  • 51. Data: 2004-06-01 13:02:09
    Temat: Re: podatek katastr(of)alny - GP
    Od: "Darek W." <a...@p...pop.pl>

    Użytkownik "Adam" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:c9hqmf$8p2$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Czekam również na stwożenie przez was nowego systemu podatkowego, który
    > pomoże Polsce podźwignąć sie z sytuacji w jakiej jest w tej chwili.

    1. Podatek VAT jako podstawa systemu podatkowego (po napisaniu od nowa
    ustawy, bo teraz to już jest taki bełkot, że nic się nie da z tym zrobić). 3
    stawki: podstawowa, ulgowa i podwyższona. Podatek obciążający konsumpcję,
    automatycznie obejmujący 100% ulgą wszelkie formy inwestycji, dzięki stawkom
    ulgowym na towary pierwszej potrzeby automatycznie degresywny wobec osób o
    niskich dochodach. Liczony metodą kasową. Szerszy zakres zwolnień lub
    ryczałtów obejmujący większość usług dla ludności (trudno latać za każdym
    kafelkarzem czy malarzem i sprawdzać czy wbił na kasę fiskalną każdą
    robotę).
    2. Akcyza szerzej stosowana niż obecnie tzn. obejmująca _niskimi_ stawkami
    większy zakres towarów łatwych do kontroli m.in. naturalne monopole typu
    energia, gaz, telekomunikacja. Cel - obniżenie średniej stawki VAT i
    zmniejszenie przez to pokusy zaniżania obrotów. Proszę nie mylić akcyzy z
    "podatkiem od luksusu", to nie ma nic wspólnego.
    3. Likwidacja PIT, CIT, PCC, podatku od spadków i darowizn.
    4. Zastąpienie podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego jednym podatkiem
    od nieruchomości naliczanym w zależności od powierzchni i sposobu
    użytkowania nieruchomości (absolutnie nie od wartości!)
    5. [sprawa do rozważenia] Progresywny podatek od rentowności kapitałowej (od
    stosunku dochodu do kapitałów własnych) obejmujący duże firmy. Cel -
    automatyczny podatek antymonopolistyczny, wykorzystywanie praktyk
    monopolistycznych prowadzi do większej rentowności, ale i wejścia w wyższą
    stawkę podatku. Wątpliwości budzi możliwość omijania podatku przez transfer
    zysków do spółek córek za granicą lub w kraju przez wielostopniową sprzedaż
    przez podporządkowane firmy, sens rozwiązania zalezy od wymyślenia sposobu
    zapobiegania temu.
    6. ZUS płacony wyłącznie przez pracownika (po ubruttowieniu płac) jako
    ubezpieczenie obowiązkowe na podstawie indywidualnych polis. Zakres
    minimalny. Dodatkowe dobrowolne ubezpieczenia w ZUS albo gdziekolwiek
    indziej. Rozwiązanie ułatwia zdecydowanie zatrudnianie pracowników do prac
    dorywczych, okresowych, dodatkowych, przez osoby fizyczne np do skopania
    ogródka, wieloetatowców, itp.

    To tak w skrócie.

    Darek

  • 52. Data: 2004-06-01 13:02:29
    Od: "Pawel N" <p...@g...pl>

    WOJSAL <w...@g...pl> napisał(a):

    > Tak dziala wlasnie panstwo.
    > Najpierw wprowadza sie maly podatek niegrozny.
    > A potem, gdy juz jest, to sie go podwyzsza.
    > Dlatego tez Konstytucja powinna zawierac
    > zakaz wprowadzania podatkow.
    > Powinna definiowac
    > dopuszczalne podatki (tylko poglowne),
    > oraz zakazywac podwyzszania podatkow.

    Chciałbym sie dowiedziec co wspolnego ma pogłówne z zasadą równości i
    sprawiedliwości opodatkowania o których gadał już niejaki Adam Smith.

    > System podatkowy musi byc prosty (bo jest tani
    > i uczciwy).

    System gospodarczy nie jest prosty i nigdy nie bedzie prosty, zapomnij o
    prostym i przejrzystym systemie podatkowym.Każdy kto mówi o prostym systemie
    podatkowym buja w obłokach i mami siebie albo jesli jest politykiem to mami
    ludzi ktorzy są w stanie uwierzyc w takie bzdury.

    > I placimy podatki nie dlatego, ze cos mamy,
    > tylko za usluge panstwa,

    Podatki płacimy po to żeby m.in. państwo istniało,na tym polega funkcja
    fiskalna i redystrybucyjna podatków. Usługa to rzecz wtórna,jakby państwo
    chciało to by ci nie dawało zadnych usług,moglbys wtedy zrobic rewolucje i
    zmienic system.
    pzdr

  • 53. Data: 2004-06-01 13:02:50
    Od: "Adam" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Radosław Popławski" <r...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    >Wartość rynkowa jest ustalana przez rynek.
    >Rzeczoznawcza co najwyżej może ustalić wartość szacunkową.

    rzeczoznawca nie "ustala" wartości tylko "określa" tą wartość na podstawie
    badania rynku.
    rzeczoznawcy określają wartość rynkową nieruchomości jako najbardziej
    prawdopodobną cenę do uzyskania za daną nieruchomość.

    Adam

  • 54. Data: 2004-06-01 13:07:52
    Od: "Adam" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Darek W." <a...@p...pop.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ryczałtów obejmujący większość usług dla ludności (trudno latać za każdym
    > kafelkarzem czy malarzem i sprawdzać czy wbił na kasę fiskalną każdą

    Nie uważasz, że wprowadzanie zwolnień itd. prowadzi do nadużyć?

    Adam

    PS. w końcu konkretny, nie ogólnikowy, głos w dyskusji.

  • 55. Data: 2004-06-01 13:51:13
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Pawel N" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    > WOJSAL <w...@g...pl> napisał(a):
    >
    > Chciałbym sie dowiedziec co wspolnego ma pogłówne z zasadą równości i
    > sprawiedliwości opodatkowania o których gadał już niejaki Adam Smith.

    Podatnik placi jednakowa kwote za te same
    uslugi panstwa.
    Analogicznie w sklepie: za chleb, pomidory,
    marchewke - placi sie tak samo, bez wzgledu
    na wysokosc dochodow.

> [...]
    mami
    > ludzi ktorzy są w stanie uwierzyc w takie bzdury.

    Jesli nie jest prosty, to tylko dlatego
    ze niektorym politykom (oraz masie urzednikow,
    doradcow podatkowych) to sie nie oplaca.

> [...]
    > chciało to by ci nie dawało zadnych usług,moglbys wtedy zrobic rewolucje i

    A po co w ogole jest panstwo?
    Obywatel jest dla wygody panstwa, czy tez
    panswto dla wygody obywatela?
    Natomiast prawda jest, ze nasze panstwo
    jest tak daleko od tego, co mowie - ze
    wydaje sie to abstrakcja.

    Tym niemniej warto miec idealy, do ktorych
    warto tez dazyc. Inaczej szybko nasze
    panswto zamieni sie w jeden oboz koncentracyjny.

    WOJSAL

  • 56. Data: 2004-06-01 13:53:48
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    > Przykro mi, że nie jestes w stanie zrozumieć różnicy pomiędzy słowami
    > wartość i cena.

    Zechciej wiec wyjasnic jaka jest roznica miedzy
    cena produktu X a wartoscia jedengo produktu X.

    > Kolejny raz nie przez urzędnika tylko rzeczoznawce. i nie sztucznie tylko
    > rynku kierowanym właśnie popytem i podażą. przeczytaj jeszcze raz to co
    > wykasowałeś z tego artykułu oraz
    > rozp. w sprawie szczegółowych zasad wyceny nieruchomości [...]
    > § 3. Określanie wartości rynkowej nieruchomości poprzedza się analizą
    rynku
    > nieruchomości, w szczególności w zakresie uzyskiwanych cen, stawek
    czynszów
    > oraz warunków zawarcia transakcji.

    Pomysl: Okresla rynek czy rzeczoznawca?

    > Naprawdę nie rozumiesz różnicy między tymi pojęciami.

    Czekam na wyjasnienie tej roznicy.

    WOJSAL

  • 57. Data: 2004-06-01 13:55:31
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    > Pisząc o wartości miałem na mysli wartość rynkową, bo była mowa o wycenach
    > podatkach, w których takową się podaje.

    Wyjasnij zatem co rozumiesz przez "wartosc rynkowa".
    A potem zechciej dostrzec roznice miedzy "wartoscia
    rynkowa" a "wartoscia rynkowa ustalona przez
    rzeczoznawce" (w tym drugim zwrocie zawarty
    jest oczywisty absurd - zauwazyles to?)

    WOJSAL

  • 58. Data: 2004-06-01 14:10:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Jun 2004, Adam wrote:

    >+ Użytkownik "WOJSAL" <w...@g...pl>
    [...]
    >+ > Ale zauwaz - cala ustawa podatkowa zawarta by byla
    >+ > w 1 artykule Konstytucji RP. Prosta czytelna.
    >+
    >+ Konstytucja to nie miejsca dla takich regulacji.

    Akurat to jest sprawa dyskusyjna. Amerykanie (tak, tak,
    wiem...) mają co nieco KONKRETNYCH regulacji (np. prawo
    posiadania broni :>) w Konstytucji właśnie.
    A o podatkach też mieli - bo nie tak dawno czytałem
    o aferze z rozpatrywaniem czy zmiana ichniej Konstytucji
    dokonana po to żeby można było właśnie wprowadzić nowy
    podatek ;> coś w 1906 zdaje się była prawidłowo zrobiona.
    Jest coś co bardziej wpływa na trwałość i efektywność
    państwa niż podatki ?? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 59. Data: 2004-06-01 14:23:25
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Tue, 1 Jun 2004 15:02:50 +0200, w <c9huv7$cl0$1@atlantis.news.tpi.pl>, "Adam"
    <n...@n...pl> napisał(-a):

    > Użytkownik "Radosław Popławski" <r...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    > rzeczoznawca nie "ustala" wartości tylko "określa" tą wartość na podstawie
    > badania rynku.

    Ustala == określa. Tymczasem on po prostu _szacuje_.

    > rzeczoznawcy określają wartość rynkową nieruchomości jako najbardziej
    > prawdopodobną cenę do uzyskania za daną nieruchomość.

    _Szacują_. Z mniejszym lub większym prawdopodobieństwiem. Zależy jaką butelkę
    dostaną:D

  • 60. Data: 2004-06-01 14:25:30
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Tue, 1 Jun 2004 15:02:09 +0200, w <c9husl$sop$1@nemesis.news.tpi.pl>, "Darek
    W." <a...@p...pop.pl> napisał(-a):

> [...]
    > stawki: podstawowa, ulgowa i podwyższona. Podatek obciążający konsumpcję,
    [ wycięte ]

    Jakie bzdety, to nawet gorsze od istniejącego...