  • Data: 2004-11-03 17:57:25
    Temat: Re: pieniadze i ich zwrot
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Robercie, przecież sam sobie przeczysz. To co "mogła zrobić"
    > to jest właśnie zwrot depozytu... pytaniem jest czy to był
    > depozyt prawidłowy czy nieprawidłowy - bo nieprawidłowy
    > podlega pod PCC :(

    W mojej ocenie nadmiernie komplikujesz prostą rzecz. Uczyń załozenie, że
    dziewczynę nogi bolały i swojego ówczesnego adoratora postawila w ogonku, by
    to wpłacił. Czy i ta czynności bedzie nieparwidłowym depozytem?

    Takie rozważania, to mogli byśmy toczyć, gdyby była umowa jakiegokolwiek
    przepływu tych pieniędzy. Gdyby chłopak był w stanie dowieść, że owe
    pieniążki były jego przed wpłatą na konto dziewczyny. A jak rozumiem
    pytającego, to dowodu na to nie ma.

    > Zdecydowany sprzeciw.
    > Primo: patrz post sąsiedni (mój do Roberta) w kwestii "wskazania
    > długu". Powiadasz że tekst na przelewie NIE MA znaczenia ?

    Ma, tam gdzie ma. Ja sie odnoszę do tego szczególnego przypadku i w tym
    wypadku nie ma, bowiem ze sformułowania "wpłatra własna" wcale nei wynika,
    do kogo te pieniądze w chwili wpłaty należały. Wiadomo kto wykonał
    techniczną czynność wpąlty. Ale nie wiadomo czyje pieniądzer wpłacała. I
    gdyby to była czynność między osobami parwnymi, to jeszcze może miał bym
    jakąś wątpliwość. Ale w tym wypadku już nie mam żadnej.

    > Secundo: przepisy VAT; przyroda zna takie przypadki kiedy dla
    > przyjmującego wpłatę jest istotne czy "z dowodu wpłaty jednoznacznie
    > wynika za co ona" (ja rozumiem że odnosiłeś się do przypadku w którym
    > przepisy VAT nie mają zastosowania - ale TAK W OGÓLE to NIE JEST
    > prawda że "można pisać co się chce" :))

    Ty piszesz o VAT, a to przecież dwie osoby fizyczne. Chłopak wpałca
    pieniążki na konto swojej dziewczyny.