  • 1. Data: 2004-07-14 14:45:36
    Temat: orzeczenie poszukiwane !!!
    Od: "MS" <ms@_nospam_sympatia.pl>

    Witam serdecznie,

    Czy moze mi ktos dac jakis namiar na artykuly w necie, tudziez na orzeczenie
    (SN czy NSA - juz
    nie pamietam), dotyczace mozliwosci swiadczenia 'pomocy prawnej' przez
    magistrow prawa,
    nie posiadajacych tytulu zawodowego ? BYlo cos takiego na poczatku roku... i
    nie moge znalezc :(

    Pozdrawiam

    MS

  • 2. Data: 2004-07-14 15:04:50
    Temat: Re: orzeczenie poszukiwane !!!
    Od: "treneros" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MS" napisał w wiadomości:

> [...]
    > magistrow prawa,
    > nie posiadajacych tytulu zawodowego ? BYlo cos takiego na poczatku

    Mysle, ze chodzi Ci o Wyrok Trybunalu Konstytucyjnego z dnia 26 listopada
    2003 r. SK 22/2002

    TEZA:

    Nie można zabronić prawnikom nie będącym adwokatami lub radcami prawnymi
    świadczenia pomocy prawnej, bo przepisy są nieprecyzyjne i nie definiują
    dokładnie tego pojęcia.
    Opublikowany w:

    Gazeta Prawna 2003/231 str. 8
    Rzeczpospolita 2003/276 str. C1
    Monitor Prawniczy 2003/24 str. 1106
    OTK ZU 2003/9A poz. 97

    --
    Z powazaniem
    -=treneros=-

  • 3. Data: 2004-07-14 15:11:14
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    Użytkownik "MS" <ms@_nospam_sympatia.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > magistrow prawa,
    > nie posiadajacych tytulu zawodowego ? BYlo cos takiego na poczatku roku...

    Jak będziesz udzielał porad, to też tutaj będziesz prosił o namiary na
    potrzebne orzeczenia ??

    --
    JOHNSON :)

  • 4. Data: 2004-07-14 15:55:51
    Od: "MS" <ms@_nospam_sympatia.pl>

    "treneros" <t...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    >
    > Nie można zabronić prawnikom nie będącym adwokatami lub radcami prawnymi
    > świadczenia pomocy prawnej, bo przepisy są nieprecyzyjne i nie definiują

    OTOTOTOCHODZIŁO !
    Dzięki very much...

    MS

  • 5. Data: 2004-07-14 15:58:45
    Od: "MS" <ms@_nospam_sympatia.pl>

    "Johnson" <j...@a...pl.nospam> wrote in message

    > Użytkownik "MS" <ms@_nospam_sympatia.pl> napisał w wiadomości

    > orzeczenie

    > Jak będziesz udzielał porad, to też tutaj będziesz prosił o namiary na
    > potrzebne orzeczenia ??

    A czy za to groza jakies kary ?
    Pewnie bym znalazl po dluzszym poszukiwaniu, ale jak wiadomo, czas to
    pieniadz, a dzieki tej liscie i uprzejmosci jej uczestnikow, mozna to
    zalatwic szybciej !
    Zreszta co to ma do rzeczy !?

    MS

  • 6. Data: 2004-07-14 16:59:42
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 14 Jul 2004 17:58:45 +0200, MS naskrobał(a):

    > Zreszta co to ma do rzeczy !?

    nie rozumiesz :) komuś robisz konkurencje. Nie dość się poschylał po mydło
    razem z rodziną żeby go przyjeli do szanownego grona a teraz się ma okazać
    że każdy może i to bez schylania :D

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 7. Data: 2004-07-14 19:11:35
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    Użytkownik "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > razem z rodziną żeby go przyjeli do szanownego grona a teraz się ma okazać

    Nie wiem czy to miało być o mnie ? :) ale mi on żadnej konkurencji nie robi.
    Chodzi mi tylko o to, że jeśli chce się komuś udzielać odpłatnie porad
    prawnych to wypadałoby umieć to robić, choćby znaleźć potrzebne orzecznictwo
    bez uciekania się do pomocy grup dyskusyjnych w Internecie.
    Odrobinę samokrytycyzmu.

    --
    JOHNSON :)

  • 8. Data: 2004-07-14 19:20:32
    Od: "Soypolaco" <g...@N...e-wro.pl>

> [...]
    > prawnych to wypadałoby umieć to robić, choćby znaleźć potrzebne orzecznictwo
    > bez uciekania się do pomocy grup dyskusyjnych w Internecie.

    Bez przesady prosze... wlasnie to, ze spytal sie na grupie dowodzi jego
    umiejetnosci szukania i wynajdowania potrzebnych wiadomosci.

    Konrad

  • 9. Data: 2004-07-14 20:29:52
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    Użytkownik "Soypolaco" <g...@N...e-wro.pl> napisał w wiadomości
    > Bez przesady prosze... wlasnie to, ze spytal sie na grupie dowodzi jego
    > umiejetnosci szukania i wynajdowania potrzebnych wiadomosci.

    Nie chciałbym by profesjonalista traktował tę grupę jako źródło wiarygodnych
    informacji. Nie ufałbym takiemu "profesjonaliście"

    --
    JOHNSON :)

  • 10. Data: 2004-07-15 13:15:41
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > Nie chciałbym by profesjonalista traktował tę grupę jako źródło wiarygodnych
    > informacji. Nie ufałbym takiemu "profesjonaliście"

    wszystko zalezy od tego, o co sie czlowiek pyta. wyrok czy orzeczenie
    jest prawda obiektywna - faktem, ktoremu nie mozna zaprzeczyc. przeciez
    nie pytal o opinie, ktora moze byc mylaca i malo wiarygodna bo subiektywna.

    przyznam, ze troszke zagubiony jest ten "prawnik" skoro nie wie, ze to
    wlasnie TK orzekl w tej sprawie. no ale prawnicy tez sa rozni, prawda?
    nie potepialbym tak surowo jak Johnson, ale tez mialbym pewne watpliwosci,
    gdybym mial powierzyc swoj problem takiemu prawnikowi. z drugiej strony
    gdyby prawnicy czesciej udzielali sie na takich grupach byloby ciekawiej.
    no ale sa tez "czesciwo zamkniete" grupy dyskusyjne tylko dla prawnikow
    i tam jest wyzszy poziom merytoryczny - moze on nie zna takiej i wpadl tu :)

    pozdr.
    marcin