  • 21. Data: 2016-06-11 03:41:58
    Temat: Re: poddanie pod glosowanie wniosku sprzecznego z prawem
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Shrek w news:njegff$kdb$1@node1.news.atman.pl
    > Ale co sąd ma orzec? Nakaz rozbiórki? Od tego jest PINB i ustawa Prawo
    > budowlane - tam jest napisane, co z takimi sprawami robić.

    wyraznie napisalem: zaloz,ze pinb zawodzi, zwleka miesiace - co wowczas?

    > Ale ja piszę o tym co się stanie jak wybudują ci smażalnie. PINB się
    > zapowie z kontrolą przyjdą właściciel powie, że to restauracja z
    > kateringiem,

    sugerujesz, ze jest krowa,a ktos pokaze papier,ze to owca? ja nie opisuje
    sprawy z Bunuela, jeno prosta sprawe.

    > Ale - ta smażalnia ma pozwolenie na budowę i w istocie nie jest
    > smażalnią;) Metr nic nie ma tu do rzeczy:P

    nie, zakladamy dla latwosci podpowiedzi, jak w tym funkcjonowac, ze jest
    caly czas smazalnia,skomplikowac temat sam potrafie, bez pomocy z zewnatrz

    > BTW - poważnie te trzy metry są gdzieś zapisane, czy to tylko przykład?

    ja piernicze, to nie Bunuel, to Czubaszek :) :)
    ok, EOT dla mnie, ide po butle z tlenem

  • 22. Data: 2016-06-11 11:03:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 11.06.2016 03:41, 1634Racine wrote:

    > wyraznie napisalem: zaloz,ze pinb zawodzi, zwleka miesiace - co wowczas?

    Założyłem. Właśnie pytam się ciebie co dalej? O co i kogo pozywasz w
    sądzie twoim zdaniem?

    > sugerujesz, ze jest krowa,a ktos pokaze papier,ze to owca?

    Oczywiście. A co w tym dziwnego? Kreatywne nazewnictwo w projektach
    architektonicznych to zjawisko zupełnie normalne.

    Shrek

  • 23. Data: 2016-06-11 18:22:25
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    >No to zacytuj ustawę i rozporządzenie (konkretny artykuł/paragraf).
    >Zakładamy, że trollujesz.
    Nie rozumiesz kontekstu dyskusji.
    Nie idzie o ryby , tylko o sytuację prawną: kto odpowiada coś zostanie
    pszegłosowane, czy wolno głosowac i tp, a nie o jedną konkretną smażalnię.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 24. Data: 2016-06-11 20:24:03
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11-06-16 o 18:22, Stokrotka pisze:

    > Nie rozumiesz kontekstu dyskusji.
    > Nie idzie o ryby , tylko o sytuację prawną: kto odpowiada coś zostanie
    > pszegłosowane, czy wolno głosowac i tp, a nie o jedną konkretną smażalnię.

    Już raz napisałem, ale powtórzę. Nikt nie odpowiada za przegłosowanie
    głupoty, bo ona nie ma żadnej mocy prawnej. Nie można uchwałą zmienić
    obowiązującego prawa. Jeśli ktoś będzie usiłował popełnić czyn
    zabroniony, to uchwała mu nic nie da - będzie odpowiadał za sprawstwo.

  • 25. Data: 2016-06-14 03:56:17
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Stokrotka w news:njhds5$v3b$1@usenet.news.interia.pl
    > Nie rozumiesz kontekstu dyskusji.

    fakt; w porazajacy wrecz sposob "nie zajarzyl"

  • 26. Data: 2016-06-14 04:02:30
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Robert Tomasik w news:575c5736$0$694$65785112@news.neostrada.pl
    [.......]
    > [.....]
    > Jeśli ktoś będzie usiłował popełnić czyn
    > zabroniony, to uchwała mu nic nie da - będzie odpowiadał za sprawstwo.

    czyli wspolnota glosuje za (nielegalna/bezprawna) smazalnia. Ale nie
    odpowiada za to. ok.
    Kto popelnia czyn zabroniony budujac ją - zarzad wspolnoty, czy
    przewodniczacy wspolnoty?

  • 27. Data: 2016-06-14 08:18:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 14.06.2016 04:02, 1634Racine wrote:
    > Robert Tomasik w news:575c5736$0$694$65785112@news.neostrada.pl
    > [.......]
    >
    > czyli wspolnota glosuje za (nielegalna/bezprawna) smazalnia. Ale nie
    > odpowiada za to. ok.

    Odpowiada czy nie odpowiada, kwestia dyskusyjna - pytanie jaka jest
    sankcja. Być może inwestor może dochodzić cywilnie od wspólnoty
    odszkodowania, za to, że nie może wznieść tam tego na co się umówili,
    ale raczej wątpie.

    > Kto popelnia czyn zabroniony budujac ją - zarzad wspolnoty, czy
    > przewodniczacy wspolnoty?

    Kierownik budowy do spólki z inwestorem i inspektorem nadzoru. Jak
    konkrenie się podzielą to pewnie tylko sąd wie.

    Shrek.

  • 28. Data: 2016-06-15 00:52:30
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14-06-16 o 04:02, 1634Racine pisze:

    > Kto popelnia czyn zabroniony budujac ją - zarzad wspolnoty, czy
    > przewodniczacy wspolnoty?
    Przewodniczący

  • 29. Data: 2016-06-15 09:54:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 15.06.2016 00:52, Robert Tomasik wrote:

    > Przewodniczący

    Raczej zarząd, jeśli już, solidarnie. Oczywiście cywilnie, bo karnie to
    każdy z osobna. Co do "przewodniczącego wspólnoty" to chyba nawet taki
    twór prawnie nie istnieje. Jest Zarząd. Do tego jeszcze zarządca - jeśli
    zatrudniony - powinien miec licencję, albo ktoś nad nim w firmie ma,
    więc za coś być może odpowiada, aczkolwiek nie wiem czy nie przypadkiem
    tylko jakaś odpowiedzialnośc "samorządowa" mu grozi. No i fizycznie to
    pod głosowanie poddał przewodniczący zebrania (który wcale nie musi być
    członkiem zarządu), choć moim zdaniem żadna odpowiedzialność mu nie
    grozi z tego tytułu, choć jak druga strona znajdzie kreatywnego
    prawnika, to kto wie - ale raczej w sądzie się to nie utrzyma - co
    najwyżej unieważną uchwałę.

    Shrek.

  • 30. Data: 2016-06-15 22:02:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15-06-16 o 09:54, Shrek pisze:

    > Raczej zarząd, jeśli już, solidarnie.

    Jeśli piszemy o odpowiedzialności karnej, to już ewentualnie
    współsprawstwo, a nie "solidarna odpowiedzialność".

> [...]
    > grozi z tego tytułu, choć jak druga strona znajdzie kreatywnego
    > prawnika, to kto wie - ale raczej w sądzie się to nie utrzyma - co

    Jeśli uchwała narusza prawo, to jest po prostu nieważna i tyle.