  • 651. Data: 2022-11-05 09:32:05
    Temat: Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu"
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Łżesz, bo mowa była o nieliczeniu mostu na zmęczenie materiału.

    ">> Taki most, po którym coś jedzie. Na ile się orientuję, to jednak
    nikt tego tak nie liczy. Przede wszystkim chyba trudno byłoby ocenić
    wytrzymałość.

    > Oczywiście, że tego nikt nie liczy, bo to za trudne.
    > Wytrzymałość ocenia się na oko.

    W sumie w zasadzie tak. Po prostu bierze się z normy odpowiedni
    współczynnik.
    "

    > Ale tu
    > Cie zaskoczę. Są i mosty, których się nie liczy. Poczytaj o mostach
    > wojskowych - przykładowo Most Baileya. Składasz z "klocków" i masz
    > rozpisane, jakie elementy jak połączone dają jaką wytrzymałość.

    I ktoś to na oko napisał, czy wcześniej policzył?

    > Natomiast ja pisałem o nieliczeniu mostów na zmętnienie materiału.

    Pisałeś o wytrzymałości mostu.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 652. Data: 2022-11-05 09:34:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Spróbuj przeczytać cały post, który cytujesz. Twe wątpliwości rozwieje
    > poprzednie zdanie przed zacytowanym. Mostów nie liczy się na zmęczenie
    > materiału, a nie nie liczy w ogóle.

    To co w twoim cytacie robiło twierdzenie, że nie da się ocenić
    _wytzymałości_

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 653. Data: 2022-11-05 10:20:35
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Z czego to wnosisz?

    Bo twierdzisz, że to tablice słupów.

    > Czyli jednak tam są jakieś słupy?

    A są?
    Skoro tam są, to bez problemu potrafisz pokazać, że są.
    A się wykręcasz, bo nie potrafisz.

    Masz na myśli np. Tablicę 1.48 Zestaw ceowników zwykłych ][ - str.63,
    albo Tablicę 1.52 Zestaw ceowników zwykłych [] - str.71
    (wydanie VII, Wydawnictwo "Arkady" Sp. z o.o., Warszawa 2006,2007)?

    Jak ty dobierasz z tej tablicy taki zestaw ceowników, aby zastosować go
    jako słup, bez policzenia? Na oko?
    Bo wiesz, że zanim taki zestaw będziesz mógł zastosować jako słup, to
    musisz najpierw policzyć konstrukcję? I że taki zestaw możesz też
    zastosować nie jako słup...
    Więc domyśl się, dlaczego to jest tablica zestawu ceowników, a nie słupów...

    W przeciwieństwie do ciebie, tak.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 654. Data: 2022-11-05 15:08:09
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.11.2022 o 09:34, Shrek pisze:

    > To co w twoim cytacie robiło twierdzenie, że nie da się ocenić
    > _wytzymałości_

    Siedział i czekało na czytającego. Nie da się - moim zdaniem - ocenić
    wytrzymałości na zmęczenie takiej konstrukcji. To zależy od wielu
    czynników. Pisaliśmy o obliczeniach wytrzymałości zmęczeniowej. W
    wypadku mostu naprężenia spowodowane przejazdem pojazdów są trochę
    trudne do zamodelowania i o ile wiem po prostu odpowiednimi
    współczynnikami zmniejsza się dopuszczalne naprężenia, a nie szacuje
    wpływ tętnienia.

    --
    Robert Tomasik

  • 655. Data: 2022-11-05 15:10:40
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.11.2022 o 09:27, Shrek pisze:

    > No a jak myślisz?

    > Może, ale dalej halę trzeba policzyć.

    Piszesz o rzeczach, o których nie masz najprawdopodobniej "bladego"
    pojęcia i stąd wychwytujesz z kontekstu jakieś pojedyncze niezrozumiałe
    dla Ciebie zdania i się czepiasz. Jak masz katalogową halę, to
    oczywiście trzeba kilka rzeczy policzyć. Przykładowo konieczne przyłącze
    elektryczne, czy gazowe. Fundamenty. Ale wytrzymałości samej hali nie
    liczysz, bo ktoś to już policzył i wpisał do tabelki.

    --
    Robert Tomasik

  • 656. Data: 2022-11-05 15:16:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Siedział i czekało na czytającego. Nie da się - moim zdaniem - ocenić
    > wytrzymałości na zmęczenie takiej konstrukcji.

    Wytrzymałość to jedno, wytrzymałość zmęczeniowa to co innego. Ale ok -
    mogłeś się wyrazić precyzyjniej, ja mogłem dokładniej przeczytać co było
    kilka postów wcześniej. Punkt dla ciebie.

> [...]
    > trudne do zamodelowania i o ile wiem po prostu odpowiednimi
    > współczynnikami zmniejsza się dopuszczalne naprężenia, a nie szacuje

    Tego nie wiem. Ale dalej twierdzę, że trzeba obliczyć konstrukcję
    zarówno mostu jak i hali zanim się ją wybuduje - nawet jak jest ze
    standardowych elementów.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 657. Data: 2022-11-05 15:17:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.11.2022 o 09:32, Shrek pisze:

    > I ktoś to na oko napisał, czy wcześniej policzył?

    Mimo tego, że uważam, ze i tak tego nie zrozumiesz, to spróbuję. Tak,
    wcześniej to oczywiście ktoś musiał policzyć, dobrać, ocenić a być może
    nawet zbadać na modelu lub prototypie. I oczywiście te cyferki w tabelce
    nie są losowane, tylko wynikają z obliczeń. Ale jak już jest katalog, to
    nie sprawdzasz, czy przyjęty dźwigar, słup, łącznik ma odpowiednie
    wymiary. Przeważnie liczysz to, co zaleca autor i na podstawie tego
    dobierasz z tabelki.

    I to nie dotyczy akurat hal, a wielu typowych elementów. Jak
    projektujesz czołg, to nie projektujesz od podstaw silnika, przekładni,
    pomp, czy innych szpejów, tylko to dobierasz z tabeli i katalogów. I
    oczywiście ktoś to poprzednio policzył, ale Ty nie musisz się na tym
    znać. Często nawet nie znasz dokładnych wymiarów takiego elementu, a
    jedynie tzw. wymiary przyłączeniowe.

    > Pisałeś o wytrzymałości mostu.

    To też wytrzymałość.

    --
    Robert Tomasik

  • 658. Data: 2022-11-05 15:20:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > elektryczne, czy gazowe. Fundamenty. Ale wytrzymałości samej hali nie
    > liczysz, bo ktoś to już policzył i wpisał do tabelki.

    Czyli jednak ją policzył? Jak kupujesz standardową halę z katalogu, to
    kupujesz ją po prostu z projektem. Podobnie jak kupujesz standardowy
    projekt domku, to jest to projekt obliczony. To że został wykorzytstany
    więcej niż jeden raz, to nie znaczy że ten drugi i pozostałe nie zostały
    obliczone;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 659. Data: 2022-11-05 15:24:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > nie sprawdzasz, czy przyjęty dźwigar, słup, łącznik ma odpowiednie
    > wymiary. Przeważnie liczysz to, co zaleca autor i na podstawie tego

    NIe bardzo - jeśli już to masz standardowe hale - obliczone i
    zaprojektowane - i możes sobie wybrać tą albo tamtą. A nie ulepić ze
    standardowych słupów (bo z jakiś powodów się uparłeś, że jak są
    katalogowe słupy to już nie trzeba hali liczyć) hale na wymiar bez obliczeń.

    > I to nie dotyczy akurat hal, a wielu typowych elementów. Jak
    > projektujesz czołg, to nie projektujesz od podstaw silnika, przekładni,
    > pomp, czy innych szpejów, tylko to dobierasz z tabeli i katalogów.

    A instalację elektryczną składasz ze standardowych rozdzielnic, kabli ,
    gnizadek i opraw i projektant niepotrzebny:P A skoro budowa czołgu jest
    taka prosta, że wystarczy małpa z katalogiem, to dlaczego zdecydowana
    większość państw na świecie czołgi kupuje, przepłacając za to dużo kasy?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 660. Data: 2022-11-05 15:27:09
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.11.2022 o 22:32, Kviat pisze:
    > Ale co chcesz zrobić bez liczenia? Pal dla zamartwiającego się
    > świętego na czubku? Przecież w konstrukcji działają różne siły, nie
    > tylko nacisk na słup od góry. Każda konstrukcja jest inna. A jak ktoś
    > robi jakieś standardowe hale modułowe, to ma to policzone. Sądzisz,
    > że się podzieli ze światem swoją pracą? A jak ktoś "podpatrzy" z
    > gotowca, to i tak żeby takie coś produkować i sprzedawać (czy
    > samodzielnie takie konstrukcje stawiać), to musi zrobić do tego
    > dokumentacje.

    Robisz rysunek złożeniowy i wpisujesz, że w tym miejscu ma być słup o
    takim symbolu wg normy branżowej. Interesują Cie tylko wymiary
    przyłączeniowe określone w katalogu. Producent słupa może spokojnie
    pozmieniać w nim poprzeczki, byle słup zachowywał wymiary przyłączeniowe
    oraz założone normą parametry wytrzymałościowe. W budownictwie - bo
    kreujesz się na znawcę tej dziedziny - najczęstszym tego przykładem były
    elementy z tzw. wielkie płyty. Pewnie, że ktoś liczył ich wytrzymałość,
    ale jak już policzył, to

    > Nie ma. Możesz sobie kupić dwuteownik i wbić go pionowo w ziemię.
    > Będziesz miał słup.

    W uproszczeniu możesz. Ale tu problemem nie jest dwuteownik, ale jakaś
    bardziej złożona konstrukcja.

    > Od wysokości czego?

    Pewnie słupa. To się na wyboczenie poza ściskaniem liczy, a czasem
    jeszcze na zginanie. Ale jak ktoś to raz policzył, to kolejny nie liczy,
    tylko bierze wartość z tabelki.

    --
    Robert Tomasik