  • 1. Data: 2004-02-22 14:39:16
    Temat: Czy mozna wywiesic liste zdluzonych lokali?
    Od: "lokator" <l...@a...pl>

    Witam
    Czy jest zgodne z prawem wywieszeni listy mieszkan zadluzonych bez podawania
    kwoty i nazwiska a jedynie nr lokalu? dodam, ze lista wywieszona w miejscu
    ogolnie dostepnym (klatka schodowa). Czy takie dzialanie jest zgodne z
    ustawa o ochronie danych osobowych? Czy jest zgodna z innymi normami
    prawnymi? jezeli nie, to dlaczego?

    pozdrawiam

    Mariusz

  • 2. Data: 2004-02-22 17:41:00
    Temat: Re: Czy mozna wywiesic liste zdluzonych lokali?
    Od: "Bob" <b...@n...pl>

> [...]
    > ogolnie dostepnym (klatka schodowa). Czy takie dzialanie jest zgodne z
    > ustawa o ochronie danych osobowych? Czy jest zgodna z innymi normami

    NIE WOLNO bo numer lokalu wskazuje na konkretna osobe
    (bylo o tym ostatnio w GP)
    a to jest niezgodne z prawem

    tak juz jest, rowniez chcielismy wywiesic dluznikow w ogloszeniach,
    ale sie okazalo, ze to byloby bezprawne i moglibysmy zostac
    pozwani do sadu

    pozdrawiam
    Bob

  • 3. Data: 2004-02-22 18:30:26
    Od: "zbisa" <zbisa@SPAM_FUJzr.ita.pwr.wroc.pl>

    > NIE WOLNO bo numer lokalu wskazuje na konkretna osobe
    > tak juz jest, rowniez chcielismy wywiesic dluznikow w ogloszeniach,
    > ale sie okazalo, ze to byloby bezprawne i moglibysmy zostac
    > pozwani do sadu

    ja sie na tym nie znam... ale jesli lista zostalaby wywieszona na tablicy
    (nie zamykanej na klodke) w miejscu ogolnie dostepnym dla kazdego - to kogo
    wtedy wskazani na tej liscie mogliby podac do sadu? W koncu do tych
    informacji sporo osob moze miec dostep.... tak se ino kombinuje....
    Nerwa mnie kopie jak taki jeden z drugim cwaniakuje i nie placi, bo trudno
    mu cokolwiek zrobic bez naruszania prawa - a to co mozna zrobic wymaga czasu
    i pieniedzy...
    pozdrawiam! zbisa

  • 4. Data: 2004-02-22 19:23:30
    Od: "Bob" <b...@n...pl>

> [...]
    > Nerwa mnie kopie jak taki jeden z drugim cwaniakuje i nie placi, bo trudno
    > mu cokolwiek zrobic bez naruszania prawa - a to co mozna zrobic wymaga

    mnie tez wkurza jak ja place a inni nie bo im sie nie chce etc...

    a do sadu pozywa sie tego kto wywiesil

  • 5. Data: 2004-02-22 19:45:35
    Od: "Psychik" <p...@Z...pl>

    Użytkownik "Bob" <b...@n...pl> napisał:

    > tak juz jest, rowniez chcielismy wywiesic dluznikow w ogloszeniach,
    > ale sie okazalo, ze to byloby bezprawne i moglibysmy zostac
    > pozwani do sadu

    najlepiej wywiesic liste z kwota jaka sa winni mieszkancy:
    - klatki - w blokach niskich
    - pietra - w blokach wysokich
    mieszkancy i tak beda wiedziec o kogo chodzi...

    --
    Psychik
    howuser&userid=360448

  • 6. Data: 2004-02-22 20:04:20
    Od: "zbisa" <zbisa@SPAM_FUJzr.ita.pwr.wroc.pl>

    > a do sadu pozywa sie tego kto wywiesil

    no wlasnie - a jak konkreta sie nie capnie na goracym uczynku wieszania
    takiej listy? Wieszania - oczywiscie za pomoca np. DISTAL-u :-))), albo
    innego solidnego kleju!
    pozdrawiam! zbisa

  • 7. Data: 2004-02-23 07:26:50
    Od: "Dżoli" <c...@w...pl>

    > mnie tez wkurza jak ja place a inni nie bo im sie nie chce etc...

    a nie zastanawia cię czy maja z czego??
    uwierz mi, mimo, ze chce, to czesto nie place w terminie, a nawet zalegam
    ze 3 misiace.
    Bo po prostu nie mam kasy, i kombinuje. Płace wtedy kiedy mam. Raz to jest
    opozniony czynsz, innym razem prad... :-(
    pozdrooffka

  • 8. Data: 2004-02-23 11:43:13
    Temat: Re: Czy mozna wywiesic liste... konkret
    Od: "remeeq" <r...@o...pl>

    Spółdzielnie mieszkaniowe muszą stosować przepisy o ochronie danych
    osobowych. Oznacza to, że nie można wywieszać imiennych list dłużników na
    klatkach schodowych ani nawet podawać numerów mieszkań wraz z sumami
    zadłużenia.

    Z pewnością każda spółdzielnia mieszkaniowa w Polsce ma
    mieszkańców-dłużników, czyli takich, którzy nie regulują w terminach opłat
    albo z nimi zalegają. W takich sytuacjach spółdzielnie często podejmują
    działania mające na celu zmuszenie dłużników do terminowego regulowania
    swoich zobowiązań.

    Niestety, nie mogą jednak wywieszać na klatkach schodowych imiennych list
    dłużników ani nawet zestawienia z numerami mieszkań i zaległą kwotą czynszu.
    Na tego typu działania dłużnik musi wyrazić zgodę, a to w praktyce się nie
    zdarza.

    Zgodnie z art. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych
    osobowych (tekst jednolity: Dz. U. 2002 r. Nr 101 poz. 926) każdy ma prawo
    do ochrony dotyczących go danych osobowych. Prawo do ochrony danych
    osobowych stanowi istotny element prawa każdego z nas do ochrony własnej
    prywatności, a więc do tego, aby - w miarę możliwości - pozostać anonimowym,
    jeśli tego sobie życzymy, oraz abyśmy sami mogli decydować o tym, jakie
    informacje o nas można udostępnić osobom trzecim.

    Co to znaczy "dane osobowe"

    W rozumieniu ustawy za dane osobowe uważa się wszelkie informacje dotyczące
    zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej.

    Tak więc, jeśli spółdzielnia nie dysponuje podstawą prawną - np. zgodą na
    przetwarzanie danych osoby, której dane dotyczą - to wywieszenie w miejscu
    powszechnie dostępnym takich informacji może naruszać obowiązek
    administratora danych, aby prawidłowo zabezpieczył zbiór danych osobowych
    (art. 36 ustawy).

    Warto również dodać, że zgody nie można domniemywać z milczenia osoby
    zainteresowanej (inaczej mówiąc: milczenie nie oznacza zgody) lub braku
    pisemnego zastrzeżenia dotyczącego przetwarzania jej danych.

  • 9. Data: 2004-02-23 11:47:47
    Od: "Marek K" <m...@o...kappa.com.pl>

    Dżoli wrote:

> [...]
    > Bo po prostu nie mam kasy, i kombinuje. Płace wtedy kiedy mam. Raz
    > to jest opozniony czynsz, innym razem prad... :-(

    A na internet wystarcza ?
    Jak nie masz z czego to zamien na mniejsze lub o mniejszym standardzie.
    W opisany wyzej sposob zyjesz na koszt innych.

    Marek

  • 10. Data: 2004-02-23 12:02:54
    Od: Tukan <t...@o...pl>

    Dnia Sun, 22 Feb 2004 15:39:16 +0100, lokator <l...@a...pl>
    napisał:

    > Witam
    > Czy jest zgodne z prawem wywieszeni listy mieszkan zadluzonych...
    = Jeśli to wspólnota, to można się przejść po lokatorach z taką
    informacją jako wnioskiem wspólnoty o podjęcie uchwały w trybie obiegowym
    np. w sprawie ustanowienia odsetek od dłużników lub o zgodę wystąpienie
    do sądu o nakaz zapłaty.Zarząd może taką decyzje podjąć samodzielnie,ale
    jeśli chcemy tylko dłużników upublicznić (postraszyć),to też tak można
    legalnie zrobić.