  • 11. Data: 2005-03-13 20:49:47
    Temat: Re: oskarzony jako swiadek
    Od: "Funkcyjny" <f...@o...pl>

    > Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    > wiadomości news:d123h4$ck4$1@inews.gazeta.pl...
    > Czy mozna na rozprawie, w ktorej oskarzonym jest Pan X,
    > przesluchac Pana X w charakterze swiadka, nie oskarzonego?
    >
    > Nie można.

    A jeśli w trakcie dochodzenia prowadzonego przez policję ktoś zostanie
    przesłuchany w charakterze świadka, a potem okaże się, że jest oskarżonym w
    tej sprawie, to czy jego wcześniejsze zeznania można w całości wykorzystać,
    czy są jakieś ograniczenia? (np. że nie można wykorzystywać przeciwko
    oskarżonemu tego, co zeznał w czasie dochodzenia jako świadek?)

    Funkcyjny

  • 12. Data: 2005-03-13 20:49:48
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Otto Falkenstein napisał(a):
    > NIE!

    tak

    KG

  • 13. Data: 2005-03-13 20:57:38
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    spp napisał(a):

    > Co doskonale rozumiał niejaki poseł Rokita, który na pytanie
    > dziennikarki, co zrobią, kiedy Rywin odmówi zeznań, odpowiedział, że nie
    > ma takiej możliwości bo Komisja wezwie Rywina jako świadka i nie będzie
    > mógł odmówić. :)

    Rokita tyle wie co zje. Świadek też w określonych wypadkach może odmówić
    złożenia zeznań.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 14. Data: 2005-03-13 20:58:23
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Funkcyjny napisał(a):

> [...]
    > czy są jakieś ograniczenia? (np. że nie można wykorzystywać przeciwko
    > oskarżonemu tego, co zeznał w czasie dochodzenia jako świadek?)

    Zeznania w charakterze świadka pomija się w całości.

  • 15. Data: 2005-03-13 20:59:00
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Interesuje mnie w szczególności co w przypadku, gdy przesłuchiwany przez wezwaną na
    miejsce zdarzenia policję, jak się
    potem okazało kłamał ??
    JaC

  • 16. Data: 2005-03-13 20:59:48
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kam napisał(a):

    > tak

    Nie ma takiego wypadku by było tak.

  • 17. Data: 2005-03-13 21:00:37
    Od: "Funkcyjny" <f...@o...pl>

    > Zeznania w charakterze świadka pomija się w całości.

    A jeśli kłamał, to może być skazany za składnaie fałszywych zeznań?

    Funkcyjny

  • 18. Data: 2005-03-13 21:01:57
    Od: Otto Falkenstein <f...@g...pl>

    Johnson napisał(a):

    > Nie ma takiego wypadku by było tak.

    jest, ale po takim numerze leci wytyk :-)
    "nie ma takiej głupoty, której nie możnaby zrobić na sali sądowej"

    --
    Falkenstein
    Ordo Luminis

  • 19. Data: 2005-03-13 21:04:27
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Johnson napisał(a):

    > Zeznania w charakterze świadka pomija się w całości.

    Choć pomija się w TEJ sprawie.
    Wcześniejsze zeznania w charakterze świadka o ile były fałszywe mogą
    natomiast stanowić podstawę do odrębnego postępowania o składanie
    fałszywych zeznań.

  • 20. Data: 2005-03-13 21:12:49
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Johnson napisał(a):
    > Choć pomija się w TEJ sprawie.
    > Wcześniejsze zeznania w charakterze świadka o ile były fałszywe mogą
    > natomiast stanowić podstawę do odrębnego postępowania o składanie
    > fałszywych zeznań.

    albo i nie mogą...

    KG