  • 1. Data: 2003-03-20 01:38:01
    Temat: poczta polska kradnie - jak odzyskać pieniądze?
    Od: "Klaudiusz" <k...@g...pll>

    Witam grupowiczów.
    W grudniu wysłałem za pośrednictwem poczty polskiej paczke z Wawy do Gorzowa
    wlkp. (telefon komórkowy). Robiłem to 1-szy raz więc powiedziałem w okienku
    że chcę wysłać telefon i dostać za niego pieniądze. Wystawiłem go w allegro
    i kupiec był z Gorzowa.
    Okazało się , że telefon nie dotarł i po 4 miesiącach dosyałem pismo z
    poczty, że po pomyślnym rozpatrzeniu mojej reklamacji wyceniono zaginioną
    paczkę na 100pln i mogę odebrać pieniądze w urzędzie. Po awanturze
    telefonicznej okazało się że wysyłając paczkę 'za pobraniem' zlecam wysłanie
    nieubezpieczonej przesyłki i równocześnie przekaz pieniędzy w drugą stronę.
    Jeśli paczka zginie to ni nalezy mi sie wartość jakiej oczekiwałem w
    przekazie (500pln) tylko jakaś 'hipotetycznie wyliczona'.

    Dla mnie jest to przynajmniej niezrozumiałe i czuję się oszukany.
    Czy powinienem z nimi walczyć, czy szkoda mojego czasu???

    Dziękuję za wszelkie sugestie...
    Klaudiusz

  • 2. Data: 2003-03-20 05:35:45
    Temat: Re: poczta polska kradnie - jak odzyskać pieniądze?
    Od: "Michał Ickiewicz" <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-poziostawiajac-do-pl-jako-domene-regexp@do_DOT.pl>

    Użytkownik "Klaudiusz" <k...@g...pll> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Dla mnie jest to przynajmniej niezrozumiałe i czuję się oszukany.
    > Czy powinienem z nimi walczyć, czy szkoda mojego czasu???
    Stosukkowo dużo wysyłam za pobraniem i około 10% przesyłek ginie ;( Nie
    pozostaje jak walczyć. Raz nawet dostałem przeprosiny od dyrekcji poczty ale
    nic więcej, polecam walczyć ;)

    Pozdr

    MI

  • 3. Data: 2003-03-20 06:30:50
    Od: "Krzysztof z Warszawy kw1618" <k...@i...pl>

> [...]
    >
    > Dla mnie jest to przynajmniej niezrozumiałe i czuję się oszukany.
    > Czy powinienem z nimi walczyć, czy szkoda mojego czasu???

    Zgodnie z regulaminem Poczta odpowiada za zaginięcie przesyłki rejestrowanej
    i wypłaca odszkodowanie jako jakaś tam wielokrotność najniższej opłaty za
    tego rodzaju przesyłkę.
    W przypadku paczki z podaną wartością lub listu wartościowego Poczta
    odpowiada do wysokości ubezpieczenia. Składka wynosi 1,00 zł za każde 50zł
    lub ich część wartosci (poz. 29 cennika, zał. do zarządzenia Nr 121
    Dyrektora Poczty).
    Obawiam się więc że w przypadku dalszej walki taka właśnie otrzymasz
    odpowiedź. Po prostu to był Twój błąd, ze nie ubezpieczyłeś paczki.

    Osobiście dostaję ok. 20 listów wartościowych rocznie. Nadawca zawsze
    ubezpiecza je na kwotę wyższą niż wartość zawartości.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy GG: 268973

  • 4. Data: 2003-03-21 08:54:50
    Od: "Sebasto" <s...@w...pl>

    > Jeśli paczka zginie to ni nalezy mi sie wartość jakiej oczekiwałem w
    > przekazie (500pln) tylko jakaś 'hipotetycznie wyliczona'.

    Najgorsze co mozna zrobic to wysłac paczke za pobraniem bez jej
    ubezpieczenia. To tak jak bys sobie na czole przykleil kartke z informacja
    ile kasy masz w portfelu. U mnie na poczcie jest duza plansza z informacja
    ze wysokosc pobrania nie ma nic wspolnego z ewentualna kwota odszkodowania w
    przypadku kradziezy paczki. Tak wiec niec nie wskurasz wtej sprawie
    niestety.

    Sebasto