    From: Samotnik <s...@s...eu.org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: polecony w skrzynce
    Date: Sun, 22 Feb 2004 21:06:41 +0000 (UTC)

    In article <c1b368$34$7@news.onet.pl>, Robert Tomasik wrote:
    > Na pewno jest to błąd listonosza. Jeśli złożysz na niego skargę, to
    > ostatnie ukarany. Musisz rozważyć, czy aż tak bardzo jesteś tym faktem
    > zbulwersowana, bo tak naprawdę, to tylko ten, co nic nie robi błędów nie
    > popełnia. No i czy to pierwsza wpadka tego listonosza, czy stale coś jest
    > nie tak.

    Faktycznie, są okręgi pocztowe, gdzie listonosza potrafią wywalić po kilku
    skargach albo nawet wcześniej, znajomy kiedyś musiał aż hamować jedną
    kierowniczkę, bo takiego szału dostała, że tego listonosza niemal przez
    okno wyrzuciła ;)

    Jednak ciężko mi się zgodzić z opinią, że taka sytuacja to 'pomyłka'. Jak
    można się pomylić wrzucając polecony do skrzynki? Na nim wyraźnie widać
    banderolę 'R', jest też w spisie, a listonosz chyba dość dobrze się
    orientuje komu ma dać polecony.

    Nie uważam też, żeby trzeba było się powstrzymywać przed złożeniem skargi
    na takiego pracownika. Skąd wiesz, że on notorycznie tak nie robi? To jego
    przełożeni mają za zadanie przyjąć odpowiednią tolerancję na pomyłki, a nie
    klient. Klient po prostu zgłasza złe wykonywanie obowiązków i
    tyle. Jeśli to przemilczy, a jednocześnie zrobi tak większa część
    pozostałych osób, którym listonosz takie numery wykręca (a tego jestem
    niemal pewien, bo przecież '80% gospodyń domowych nie widzi różnicy'), to
    facet będzie czuł się bezkarny i olewał swoją pracę.

    No i istotny fakt - listonosz nie roznosi bułek ani mleka, tylko nieraz
    bardzo ważne urzędowe zawiadomienia. Jeśli je wsadza po prostu do skrzynek,
    to brak mi słów, przecież w blokach toto się rozpada. Kiedyś w stanie lekko
    wskazującym 'oparłem się' o taką skrzynkę (naprawdę delikatnie, po prostu
    mnie jakoś tak przyssało do tej ściany ;) i patrzę - buch, otwarta. W
    ogóle nie była zamknięta na klucz, tylko na taki zatrzask, który
    'opierając się' o nią odblokowałem.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl