  • 1. Data: 2004-07-14 11:00:18
    Temat: Re: pytanie o prawo spadkowe
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Marzena Zdych pisze:

    > Witam
    >
    > Mam takie pytanie czy ktoś może wie jak odbywa się sprawa spadkowa? tzn. o
    > co mi chodzi
    > Mieszkam z męzem u jego babci jakiś czas temu wykupiliśmy to mieszkanie,
    > ale na babcię na niego zostało zapisane w testamencie czy po jej śmierci
    > to mieszkanie będzie nasz czy nie?
    > Babcia ma jeszcze córkę, która jest matką męża czy ewentualnie ona może
    > podwarzyć testament i wtedy my nie dostaniemy nic pomimo że mieszkanie my
    > splaciliśmy?
    >
    > Marzena

    Nalezy sie jej (mamie) "jak psu micha" POLOWA spadku,
    ktory by dostala gdyby nie bylo testamentu.

    Jedyne co was zabezpiecza, to darowizna,
    a jedyne co przy darowiznie zabezpiecza babcie,
    to "sluzebnosc" na jej rzecz.

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-07-14 11:02:02
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Boguslaw Szostak pisze:

    > Nalezy sie jej (mamie) "jak psu micha" POLOWA spadku,
    > ktory by dostala gdyby nie bylo testamentu.
    >
    > Jedyne co was zabezpiecza, to darowizna,

    Przepraszam, przesadzilem...
    Zabezpiecza Was jeszcze ZRZECZENIE SIE spadku przez MamE
    (dopoki babcia zyje)

    Boguslaw

  • 4. Data: 2004-07-14 20:45:18
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 14/07/2004 13:02, Boguslaw Szostak wrote :

    > Przepraszam, przesadzilem...
    > Zabezpiecza Was jeszcze ZRZECZENIE SIE spadku przez MamE
    > (dopoki babcia zyje)

    Hmm?
    Art. 1018. § 1. Oświadczenie o przyjęciu lub o odrzuceniu spadku złożone
    pod warunkiem lub z zastrzeżeniem terminu jest nieważne.
    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession

  • 5. Data: 2004-07-15 09:09:36
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki pisze:

    [...]
    > Hmm?
    > Art. 1018. § 1. Oświadczenie o przyjęciu lub o odrzuceniu spadku złożone
    > pod warunkiem lub z zastrzeżeniem terminu jest nieważne.

    Odrzucenie a zrzeczenei sie spadku to dwie rozne rzeczy.
    ZRZEC sie spadku mozna dopoki spadkodawca zyje.

    Pozniej mozna spadek odrzucic (do pol roku od smierci
    spadkodawcy - bezwarunkowo)

    skutki sa inne.

    Odrzucenie - tak jakby spadkobierca zmarl wczesniej..

    zrzeczenie sie - spadkobiercy z rzekajacego sie
    nie dziedzicza ustawowo.

    Wracajac do rzeczy.

    Jeli mlodzi nie sa pewni czy mama
    "nie wytnie im numeru" mogaja poprosic, by zrzekla siespadku.

    Jesli NIE ZECHCE, to sa najej lasce - odrzuci albo i nie...

    WTEDY jedynym "zabezpieczeniem: jest darowizna,
    bo testament nie rozwiazuje sprawy.

    mama MA PRAWO do ROSZCZENIA O ZACHOWEK od SPADKOBIERCOW..

    Boguslaw

  • 6. Data: 2004-07-15 17:52:16
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 15/07/2004 11:09, Boguslaw Szostak wrote :
> [...]
    >
    > skutki sa inne.
    >
    > Odrzucenie - tak jakby spadkobierca zmarl wczesniej..
    >
    > zrzeczenie sie - spadkobiercy z rzekajacego sie

    Słusznie. Art. 1048-1050 kc. Dzięki za wyjaśnienie.

  • 7. Data: 2004-07-16 10:15:15
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki pisze:

    [...]
    > Słusznie. Art. 1048-1050 kc. Dzięki za wyjaśnienie.

    Jak juz Pan tak z paragrafami to uscisle...
    do pol roku odkad spadkobierca dowie sie iz
    dziedziczy

    Boguslaw

  • 8. Data: 2004-07-16 11:48:15
    Od: "JanuszS" <gufner<malparemove>post.pl>

    Użytkownik "Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki"

> [...]
    > It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession
    > of a good fortune, must be in want of a wife. (Jane Austen)

    witam
    z doswiadczenia wiem ze moze podwazyc testament tak bylo w przypadku
    mieszkania moich rodzicow - sprawa od 5 lat jest w toku , pomimo ze byl
    adwokat , byl notariusz .
    darowizna jest swego rodzaju wyjsciem
    to ze wykupiliscie mieszkanie swiadczy tylko na wasza korzysc wzgledem
    spoldzielni mieszkanieowej .
    pozdrawiam

    ps
    nie wiem jak wyglada prawo do zachowku wzgledem darowizny , moze ktos na
    grupie wam odp.

  • 9. Data: 2004-07-16 11:59:50
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    "JanuszS" <gufner<malparemove>post.pl> pisze:

    [...]
    pozdrawiam

    > ps
    > nie wiem jak wyglada prawo do zachowku wzgledem darowizny , moze ktos na
    > grupie wam odp.

    Noo...
    Kodeks wyrazniemowi, ze Uprawnionemu do zachowku przysluguje
    ROSZCZENIE WZGLEDEM SPADKOBIERCY..

    Ale ja prawnikiem nie jestem nie wiem,
    co sie stanie gdy dostaniemy darowizne, i zrzeknemy sie spadku..

    Boguslaw

  • 10. Data: 2004-07-16 16:44:11
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Boguslaw Szostak wrote:
> [...]
    > ROSZCZENIE WZGLEDEM SPADKOBIERCY..
    >
    > Ale ja prawnikiem nie jestem nie wiem,
    > co sie stanie gdy dostaniemy darowizne, i zrzeknemy sie spadku..

    "Jeżeli uprawniony nie może otrzymać od spadkobiercy należnego mu
    zachowku, może on żądać od osoby, która otrzymała od spadkodawcy
    darowiznę doliczoną do spadku, sumy pieniężnej potrzebnej do
    uzupełnienia zachowku." itd
    art.1000

    KG