eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoofiara przestepstawa bankowego › Re: ofiara przestepstawa bankowego
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!newsfeed.pionier.net
    .pl!newsfeed.silweb.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: Witiia <w...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ofiara przestepstawa bankowego
    Date: Tue, 17 May 2005 12:10:57 +0200
    Organization: news.onet.pl
    Lines: 30
    Sender: w...@p...onet.pl@bne171.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Message-ID: <d6cfvf$t0h$1@news.onet.pl>
    References: <d6b7v4$8p4$1@inews.gazeta.pl> <d6b90f$ai0$1@opal.futuro.pl>
    <d6cf7g$4qo$2@news.onet.pl> <d6cfft$22b$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: bne171.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1116324655 29713 83.28.250.171 (17 May 2005 10:10:55 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 17 May 2005 10:10:55 GMT
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; PL; rv:1.7.2) Gecko/20040803
    X-Accept-Language: pl, en-us, en
    In-Reply-To: <d6cfft$22b$1@inews.gazeta.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:298093
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 2005-05-17 12:02, Użytkownik Kira napisał:

    > A to jest fakt akurat, weryfikacja czlowieka po samym
    > loginie i hasle jest z deka idiotyczna. Niektore banki
    > do kompletu maja tez weryfikacje przelewu oddzielnym
    > haslem, ale tez ustalanym raz na stale wiec rowniez
    > lipa. W sumie to banki bez tokenow i hasel jednorazowych
    > to powinno sie na /dev/drzewo spuszczac... Tylko kto ma
    > o tym powiedziec klientom? :/

    Tak sobie myślę, czym opisana powyżej sytuacja różni się od takiej:
    Gubimy portfel. Mamy tam dowód osobisty, numer naszego konta w banku, są
    karty płatnicze.
    Ktoś wymienia zdjęcie i idzie do banku wyciągnąć pieniądze. Znając nasz
    podpis z karty płatniczej podpisze się tak samo jak my.

    Rezultat: na skutek oszustwa (wyłudzenie hasła oraz sfałszowanie
    dokumentu) ktoś traci pieniądze. W obydwu przypadkach winny jest bank,
    który to ma słabe sposoby weryfikacji właściciela konta.
    Dlaczego w przypadku wyłudzenia hasła bank nie uzna reklamacji, a w
    przypadku posługiwania się fałszywym dowodem uzna reklamację?
    Przecież obydwie sytuacje opierają się na takich samych założeniach i na
    takiej samej winie banku, oraz braku winy poszkodowanej osoby.

    Tak samo jak winna jest osoba podająca komuś hasło dostępu, tak samo
    winna jest osoba, która nie upilnowała swoich dokumentów.

    --
    Witiia

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1