  • 641. Data: 2022-11-04 13:42:25
    Temat: Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu"
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 4 Nov 2022 09:56:36 +0100, Kviat wrote:

> [...]
    > Bo chyba rozumiesz, że z dwuteowników, ceowników, kątowników... można
    > robić różne rzeczy?
    > Czyli, zgodnie z tym co piszesz, skoro jest to tablica słupów, to do
    > wyliczenia innych konstrukcji te tablice dwuteowników, ceowników,
    > kątowników się nie nadają?
    > A jak będę chciał mieć słup kwadratowy, to mogę zastosować kwadratowy
    > zimnogięty kształtownik zamknięty, czy muszę wziąć z tej "tablic słupów"
    > i spawać z dwóch ceowników gorącowalcowanych, bo taki z profilu
    > kwadratowego zamkniętego nie będzie słupem, bo go nie ma w tej tablicy

    Chyba nie o tym mowimy.
    Jest w tej ksiazce przyklad, ze jak zespawac np dwa ceowniki
    rozmiaru X, ze stali Y, to wyjdzie z tego słup o nosnosci np 15 ton
    przy 10m wysokosci?

    Tak, zebym juz nie musial przeliczac, tylko wybral "gotowca" z
    tabelki?

    > Zaczynasz już rozumieć, że to nie są "tablice słupów", a dwuteowników,
    > ceowników, kątowników...?

    No chyba, zeby tak nie spawac dwoch ceownikow w profil zamkniety,
    ale popatrzec w tabelke dla dwuteownikow ... i slup gotowy :-)

    > No właśnie.
    > Zapchałeś sobie głowę pierdołami o żabach i teraz na siłę próbujesz
    > zainteresować tym innych. Nie mając o tym pojęcia.
    > https://www.youtube.com/watch?v=627aRaRiG8A

    Tym niemniej ...

    https://kup-hale.eu/produkt/hala-stalowa-projekt-kon
    strukcyjny/

    Gotowce prawie są, i projekty taniutkie.

    A słupy ... jesli dobrze widzę - 2T :-)

    J.

  • 642. Data: 2022-11-04 15:40:32
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 04.11.2022 o 13:42, J.F pisze:

    > Chyba nie o tym mowimy.

    Dokładnie o tym.

    > Jest w tej ksiazce przyklad, ze jak zespawac np dwa ceowniki
    > rozmiaru X, ze stali Y, to wyjdzie z tego słup o nosnosci np 15 ton
    > przy 10m wysokosci?

    Nie ma.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 643. Data: 2022-11-04 17:22:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 4 Nov 2022 15:40:32 +0100, Kviat wrote:

    > Dokładnie o tym.

    Mowa była raczej o tym, czy jest jakis "katalog słupów" z projektami -
    ze mozna sobie zrobic taki słup bez liczenia - bo jest i projekt
    podany, i wyliczone wlasciwosci.

    Nie jest przeszkodą, ze mozna z tych elementow zrobic jeszcze cos
    innego.

    Nie musi to byc słup dowolny - i choc kwadratowy słup uznałbym za dosc
    podstawowy, to jego brak katalogu nie dyskwalifikuje - nie ma
    kwadratowego, jest dwuteowy.

    > Nie ma.

    A tabelka dla dwuteownikow w charakterze słupów?
    Jakie obciazenie, w zaleznosci od wysokosci?

    J.

  • 644. Data: 2022-11-04 17:32:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.11.2022 o 17:22, J.F pisze:

    > Mowa była raczej o tym, czy jest jakis "katalog słupów" z projektami -
    > ze mozna sobie zrobic taki słup bez liczenia - bo jest i projekt
    > podany, i wyliczone wlasciwosci.

    Początkowo było o tym, że mostu nikt nie liczy tylko bierze z normy;)
    Słupy oczywiście są z katalogów dostępne. Co nie znaczy że możesz sobie
    dalej projektować halę bez obliczeń.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 645. Data: 2022-11-04 18:04:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 4 Nov 2022 17:32:28 +0100, Shrek wrote:

    > Początkowo było o tym, że mostu nikt nie liczy tylko bierze z normy;)
    > Słupy oczywiście są z katalogów dostępne.

    Są, ale czy jest ich dokladny projekt rozpisany, i mozesz zrobic sobie
    taki slup samemu, czy musisz kupic słup od producenta od tego
    katalogu?

    > Co nie znaczy że możesz sobie
    > dalej projektować halę bez obliczeń.

    Ale moze wystarczy wstawic "a tu jest słup o nosnosci 10t".

    J.

  • 646. Data: 2022-11-04 22:32:52
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Mowa była raczej o tym, czy jest jakis "katalog słupów" z projektami -
    > ze mozna sobie zrobic taki słup bez liczenia - bo jest i projekt
    > podany, i wyliczone wlasciwosci.

    Ale co chcesz zrobić bez liczenia? Pal dla zamartwiającego się świętego
    na czubku?
    Przecież w konstrukcji działają różne siły, nie tylko nacisk na słup od
    góry.
    Każda konstrukcja jest inna.
    A jak ktoś robi jakieś standardowe hale modułowe, to ma to policzone.
    Sądzisz, że się podzieli ze światem swoją pracą?
    A jak ktoś "podpatrzy" z gotowca, to i tak żeby takie coś produkować i
    sprzedawać (czy samodzielnie takie konstrukcje stawiać), to musi zrobić
    do tego dokumentacje.

    > A tabelka dla dwuteownikow w charakterze słupów?

    Nie ma.
    Możesz sobie kupić dwuteownik i wbić go pionowo w ziemię.
    Będziesz miał słup.

    > Jakie obciazenie, w zaleznosci od wysokosci?

    Od wysokości czego?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 647. Data: 2022-11-05 02:51:13
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.11.2022 o 09:56, Kviat pisze:

    > Pokaż palcem w którym miejscu w tych tablicach jest mowa o słupach.

    Musiałbym wstać, przejść kilka metrów i znaleźć odpowiednią stronę. po
    prostu mi się nie chce. Bez trudu w spisie treści sam sobie znajdziesz
    odpowiednią tabelkę.

    > Bo chyba rozumiesz, że z dwuteowników, ceowników, kątowników... można
    > robić różne rzeczy?

    Oczywiście.

    > Czyli, zgodnie z tym co piszesz, skoro jest to tablica słupów, to do
    > wyliczenia innych konstrukcji te tablice dwuteowników, ceowników,
    > kątowników się nie nadają?

    Z czego to wnosisz?

> [...]
    > i spawać z dwóch ceowników gorącowalcowanych, bo taki z profilu
    > kwadratowego zamkniętego nie będzie słupem, bo go nie ma w tej tablicy

    Czyli jednak tam są jakieś słupy?

    > Nadążasz?
    > Zaczynasz już rozumieć, że to nie są "tablice słupów", a dwuteowników,
    > ceowników, kątowników...?

    A zajrzałeś tam?

    --
    Robert Tomasik

  • 648. Data: 2022-11-05 02:55:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.11.2022 o 06:23, Shrek pisze:

    > "
    > nikt tego tak nie liczy. Przede wszystkim chyba trudno byłoby ocenić
    > wytrzymałość
    > W sumie w zasadzie tak. Po prostu bierze się z normy odpowiedni
    > współczynnik.

    Spróbuj przeczytać cały post, który cytujesz. Twe wątpliwości rozwieje
    poprzednie zdanie przed zacytowanym. Mostów nie liczy się na zmęczenie
    materiału, a nie nie liczy w ogóle.
    > "
    >
    > Co ja ci poradzę że się podkładasz jak dziecko?

    Raczej Ty nie potrafisz przeczytać tekstu.

    > Ale rozumiesz różnicę między "policzeniem mostu czy hali" a "policzeniem
    > słupa"?

    Ja, to nawet odróżniam dzielenie od mnożenia. tylko co to ma do rzeczy?

    --
    Robert Tomasik

  • 649. Data: 2022-11-05 03:00:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.11.2022 o 17:32, Shrek pisze:
    > Początkowo było o tym, że mostu nikt nie liczy tylko bierze z normy;)
    > Słupy oczywiście są z katalogów dostępne. Co nie znaczy że możesz sobie
    > dalej projektować halę bez obliczeń.

    Łżesz, bo mowa była o nieliczeniu mostu na zmęczenie materiału. Ale tu
    Cie zaskoczę. Są i mosty, których się nie liczy. Poczytaj o mostach
    wojskowych - przykładowo Most Baileya. Składasz z "klocków" i masz
    rozpisane, jakie elementy jak połączone dają jaką wytrzymałość.
    Natomiast ja pisałem o nieliczeniu mostów na zmętnienie materiału.

    --
    Robert Tomasik

  • 650. Data: 2022-11-05 09:27:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.11.2022 o 18:04, J.F pisze:

    > Są, ale czy jest ich dokladny projekt rozpisany, i mozesz zrobic sobie
    > taki slup samemu, czy musisz kupic słup od producenta od tego
    > katalogu?

    No a jak myślisz?

    > Ale moze wystarczy wstawic "a tu jest słup o nosnosci 10t".

    Może, ale dalej halę trzeba policzyć.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!