    Subject: Re: oplata dla komornika sadowego (e-sad) kilka pytan
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Fri, 28 Aug 2015 16:15:01 +0200

    W dniu 28-08-15 o 11:16, Liwiusz pisze:

    > Nie ma reguły, zależy tylko od tego czy będzie z czego egzekwować i z czego.

    Przede wszystkim wiele by upraszczało wskazanie konkretnego źródła
    komornikowi. Zaczął bym od zajęcia rachunku bankowego, jeśli go znasz.
    Kwota nie jest wielka, więc możliwa do egzekucja, a i koszty egzekucji
    niewielkie w razie niepowodzenia.

    > Zwykle od stówki do kilku stówek.

    To zależy od tego, co komornikowi się zleca. Dość przystępnie opisano to
    pod tym linkiem:
    http://www.antykomornik.pl/index.php?id=47#wydatki%2
    0postepowanie%20egzekucyjne

    > Nie sąd, tylko komornik. Właściwy dla dłużnika.

    No nie jest to ścisła informacja. Zależy to od tego, z czego chcemy
    egzekwować. W wypadku proponowanej przeze mnie egzekucji z rachunku
    bankowego, to wybrałbym najbliższego sobie komornika, bo będę miał z nim
    lepszy kontakt.

    > A na jakie dane pozwałaś i co masz w umowie???

    W dodatku przecież istnieje taka wyszukiwarka:
    https://prod.ceidg.gov.pl/CEIDG/ceidg.public.ui/sear
    ch.aspx

    > Musisz to ustalić, albo zlecić komornikowi poszukiwanie majątku za opłatą.

    Może jednak zanim zlecisz to poszukiwanie, to napisz kilka słów na temat
    tego przedsiębiorcy tutaj. Prowadzi jakąś działalność faktycznie?
    Jakiego to rodzaju działalność? Może coś podpowiemy. 450 zł, to nie jest
    kwota warta rozpętywania dzikich awantur.

    > Jeśli dłużnik mieszka poza rewirem komornika - nie polecam takiego wyboru.

    Czemu? Różnie z tym bywa. Ja bym nie był aż tak kategoryczny.