    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: oplata dla komornika sadowego (e-sad) kilka pytan
    Date: Fri, 28 Aug 2015 11:16:31 +0200

    W dniu 2015-08-28 o 11:11, Beata pisze:
    > Mój były pracodawca-zleceniodawca nie zapłacił mi za nadgodziny i
    > wypierał się tego, więc w połowie czerwca zgłosiłam do rozpatrzenia
    > sprawę za pośrednictwem e-sądu. Kwota nie jest oszałamiająca, ale nie
    > zamierzam jej odpuszczać, chodzi o 450zł.
    > Pod koniec lipsa wydano wyrok, a obecnie została wystawiona klauzula
    > prawomocności. Z pracodawcą nie mam żadnego kontaktu, unika mnie jak
    > może. W systemie e-sąd mam teraz opcję złożenia wniosku egzekucyjnego i
    > tu pojawią się u mnie kilka pytań:
    > -jak długo to potrwa?

    Nie ma reguły, zależy tylko od tego czy będzie z czego egzekwować i z czego.

    > -jakie są opłaty dla komornika sądowego/kiedy i z czego mu zapłacę?

    Zwykle od stówki do kilku stówek.

    > -który sąd wybrać, lokalizacja moja czy dłużnika?

    Nie sąd, tylko komornik. Właściwy dla dłużnika.

    > -nie znam adresu ani PESELU dłużnika, jedynie adres siedziby firmy w
    > której została podpisana umowa i gdzie pracowałam

    A na jakie dane pozwałaś i co masz w umowie???

    > -nie wiem jakim majątkiem dysponuje dłużnik, co mam powpisywać w tych
    > polach?

    Musisz to ustalić, albo zlecić komornikowi poszukiwanie majątku za opłatą.

    > zaznaczyć te pola?
    > -Przyznanie i ściągnięcie innych kosztów

    Nie.

    > -Wierzyciel wnosi, aby tutejszy Komornik w trybie art.53a ust.1 ustawy z
    > dnia 29.08.1997r. o komornikach sądowych i egzekucji (t.j. Dz.U. z
    > 2006r. Nr167, poz.1191 ze. zm.) w zw. z art. 7971 kpc podjął czynności
    > mające na celu ustalenie majątku dłużnika, z którego może być prowadzona
    > egzekucja.

    Jeśli chcesz, aby komornik poszukiwał majątek dłużnika.

    > -Wierzyciel oświadcza, że dokonuje wyboru Komornika na podstawie
    > przepisu art. 8 ust.5 ustawy z dnia 29.08.1997r. o komornikach sądowych
    > i egzekucji (t.j. Dz.U. z 2006r. Nr167, poz.1191 ze zm.).

    Jeśli dłużnik mieszka poza rewirem komornika - nie polecam takiego wyboru.

    --
    Liwiusz