  • 151. Data: 2008-10-28 17:55:18
    Temat: Re: płatność kartą
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    news:ge2am4$5hh$2@news.onet.pl...
    >W odpowiedzi na pismo z niedziela 26 październik 2008 18:00
    > (autor Przemek Lipski
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <ge27oi$rog$1@news.onet.pl>):
    >
    > A gdzie jest używana? W oficjalnych rozliczeniach finansowych. Na
    > targowisku
    > nie.

    Oj, stosunkowo często się spotkać można z tym określeniem w sklepach
    (zwłaszcza w necie).

    Pozdrawia mPzremek

  • 152. Data: 2008-10-28 20:36:25
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 28 październik 2008 18:55
    (autor Przemek Lipski
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <ge7jm9$uo0$1@news.onet.pl>):

    > Oj, stosunkowo często się spotkać można z tym określeniem w sklepach
    > (zwłaszcza w necie).

    No i słusznie... Podobnie jak EUR czy USD. W Sieci międzynarodowej to jest
    ważne. Na lokalnym targowisku mniej, wiec tam nie widuję. Ale też jestem
    za. Zł to jakieś magiczne coś niezrozumiałe dla obcokrajowca i bliżej
    nieokreślone, zwłaszcza jak był okres przejściowy denominacji.

    --
    Tristan

  • 153. Data: 2008-10-29 07:10:01
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Tristan napisał(a):

> [...]
    > za. Zł to jakieś magiczne coś niezrozumiałe dla obcokrajowca i bliżej
    > nieokreślone, zwłaszcza jak był okres przejściowy denominacji.

    Bo to jest międzynarodowy kod ISO: http://pl.wikipedia.org/wiki/ISO_4217
    warto zauważyć, że wg niej "PLN" to "Zloty" :)

    I ta norma nie ma nic do nazwy własnej waluty. Co za tym idzie w Polsce
    używa się "złotych", od których skrótem może być "zł".

    j.

  • 154. Data: 2008-10-29 08:00:12
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 28 Oct 2008 21:36:25 +0100, Tristan napisał(a):

    > No i słusznie... Podobnie jak EUR czy USD. W Sieci międzynarodowej to
    > jest ważne.

    Jakby co:
    http://www.pstryk.pl/details:7622/sony+alpha+200+bod
    y=

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 155. Data: 2008-10-29 20:07:50
    Od: kamil <k...@g...com>

    On Oct 24, 9:01 am, Przemek <p...@g...com> wrote:
    > WG mnie to sprzedawca powinien zaproponować najkorzystniejsze warunki
    > dla klienta by klient chcący zapłacić mógł to zrobić,
    > (ma pieniądze, chce to zrobić itp)
    >
    > Pierwsze co przychodzi na myśl to że sprzedawca nie będzie chciał
    > wypuścić mnie ze stacji i w ten sposób naraża mnie na straty (bo nie
    > zapłaciłem)
    >
    > Podejrzewam ze na zachodzie zdarzały się takie przypadki i ujęto to w
    > jakiś procedurach, regulaminach stacji.

    Bardzo prosto - wypelniarz strone A4 ze swoimi danymi deklarujac ze
    zaplacisz w ciagu X czasu. Jesli tego nie zrobisz, badz bedziesz
    probowal wyjsc ze stacji, nikt nie bedzie sie z Toba szarpal, a juz na
    pewno nie pracownik, do ktorego obowiazkow nalezy obsluga kasy, a nie
    ganianie gawedziarzy debatujacych tygodniami nad naklejka obok
    dystrybutora. Najzwyczajniej w swiecie Twoj number rejestracyjny
    przekaze sie odpowiednim organom.

    Pozdrawiam
    Kamil