  • 1. Data: 2005-03-13 19:15:50
    Temat: oskarzony jako swiadek
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Czy mozna na rozprawie, w ktorej oskarzonym jest Pan X,
    przesluchac Pana X w charakterze swiadka, nie oskarzonego?

    P.

  • 2. Data: 2005-03-13 19:24:09
    Temat: Re: oskarzony jako swiadek
    Od: "Zbig.T" <z...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:d123h4$ck4$1@inews.gazeta.pl...
    Czy mozna na rozprawie, w ktorej oskarzonym jest Pan X,
    przesluchac Pana X w charakterze swiadka, nie oskarzonego?

    Nie można.
    Pzdr.

  • 3. Data: 2005-03-13 19:40:42
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Nie można.
    > Pzdr.

    tak dla "zasady" czy prawo zabrania?

    P.

  • 4. Data: 2005-03-13 20:01:39
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

> [...]
    > Czy mozna na rozprawie, w ktorej oskarzonym jest Pan X,
    > przesluchac Pana X w charakterze swiadka, nie oskarzonego?

    Oskarzony wtedy nie zeznaje, ale moze skladac wyjasnienia (ale nie musi).

  • 5. Data: 2005-03-13 20:02:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:d124vl$j8m$1@inews.gazeta.pl...

    > tak dla "zasady" czy prawo zabrania?

    Jak jest oskarżonym, to nie może być świadkiem, bo oskarżony przesłuchiwany
    składa WYJAŚNIENIA, a nie zeznania. Główna kwestia, to pouczenia.
    Oskarżonego nie poucza się o treści art. 233 kk, więc może bezkarnie kłamać.

  • 6. Data: 2005-03-13 20:03:21
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Heming" <h...@w...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    > wiadomości news:d123h4$ck4$1@inews.gazeta.pl...

    > Oskarzony wtedy nie zeznaje, ale moze skladac wyjasnienia (ale nie musi).

    175-176 Kpk

  • 7. Data: 2005-03-13 20:20:53
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > składa WYJAŚNIENIA, a nie zeznania. Główna kwestia, to pouczenia.
    > Oskarżonego nie poucza się o treści art. 233 kk, więc może bezkarnie

    no wlasnie o ten art 233 mi chodzi :-)

    P.

  • 8. Data: 2005-03-13 20:21:17
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > 175-176 Kpk

    dzieki
    P.

  • 9. Data: 2005-03-13 20:34:09
    Od: spp <s...@o...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Jak jest oskarżonym, to nie może być świadkiem, bo oskarżony przesłuchiwany
    > składa WYJAŚNIENIA, a nie zeznania. Główna kwestia, to pouczenia.
    > Oskarżonego nie poucza się o treści art. 233 kk, więc może bezkarnie kłamać.

    Co doskonale rozumiał niejaki poseł Rokita, który na pytanie
    dziennikarki, co zrobią, kiedy Rywin odmówi zeznań, odpowiedział,
    że nie ma takiej możliwości bo Komisja wezwie Rywina jako świadka i
    nie będzie mógł odmówić. :)

    spp

  • 10. Data: 2005-03-13 20:41:43
    Od: Otto Falkenstein <f...@g...pl>

    Przemek R... napisał(a):
    > Czy mozna na rozprawie, w ktorej oskarzonym jest Pan X,
    > przesluchac Pana X w charakterze swiadka, nie oskarzonego?

    NIE!

    --
    Falkenstein
    Ordo Luminis