    From: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pewnie juz bylo: wlasnosc negatywow
    Date: Thu, 9 Jan 2003 14:02:11 +0100

    > A prawa autorskie? Wlascicielem negatywu jest fotograf, zreszta w wielu
    > zakladach wywieszony jest odpowiedni ku temu paragraf. A czy to wmniemaniu
    > fotografowanego uczciwe to inna para kaloszy.

    A czyja wlasnoscia jest geba na kliszy ? W moim osobistym mniemaniu, juz
    nie gmerajac w przepisach jesli ide do fotografa zrobic sobie zdjecia to
    ide po zdjecia i po negatyw. Jesli fotograf nie informuje PRZED ZAWARCIEM
    UMOWY o innych niz domniemane/zwyczajowe warunkach to jest tu cos nie tak.
    Po drugie, po co zakladowi klisza ? Jesli jest tam tylko tych dwoje ludzi,
    to na kazde jej wykorzystanie bedzie potrzebna ich zgoda, tak wiec
    nastepuje pat, zaklad ma klisze, ktorej nie moze wykorzystac, a klient ma
    zdjecia, a nie ma kliszy. Jestem wiec zdania, ze jesli oni pojda do
    inspekcji handlowej, czy nawet do sadu to maja spora szanse odzyskac
    klisze. Jak do tej pory zawsze jak robilem zdjecia to dostawalem klisze.
    Zreszta, odpowiedz tutaj na pytanie: PO CO ZAKLADOWI KLISZA Z ZDJECIAMI
    KLIENTA ? Moim zdaniem chodzi tutaj tylko i wylacznie o wyciagniecie
    dodatkowych pieniedzy.

    --
    Krzysztof Pułapa, Kraków, http://www.ceti.pl/~jimi/