    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pieniadze i ich zwrot
    Date: Wed, 3 Nov 2004 11:54:09 +0100

    On Wed, 3 Nov 2004, Dulek wrote:
    >+ Robert Tomasik:
    [...]

    >+ > Jeśli tam jest napisane "wpłata własna", to taki przelew nie jest
    >+ > dowodem jakiejkolwiek operacji pomiędzy nimi.
    >+ > Równie dobrze ona mogła mu swoje własne pieniądze dać i poprosić
    >+ > go o przysługę wpłacenia na jej własne konto.

    Robercie, przecież sam sobie przeczysz. To co "mogła zrobić"
    to jest właśnie zwrot depozytu... pytaniem jest czy to był
    depozyt prawidłowy czy nieprawidłowy - bo nieprawidłowy
    podlega pod PCC :(

    >+ > Tak więc na tej podstawie, to narzeczony raczej niczego dochodzić
    >+ > moim zdaniem nie może.

    Zgoda.

    >+ Jak dla mnie, to mozesz sobie w przelewie napisac, co Ci sie tam podoba,

    Zdecydowany sprzeciw.
    Primo: patrz post sąsiedni (mój do Roberta) w kwestii "wskazania
    długu". Powiadasz że tekst na przelewie NIE MA znaczenia ?
    Secundo: przepisy VAT; przyroda zna takie przypadki kiedy dla
    przyjmującego wpłatę jest istotne czy "z dowodu wpłaty jednoznacznie
    wynika za co ona" (ja rozumiem że odnosiłeś się do przypadku w którym
    przepisy VAT nie mają zastosowania - ale TAK W OGÓLE to NIE JEST
    prawda że "można pisać co się chce" :))
    Tertio: ...nie wiem :)

    >+ trzeba miec jeszcze do tego jakies kwity. To oczywiscie nie jest zadna
    >+ polemika.

    Ależ już ją (twoją wypowiedź) pracowicie przerabiam na polemikę :)

    >+ Pozdr. Dulek

    wzjm, Gotfryd :)