  • 1. Data: 2005-05-16 22:48:04
    Temat: ofiara przestepstawa bankowego
    Od: "Rafał Zrobecki" <r...@W...gazeta.pl>

    Witam,
    znajoma padla ofiara oszusta podajacego sie za bank i proszacego o
    potwierdzenie danych zwiazanych z logowaniem sie do serwisu bankowego on-line.
    Czy w przypadku odpisania na takich e-mail-ofiara moze ubiegac sie o
    odszkodowanie od banku?

  • 2. Data: 2005-05-16 23:04:09
    Temat: Re: ofiara przestepstawa bankowego
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > Czy w przypadku odpisania na takich e-mail-ofiara moze ubiegac sie o
    > odszkodowanie od banku?

    ???

    czy w przypadku jak okradnie ja zlodziej podajacy sie za listonosza,
    to oskarzy ona Poczte Polska? :D

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 3. Data: 2005-05-16 23:05:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Rafał Zrobecki wrote:
> [...]
    > Czy w przypadku odpisania na takich e-mail-ofiara moze ubiegac sie o

    A niby na jakiej podstawie bank miałby płacić za to, że znajoma jest, za
    przeproszeniem, kompletnie głupia?

  • 4. Data: 2005-05-16 23:07:45
    Od: "Rafał Zrobecki" <r...@N...gazeta.pl>

    rezist.com <s...@p...com> napisał(a):

    > czy w przypadku jak okradnie ja zlodziej podajacy sie za listonosza,
    > to oskarzy ona Poczte Polska? :D

    a kto tu kogo oskarza? moim celem jest dowiedziec sie jak sa realne szanse
    odzyskania pieniadzy bedac ofiara takiego oszustwa oraz w jaki sposob bank
    moze zweryfikowac czy dana osoba dostala taki email od oszusta czy nie oraz
    czy na niego odpisala

  • 5. Data: 2005-05-16 23:13:03
    Od: "Rafał Zrobecki" <r...@N...gazeta.pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

    > A niby na jakiej podstawie bank miałby płacić za to, że znajoma jest, za
    > przeproszeniem, kompletnie głupia?

    Niestety, rozne ludzie popelniaja bledy - i nie to jest tematem watku. Byc
    moze bank jest ubezpieczony jako oferent bankowosci on-line od wszelkiego
    rodzaju oszustw zwiazanych z pozyskiwaniem i wykorzystywaniem danych swoich
    klientow. Przeciez rownie dobrze ktos za pomoca dobrze napisanego wirusa moze
    wykrasc z komputera ofiary przerozne dane ktore moze pozniej wykorzystac, np.
    dokonujac platnosci w jednym ze sklepow internetowych. Jak reguluje to prawo?

  • 6. Data: 2005-05-16 23:13:41
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > bank moze zweryfikowac czy dana osoba dostala taki email od oszusta czy nie

    bank??? a niby czemu bank ma sprawdzac od kogo otrzymala email?
    przeciez to ona zglasza popelnienie oszustwa.

    > czy na niego odpisala

    dowiedz sie moze co znajoma zrobila *napewno*

    Citi czy BPH? :)

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 7. Data: 2005-05-16 23:38:55
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Rafał Zrobecki" <r...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Niestety, rozne ludzie popelniaja bledy

    A za błędy się płaci. Zwłaszcza za tak głupi błąd,
    jaki popełniła Twoja znajoma (ma jasny kolor włosów,
    prawda?).

    Piotr

  • 8. Data: 2005-05-16 23:40:35
    Od: pizza <j...@d...com>

    rezist.com wrote:

    > ???
    >
    > czy w przypadku jak okradnie ja zlodziej podajacy sie za listonosza,
    > to oskarzy ona Poczte Polska? :D

    Tak, jezeli Poczta na to zezwolila swoim niedbalstwem. Tj. w tym wypadku
    bank mogl przewidziec ze daje pieniadze osustowi. A bank czesto moze to
    zrobic.

    To ze w prasie jest malo na ten temat nie znaczy ze banki nie maja
    problemow z oszustami. CODZIENNIE znikaja z bankow miliony i bank
    utrzymuja to w tajmenicy. Jak bylo w tym wypadku nie wiemy, ale mozna
    sie spodziewac ze w polowi wine ponosi bank.

  • 9. Data: 2005-05-16 23:53:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Rafał Zrobecki" <r...@W...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:d6b7v4$8p4$1@inews.gazeta.pl...

    Skoro bank za to nie ponosi winy, to nie widzę powodu by ponosił
    odpowiedzialność. Jedyne co, to trzeba sprawdzić, czy faktycznie nie
    działa tu jakieś ubezpieczenie. Ale to pytanie do banku.

  • 10. Data: 2005-05-17 00:16:39
    Od: buraxta <b...@g...com>

    Rafał Zrobecki wrote:
> [...]
    > rodzaju oszustw zwiazanych z pozyskiwaniem i wykorzystywaniem danych swoich

    A skąd pomysł, że ktoś "pozyskał i wykorzystał" dane klientów banku?

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.prv.pl \\ \\ \\