    From: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: paragraf na domenę .pl firmową/prywatną
    Date: Sat, 29 May 2021 21:58:53 +0200

    W dniu 29.05.2021 o 16:57, Monika Głowacka pisze:
    > Dużo jest stron www pod własną domeną .pl, gdzie wynika ze wszystkiego,
    > że jest to działalność gospodarcza, a domena w WHOIS jest jako osoby
    > prywatnej.
    >
    > Czy jest na to jakiś paragraf w kodeksie karny, wykroczeń lub skarbowym ?

    https://www.kru.pl/blog/strony-www-blogi/czy-lepiej-
    zarejestrowac-domene-na-firme-czy-osobe-prywatna/

    Jedyny znany mi paragraf dotyczy tego, że dane właściciela są ukrywane
    jeżeli domena zarejestrowana na osobę "prywatną". RODO i takie tam.
    A przynajmniej dotyczy to .pl - i to wynika nie tylko z regulaminu NASK
    Jeżeli domena jest "na firmę", to dane nie są ukrywane z kilku powodów.
    M.in. chodzi o transparentność i spory co do własności domeny, jak i
    ewentualne działania na szkodę jakiejś firmy poprzez wykupienie domeny
    np. z jej nazwą i szkodzenie tej firmie na stronie z takim adresem.

    Pozdrawiam
    Piotr