  • 1. Data: 2004-11-21 12:49:31
    Temat: oplata za impreze turystyczna
    Od: "Rafał Zrobecki" <r...@N...gazeta.pl>

    Witam,
    czy to normalne, ze Biuro Podrozy na 40 dni przed wyjazdem (wyjazd do czech,
    samo zakwaterowanie bez wyzywienia, koszt 350PLN) żąda 100% naleznej za wyjazd
    kwoty? Dodam tu, iz zaliczke wplacilem tydzien temu, 30%, a teraz po tygodniu
    mam wplacic 70%.

    Czy jest jakis przepis ktory to reguluje?
    Jak postepuja inne biura podrozy?
    Taka taktyka jest powszechnie stosowana?

  • 2. Data: 2004-11-21 13:34:11
    Temat: Re: oplata za impreze turystyczna
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    Rafał Zrobecki wrote:
    =
> [...]
    > kwoty? Dodam tu, iz zaliczke wplacilem tydzien temu, 30%, a teraz po tygodniu

    Normalne.

    > Czy jest jakis przepis ktory to reguluje?

    Tak. Regulamin/warunki uczestnictwa w imprezie organizowanej przez Biuro
    Podrozy. Decydujac sie na wyjazd z BP akceptujesz jego warunki.

    Na twoim miejscu sprawdzil bym te 40 dni. Czasami Agencje BP nieco
    naciagaja rzeczywistosc i zycza sobie pieniazki troszke wczesniej.

    > Taka taktyka jest powszechnie stosowana?

    W czerwcu lecielismy do Egiptu. Pozostale 70% musialem wplacic 30 dni przed.

    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 3. Data: 2004-11-21 13:46:19
    Od: "Rafał Zrobecki" <r...@g...pl>

    Jasek <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Tak. Regulamin/warunki uczestnictwa w imprezie organizowanej przez Biuro
    > Podrozy. Decydujac sie na wyjazd z BP akceptujesz jego warunki.

    czy warunki mozna jakos negocjowac - szczegolnie jesli chodzi o rozliczenie

    > Na twoim miejscu sprawdzil bym te 40 dni. Czasami Agencje BP nieco
    > naciagaja rzeczywistosc i zycza sobie pieniazki troszke wczesniej.

    jak mam to sprawdzic? zarezerwowalismy 14 miejsc, wplacilismy zaliczke i
    wedlug umowy po 7 dniach musimy wplacic pozostale 70%

    > W czerwcu lecielismy do Egiptu. Pozostale 70% musialem wplacic 30 dni przed.

    No tak, ale tutaj impreza odbywa sie w czechach, i to bez dojazdu wiec nie
    rozumiem po co komu 100% wartosci na 40 dni przed.. rozumiem jak trzeba bilet
    zabukowac albo cos...

  • 4. Data: 2004-11-21 13:49:37
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    on 2004-11-21 14:46 Rafał Zrobecki said the following:
    [...]

    > No tak, ale tutaj impreza odbywa sie w czechach, i to bez dojazdu wiec nie
    > rozumiem po co komu 100% wartosci na 40 dni przed.. rozumiem jak trzeba bilet
    > zabukowac albo cos...
    Grrr. Masz umowę ? Co jest w niej napisane ?
    KJ

  • 5. Data: 2004-11-21 14:04:54
    Od: "Rafał Zrobecki" <r...@g...pl>

    Kamil Jońca <k...@g...pl> napisał(a):

    > Grrr. Masz umowę ? Co jest w niej napisane ?

    Mam umowe, jest tam 19 punktow odnosnie swiadczen przyslugujacych uczestnikowi
    imprezy oraz warunki rezygnacji z imprezy wraz z opisanymi konsekwencjami w
    przypadku rezygnacji. Dodam tutaj, iz wplacona zaliczka byla w wys 40% a nie
    30% tak jak napisalem wyzej.

    Czy ta umowa nie jest w jakis sposob krzywdzaca? Zdaje sobie sprawe ze mozna
    takiej umowy nie podpisac - ale moze sa mozliwosci i co wazne przeslanki ku
    temu by ja renegocjowac, gdyz (moim zdaniem) jest zbyt wymagajaca w stosunku
    do uczestnika jesli chodzi o sposob platnosci.

  • 6. Data: 2004-11-21 14:20:40
    Od: "Grzegorz Gawlik" <g...@p...onet.pl>

    Następnym razem czytaj co podpisujesz, unikniesz tego typu konsekwencji.

    Pozdrawiam,
    Grzegorz Gawlik

  • 7. Data: 2004-11-21 14:33:37
    Od: "Rafał Zrobecki" <r...@g...pl>

    Grzegorz Gawlik <g...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Następnym razem czytaj co podpisujesz, unikniesz tego typu konsekwencji.

    Ehh. Daruj sobie takie rady - zastanow sie co wnosisz takim zdaniem do mojego
    watku.

    Trescia watku jest pytanie - czy proponowane przez B.P. warunki platnosci sa
    powszechnie stosowane czy moze nieco odbiegaja od 'przyjetej' normy. Chcialbym
    dowiedziec sie o waszych opiniach.

  • 8. Data: 2004-11-21 14:55:19
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    On 2004-11-21 15:33 :

> [...]
    >powszechnie stosowane czy moze nieco odbiegaja od 'przyjetej' normy. Chcialbym

    Tak, zaliczka to normalna sprawa. Dzięki temu jest pewna gwarancja, że
    uczestnik pojedzie na wycieczkę i BP nie straci na rezerwacji hotelu,
    nie będzie wozić powietrza autokarem itp.
    Również ostateczna cena może być czasem inna - czasem trzeba coś
    dopłacić, ze względu na kurs EUR czy USD.
    - Szwejk