -

    § 41.

    1. W wypadku stwierdzenia nieobecności adresata lub innych osób uprawnionych
    do odbioru przesyłki rejestrowanej lub przekazu pocztowego, listonosz
    pozostawia zawiadomienie o próbie doręczenia oraz o możliwości odbioru w
    określonym terminie we wskazanej placówce pocztowej.

    2. Zawiadomienie o możliwości odbioru przesyłki we wskazanej placówce
    pocztowej pozostawia się również w wypadku braku możliwości doręczenia
    zwykłej przesyłki listowej, a której kształt lub wymiary nie pozwalają na
    włożenie jej do skrzynki do doręczania korespondencji.

    § 42.

    W razie nie zgłoszenia się adresata lub uprawnionej osoby po odbiór
    nadeszłej przesyłki lub przekazu pocztowego - z wyjątkiem przesyłek
    wymienionych w § 43 ust. 2 - placówka pocztowa, w której są one
    przechowywane, przekazuje najpóźniej w 7 dniu roboczym, licząc od dnia
    następnego po usiłowaniu doręczenia, drugie zawiadomienie o możliwości ich
    odbioru, zwane "Zawiadomieniem powtórnym".

    czyli ZAWSZE ma zostawić zawiadomienie jesli jest przesyłka rejestrowana -
    czyli wszelkiego rodzaju polecone, w tym wypadku nie zostawił tylko włożył
    do skrzynki i jest problem - a dopiero jak _na piśmie_ zażądam zostawiania
    przesyłek rejestrowanych w skrzynce z wył. par.43.pkt.2 ; bo jesli nie
    zostawi następnym razem, kiedy już będzie polecony o stawienie się na
    rozprawie a nie tylko zawiadomienie o wszczęciu postępowania i zdaży się
    sytuacja że mi ktoś ciekawski kopertę wyciągnie ze zwykłej ogólnodostępnej
    skrzynki to moge miec problem w postaci przymusowego doprowadzenia na
    rozprawę (w najgorszym wypadku);

    opyros

  • 7. Data: 2004-02-22 21:06:41
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <c1b368$34$7@news.onet.pl>, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > popełnia. No i czy to pierwsza wpadka tego listonosza, czy stale coś jest

    Faktycznie, są okręgi pocztowe, gdzie listonosza potrafią wywalić po kilku
    skargach albo nawet wcześniej, znajomy kiedyś musiał aż hamować jedną
    kierowniczkę, bo takiego szału dostała, że tego listonosza niemal przez
    okno wyrzuciła ;)

    Jednak ciężko mi się zgodzić z opinią, że taka sytuacja to 'pomyłka'. Jak
    można się pomylić wrzucając polecony do skrzynki? Na nim wyraźnie widać
    banderolę 'R', jest też w spisie, a listonosz chyba dość dobrze się
    orientuje komu ma dać polecony.

    Nie uważam też, żeby trzeba było się powstrzymywać przed złożeniem skargi
    na takiego pracownika. Skąd wiesz, że on notorycznie tak nie robi? To jego
    przełożeni mają za zadanie przyjąć odpowiednią tolerancję na pomyłki, a nie
    klient. Klient po prostu zgłasza złe wykonywanie obowiązków i
    tyle. Jeśli to przemilczy, a jednocześnie zrobi tak większa część
    pozostałych osób, którym listonosz takie numery wykręca (a tego jestem
    niemal pewien, bo przecież '80% gospodyń domowych nie widzi różnicy'), to
    facet będzie czuł się bezkarny i olewał swoją pracę.

    No i istotny fakt - listonosz nie roznosi bułek ani mleka, tylko nieraz
    bardzo ważne urzędowe zawiadomienia. Jeśli je wsadza po prostu do skrzynek,
    to brak mi słów, przecież w blokach toto się rozpada. Kiedyś w stanie lekko
    wskazującym 'oparłem się' o taką skrzynkę (naprawdę delikatnie, po prostu
    mnie jakoś tak przyssało do tej ściany ;) i patrzę - buch, otwarta. W
    ogóle nie była zamknięta na klucz, tylko na taki zatrzask, który
    'opierając się' o nią odblokowałem.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 8. Data: 2004-02-22 21:13:50
    Od: "ag" <o...@g...pl>

> [...]
    > popełnia. No i czy to pierwsza wpadka tego listonosza, czy stale coś jest

    wiem - dotychczas było ok, choć nie pierwsza wpadka - czy ewentualnie
    uprzejmość- zdarzyło mu się oddać pieniądze z przekazu pocztowego mojej
    niepełnoletniej siostrze - osobie nie mieszkającej u mnie w mieszkaniu i nie
    posiadającej meldunku w tym mieszkaniu - a pieniądze oddawał jej na klatce
    schodowej w jednym przypadku, w drugim na alejce osiedlowej; pieniądze
    doszły do mnie więc mi to nie przeszkadzało na tyle żeby trzeba było składac
    skargę - a przynajmniej nie było na to czasu w natłoku innych spraw - tu
    jest jasna sprawa i z możliwymi przykrymi dla mnie konsekwencjami - w końcu
    to pismo urzędowe wysyłane zgodnie z zasadami art 139 par.1 kpk.
    i teraz - jesli ja sobie z nim porozmawiam, zapytam nawet z własnej
    inicjatywy czy przypadkiem sie z kims nie zamieniał w tym czasie gdy list
    był wkładany do skrzynki, i on mi obieca uważać i nie robić tak w
    przyszłości, a nawet uczulać na takie rzeczy osoby z którymi się zamienia to
    zrobie z siebie frajera jak facet wrzuci jeszcze raz takie pisemko ale już z
    inną treścią (np. nie informacyjną ale nakazującą stawiennictwo czy dosłanie
    pewnych dokumentów) bo wtedy to JA niedopełnie obowiązków na mnie ciążących
    i to JA będę musiał wyjaśniać jak to z tym listem było - i przez to sprawa
    się przedłuży; pomijam kwestię grzywny - z którą po przyznaniu wiązałoby się
    osobne odwołanie;
    jakbym nie lubił listonosza to chyba nie pozostaje mi nic innego jak złożyć
    pisemną skargę - bo nastepnym razem znajdę w skrzynce "bilet" który sobie
    listonosz za mnie odebrał dla kawału a zanim ja skończe tłumaczyć jak z tym
    listem było to już sie mną ŻyWi zaopiekują ;) - mało mi zostało ale przed
    przemeldowaniem się i ponownym zameldowaniem w jakiejś dziurze chciałbym
    mieć rochę czasu wolnego a nie być ściaganym za uchylanie się...(metode na
    "meldunek" i służbę zastepczą opisałem nie tak dawno na liście);

    pozdr

    opyros

    ps. skąd wnioskujesz że jestem płci "piękniejszej" jesli pisałem posta w
    formie osobowej ze wskazaniem na rodzaj męski : - znalazłem ; będę dzwonił -
    chyba że widziałeś z tego adresu jakiegoś posta który moja luba wysłała to
    co innego ;)

    pozdr

    opyros

  • 9. Data: 2004-02-23 13:11:11
    Od: Vectra <a...@b...vectranet.pl>

    > 2. Doręczaniu, o którym mowa w ust. 1 nie podlegają listy polecone nadawane
    > za potwierdzeniem odbioru oraz traktowane jako pobraniowe .

    [...]

    Zupelnie nie wiem, o czym mówicie.
    1. Kazdy list polecony wymaga dostarczenia poswiadczonego podpisem
    adresata. Byc moze jest jakas nowosc, polegajaca na pozwoleniu
    listonoszowi, by wrzucal je do skrzynki bez podpisu, ale przeciez to
    skrajna glupota udzielac takiego zezwolenia. Spytam na poczcie,
    ale nie uwierze, nawet jak to prawda ;-)

    2. Sa listy polecone (drozsze) ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru.

    Zarówno 1., jak i 2. nie moga byc dostarczone bez podpisu adresata.
    Listonosz pewnie przeoczyl ... Mozesz uwazac, ze listu nie otrzymales.

    pozdro
    ---
    V.

  • 10. Data: 2004-02-28 20:56:44
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 23 Feb 2004 14:11:11 +0100, Vectra
    <a...@b...vectranet.pl> wrote:

> [...]
    >skrajna glupota udzielac takiego zezwolenia. Spytam na poczcie,
    >ale nie uwierze, nawet jak to prawda ;-)
    Jest taka opcja, aby wrzucali "R" do skrzynki, nie dotyczy listow ZPO.

    >Zarówno 1., jak i 2. nie moga byc dostarczone bez podpisu adresata.
    1. moga.

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl