eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoofiara przestepstawa bankowego › Re: ofiara przestepstawa bankowego
  • Data: 2005-05-17 10:10:57
    Temat: Re: ofiara przestepstawa bankowego
    Od: Witiia <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia 2005-05-17 12:02, Użytkownik Kira napisał:

    > A to jest fakt akurat, weryfikacja czlowieka po samym
    > loginie i hasle jest z deka idiotyczna. Niektore banki
    > do kompletu maja tez weryfikacje przelewu oddzielnym
    > haslem, ale tez ustalanym raz na stale wiec rowniez
    > lipa. W sumie to banki bez tokenow i hasel jednorazowych
    > to powinno sie na /dev/drzewo spuszczac... Tylko kto ma
    > o tym powiedziec klientom? :/

    Tak sobie myślę, czym opisana powyżej sytuacja różni się od takiej:
    Gubimy portfel. Mamy tam dowód osobisty, numer naszego konta w banku, są
    karty płatnicze.
    Ktoś wymienia zdjęcie i idzie do banku wyciągnąć pieniądze. Znając nasz
    podpis z karty płatniczej podpisze się tak samo jak my.

    Rezultat: na skutek oszustwa (wyłudzenie hasła oraz sfałszowanie
    dokumentu) ktoś traci pieniądze. W obydwu przypadkach winny jest bank,
    który to ma słabe sposoby weryfikacji właściciela konta.
    Dlaczego w przypadku wyłudzenia hasła bank nie uzna reklamacji, a w
    przypadku posługiwania się fałszywym dowodem uzna reklamację?
    Przecież obydwie sytuacje opierają się na takich samych założeniach i na
    takiej samej winie banku, oraz braku winy poszkodowanej osoby.

    Tak samo jak winna jest osoba podająca komuś hasło dostępu, tak samo
    winna jest osoba, która nie upilnowała swoich dokumentów.

    --
    Witiia

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1