  • Data: 2004-11-03 23:27:27
    Temat: Re: pieniadze i ich zwrot
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Czarek Gorzeński" <c...@p...org> napisał w wiadomości
    news:cmbe7b.35s.1@Cezary.Gorzenski.private...
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > ^^^^^^^^^
    >
    > Dlaczego więc w innym z wątków aktualnie toczących się na psp piszesz:

    Bowiem prawo do wskazania rodzaju długu ma sens, jak jest kilka rodzajów
    tych długów. Jak by przekładowa paniusia ze spółdzielni miała wobec niej
    dług z tytułu czynszu, oraz z tytułu wymalowania jej ścian na osobne
    zlecenie, to wówczas mogła by sobie wybierać, co chce akurat uregulować. Ale
    jak to jest sam czynsz, to nie może, bo to jest jedno, tyle że okresowe
    świadczenie. Może sobie wybrać, czy chce uregulować czynsz, czy też chce
    uregulować czynsz. Jak widzisz na jedno wychodzi. Cały ten mechanizm jest
    wynikiem obowiązywania art. 451 kc, którego lekturę gorąco polecam.

    Tak więc w wypadku naszej spółdzielni mogła ona zaliczyć w pierwszej
    kolejności wpłaty na poczet wymaganych odsetek a dopiero później na kwoty
    główne poczynając od najstarszej. Mam nadzieję, ze wyjaśniłem jasno :-)