  • 11. Data: 2007-04-11 20:25:15
    Temat: Re: pieniądze dla córki- jak zabezpieczyć?
    Od: "Maria" <m...@d...com>

    > Wartosc pieniadza takze ;]

    Tak. Wartość pieniądze spadnie, wartość mieszkań, ale jest szansa,
    że życie i nauka też stanieje dostosowując się do obniżek.
    Zależy mi na tym by córka mogła ukończyć szkołę bez większych
    zmartwień skąd wziąć pieniądze na akademik. Ona nie musi jeździć
    luksusowym autem pod uczelnię. Ważne by starczyło jej na normalne
    studenckie życie.
    A ponadto to przecież nie sprzeda kawałka mieszkania by zapłacić
    za akademik, natomiast gotówki z konta to może wziąć tylko tyle
    ile jej potrzeba.

    MM

  • 12. Data: 2007-04-11 20:48:50
    Od: "Joanna" <j...@w...pl>

    Proponowalabym fundusze inwestycyjne, maja takze oferty dla rodzicow i ich
    dzieci. Dosyc pewne pieniadze i zyski wyzsze niz na lokacie.
    Wejdz na www.openfinance.pl lub do jakiegokolwiek banku czy domu
    maklerskiego.

    pozdr, J.

  • 13. Data: 2007-04-12 07:23:27
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > Mili grupowicze, nie zapominajcie, że mówimy o okresie 12 lat więc w tym
    > czasie wartość mieszkań może gwałtownie spaść, wartość ziemi także.

    > Co prawda planuję kupić jej mieszkanie w Krakowie po to by mogła w nim
    > mieszkać- ale to "za jakiś czas", bo teraz to tam powariowali z cenami.
    > Poczekam aż się trochę uspokoi.

    Również mieszkam w Krakowie i uważam, że się mylisz. Kraków to najlepsze
    miejsce na inwestycję w mieszkanie. Sam kupowałem mieszkanie 3 lata temu i
    nieźle na tym zarobiłem. Zauważ, że Kraków jest na początku drogi rozwoju.
    Obcokrajowcy własnie się dowiadują, że jest takie miejsce w Europie, do
    którego warto przyjechać. Warszawa, jako miasto dla snobów już się wypaliło
    i niestety pewnie kolejną ofiarą będzie właśnie Kraków. Uważam, że jesteśmy
    gdzieś w połowie okresu podwyżek cen mieszkań i liczenie na to, że w
    najbliższych 10-12 latach ceny spadną jest moim zdaniem niemądre. Dlatego,
    jeśli inwestowac, to własnie w mieszkanie w Krakowie i to już teraz, bo
    później będzie drożej, a nie taniej.

    --
    Lukasz

  • 14. Data: 2007-04-12 07:30:52
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    Użytkownik "Kapsel" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Wartosc pieniadza takze ;]

    Trzeba kupić duuużo kanistrów benzyny
    Za 12 lat będzie to majątek :P
    Miroo

  • 15. Data: 2007-04-12 07:41:32
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl> napisał w wiadomości

    > gdzieś w połowie okresu podwyżek cen mieszkań i liczenie na to, że w
    > najbliższych 10-12 latach ceny spadną jest moim zdaniem niemądre.
    > Dlatego,

    czytalem ostatnio artykul w ktorym madre glowy prorokuja ze ceny mieszkan
    w zaleznosci od miasta przynajmniej do 2010 roku beda rosly srednio od 10
    do 20% rocznie
    takze inwestycja w mieszkanie szczegolnie w duzych rozwijajacych sie
    miastach jest jak najbardziej niezla lokata kapitalu i niezla forma
    zarobku

  • 16. Data: 2007-04-12 08:28:30
    Od: "Maria" <m...@d...com>

> [...]
    > takze inwestycja w mieszkanie szczegolnie w duzych rozwijajacych
    > sie miastach jest jak najbardziej niezla lokata kapitalu i

    No tak, mieszkanie to być może będzie dobra lokata kapitału ale
    powiedzcie mi na co 16-letniej panience nadmiarowe mieszkanie,
    którego i tak nie będzie mogła sprzedać/ wynając, bo będzie
    niepełnoletnia a nie będzie mieć gotówki na książki do szkoły czy
    opłacenia internatu? Taka małolata oprócz mieszkania (które i tak
    chcę kupić) będzie potrzebować także gotówki np w formie
    comiesięcznego przyzwoitego kieszonkowego.

    Odeszliście z pomysłami od głównego problemu- czyli zaspokojenie
    podstawowych potrzeb życiowych uczącej się niepełnoletniej
    panience w formie comiesięcznej wypłaty niepodlegającej żadnej
    egzekucji z tytułu ew. zobowiązań rodziców.

    A druga kwestia o której jakby wszyscy zapomnieli. Powiedzcie mi,
    ile jest 18 letnich odpowiedzialnych panienek, które po sprzedaży
    mieszkania będą potrafiły rozsądnie zagospodarować te pieniądze by
    wystarczyły jej na cały okres studiów?

  • 17. Data: 2007-04-12 08:34:01
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Maria" <m...@d...com> napisał w wiadomości

    hmmm, a czy z racji tego ze jestesmy w ue nie mozna poszukac czegos na
    zewnatrz czyli poza polska?
    nie wiem, jakies konto w szwajcarii ;) jakis zagraniczny fundusz,
    cokowliek?

  • 18. Data: 2007-04-12 09:03:47
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Maria porozsypywal nastepujace haczki:
    > Tak. Wartość pieniądze spadnie, wartość mieszkań, ale jest szansa, że
    > życie i nauka też stanieje dostosowując się do obniżek.
    Raczej mialbym obawe w druga strone - ze jak spadnie wartosc pieniadza
    to wszystko podrozeje
    --
    badzio

  • 19. Data: 2007-04-12 09:38:47
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Maria napisał(a):

> [...]
    > powiedzcie mi na co 16-letniej panience nadmiarowe mieszkanie,
    > którego i tak nie będzie mogła sprzedać/ wynając, bo będzie

    Będzie miała opiekuna prawnego tak czy inaczej, który bedzie mogł w jej
    imieniu zawierać umowy, a czynsze są spore, więc kasę będzie miała.
    Mieszkanie to dobra inwestycja.

    > a nie będzie mieć gotówki na książki do szkoły czy
    > opłacenia internatu? Taka małolata oprócz mieszkania (które i tak
    > chcę kupić) będzie potrzebować także gotówki np w formie
    > comiesięcznego przyzwoitego kieszonkowego.

    Czynsz z najmu to załatwi.

> [...]
    > ile jest 18 letnich odpowiedzialnych panienek, które po sprzedaży
    > mieszkania będą potrafiły rozsądnie zagospodarować te pieniądze by

    Masz jeszcze 12 lat, żeby nauczyć ją odpowiedzialności. I własną firmę
    prowadź tak, żeby zakładać, ze przyniesie Ci zysk, a nie bankructwo, bo
    z takim założeniem to chyba lepiej zostać sprzątaczką - pensja co
    miesiąc a ryzyko nikłe.

    --
    pozdrawiam
    Justyna

  • 20. Data: 2007-04-12 09:48:59
    Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl>

    Maria <m...@d...com> napisał(a):

    > Co prawda planuję kupić jej mieszkanie w Krakowie po to by mogła w
    > nim mieszkać- ale to "za jakiś czas", bo teraz to tam powariowali
    > z cenami. Poczekam aż się trochę uspokoi.

    To se możesz poczekać jeszcze ze 100 lat - uwierzę, że się ustabilizuje, ale
    spaść nie spadnie na pewno.

    --
    JoP