    From: "ag" <o...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: polecony w skrzynce
    Date: Sun, 22 Feb 2004 21:09:17 +0100

    Użytkownik "Michal Zurawski" <m...@a...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:c1b053$rta$1@mamut.aster.pl...

    > Użytkownik "pestifer" <p...@C...fm> napisał w wiadomości

    > Dokladnie. Wtedy w skrzynce laduja wszystkie polecone nie wymagajace
    > podpisu. Jesli zas bedzie polecony z potwierdzeniem odbioru to zastaniesz
    > awizo, co mnei neimilosiernie wkurza, gdyz panie w mojej poczcie osigaja
    > wrecz niewyobrazalna szybkosc obslugi 3 osob na godzine, wiec jak pomysle,
    > emam odstac 15 osob to mi sie slabo robi...

    no i się zgadza - ale zgodnie z regulaminem korzystania z usług pocztowych o
    dostepie powszechnym stoi napisane:

    § 43.
    1. Złożenie na piśmie przez adresata we właściwej dla miejsca zamieszkania
    placówce oddawczej żądania doręczania listów poleconych za pośrednictwem
    skrzynki do doręczania korespondencji powoduje, że włożenie przesyłki
    poleconej do skrzynki uważa się za realizację usługi.

    2. Doręczaniu, o którym mowa w ust. 1 nie podlegają listy polecone nadawane
    za potwierdzeniem odbioru oraz traktowane jako pobraniowe .

    Więc czy chodzi Ci o listy z potwierdzeniem odbioru czy o inna kategorie
    listów może nie wymienioną w regulaminie - bo jesli miałby to być polecony
    nie wymagający podpisu _jakiejkolwiek_ osoby to po h... takie polecone
    wysyłać - przecież w sytuacji która mnie dotyczy doręczenie tego poleconego
    rodzi określone skutki prawne - ale jesli ja np mam na klatce od czasu do
    czasu wesołą młodzież sprawdzającą czy w skrzynkach nie ma jakichś
    pakiecików, czy ciekawskiego listonosza i wcześniej NIE złozyłem żadnego
    oświadczenia na piśmie to rzeczony listonosz może mnie po prostu okradać z
    przesyłek poleconych ???

    no i żeby była jasność -

    § 41.

    1. W wypadku stwierdzenia nieobecności adresata lub innych osób uprawnionych
    do odbioru przesyłki rejestrowanej lub przekazu pocztowego, listonosz
    pozostawia zawiadomienie o próbie doręczenia oraz o możliwości odbioru w
    określonym terminie we wskazanej placówce pocztowej.

    2. Zawiadomienie o możliwości odbioru przesyłki we wskazanej placówce
    pocztowej pozostawia się również w wypadku braku możliwości doręczenia
    zwykłej przesyłki listowej, a której kształt lub wymiary nie pozwalają na
    włożenie jej do skrzynki do doręczania korespondencji.

    § 42.

    W razie nie zgłoszenia się adresata lub uprawnionej osoby po odbiór
    nadeszłej przesyłki lub przekazu pocztowego - z wyjątkiem przesyłek
    wymienionych w § 43 ust. 2 - placówka pocztowa, w której są one
    przechowywane, przekazuje najpóźniej w 7 dniu roboczym, licząc od dnia
    następnego po usiłowaniu doręczenia, drugie zawiadomienie o możliwości ich
    odbioru, zwane "Zawiadomieniem powtórnym".

    czyli ZAWSZE ma zostawić zawiadomienie jesli jest przesyłka rejestrowana -
    czyli wszelkiego rodzaju polecone, w tym wypadku nie zostawił tylko włożył
    do skrzynki i jest problem - a dopiero jak _na piśmie_ zażądam zostawiania
    przesyłek rejestrowanych w skrzynce z wył. par.43.pkt.2 ; bo jesli nie
    zostawi następnym razem, kiedy już będzie polecony o stawienie się na
    rozprawie a nie tylko zawiadomienie o wszczęciu postępowania i zdaży się
    sytuacja że mi ktoś ciekawski kopertę wyciągnie ze zwykłej ogólnodostępnej
    skrzynki to moge miec problem w postaci przymusowego doprowadzenia na
    rozprawę (w najgorszym wypadku);

    opyros