  • 11. Data: 2004-02-19 15:37:24
    Temat: Re: odszkodowanie z AC
    Od: "wirtualna" <w...@w...pl.com>

    Użytkownik <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:7cab.0000143f.40347c38@newsgate.onet.pl...
> [...]

    > ubezpieczenia. Zmniejszenia sumy ubezpieczenia może także z tej samej
    przyczyny
    > dokonać jednostronnie zakład ubezpieczeń, zawiadamiając o tym jednocześnie
    > ubezpieczającego.
    > § 3. Zmniejszenie sumy ubezpieczenia pociąga za sobą odpowiednie
    zmniejszenie
    > składki począwszy od dnia pierwszego tego miesiąca, w którym
    ubezpieczający
    > zażądał zmniejszenia sumy ubezpieczenia lub w którym zakład ubezpieczeń
    > zawiadomił ubezpieczającego o jednostronnym zmniejszeniu tej sumy.

    Mylnie interpretujesz przepis - oczywiscie, przysluguje ci roszczenie, O
    OBNIZENIE sumy ubezpieczenia.

    Przysługuje roszczenie. Trzeba je najpierw wniesc! Po wniesieniu nastepuje
    obnizenie sumy ubezpieczenia, a skladka zwracana jest za okres, ktory
    pozostal od TEGO momentu do konca trwania umowy (o ile za caly okres
    oplacono skladke). To oznacza, ze nie mozna zadac zwrotu skladki z tytulu
    nadubezpieczenia za czas, kiedy ZU opowiadal do wyzszej kwoty - jest to
    zgodne z intuicja, bo przeciez z wiekiem wartosc rynkowa samochodu moze
    wzrosnac - np. wahania kursowe, zawirowania na rynku (a ubezpieczyciel
    odpowiadal!)

    p.
    W,

  • 12. Data: 2004-02-19 16:05:00
    Od: "Jarek" <w...@o...pl>

    Bardzo serdecznie dziękuję Wam za wszystkie rady i sugestie. Jestem
    przekonany, że Warta zaniżyła wartość, bo przecież samochód przez ok 4 m-ce
    normalnego użytkowania stracić na wartości aż 6.000zł !!!
    Jeszcze raz wszystkim bardzo dziękuję za pomoc.
    Serdecznie pozdrawiam
    Jarek

  • 13. Data: 2004-02-19 18:58:07
    Od: "Atryda" <giudichar[tnij_wasc_wstydu_oszczedz]@go2.pl>

    > Użytkownik "Jarek" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    03.jasien.net...

    > Do ubezpieczenia samochód wycenia się wg takiej tabelki bodaj wydawanej
    > przez EUROTAX. Tabelka ta uwzględnia wiek pojazdu oraz przebieg. Nie
    > uwzględnia wyposażenia.

    uwzglednia wyposarzenie i to bardzo dokladnie

    > Z konieczności stanowi jakieś tam uśrednienie.
    > Generalnie przyjmuje się, że samochód w roku traci około 17% swojej
    > wartości, przy założeniu, że przejeżdża około 20.000 km. Od Października
    > mamy niemal pół roku, więc różnica powinna wynosić góra 2.000 zł. W Twoim
    > wypadku jest to zbyt wiele. Albo zrobiłeś jakiś potworny przebieg (załóżmy
    > pasowało by to do przebiegu około 80.000 zł za ten okres) albo faktycznie
    > jak piszą poprzednicy przeszacowano wartość pojazdu.

    wg kazdej z tabel wyliczeniowych (eurotax , audatex czy podobne) samochody
    najwiecej traca w pierwszym roku.. niektore marki nawet do 50% (bardzo
    drogie marki) . Jeśli chodzi o roznice w wycenie podejrzewam ze za pierwszym
    razem uwzgledniono cale wyposarzenie dodatkowe pojazdu (wieksza wartosc ) a
    za drugim razem wzieto model ubozszy lub moglo sie zdarzyc ze pierwsza
    wycena wartosci na podstawie faktury zakupu a pozniej wg tabel
    wyliczeniowych i stad ta roznica..

  • 14. Data: 2004-02-19 19:41:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Atryda" <giudichar[tnij_wasc_wstydu_oszczedz]@go2.pl> napisał
    w wiadomości news:c1311r$a3e$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > uwzglednia wyposarzenie i to bardzo dokladnie

    Nie będę się kłócił, ale tam są tylko odmiany modeli. Jak sobie zamontuje
    radio albo szyberdach, to w tabelce tego nie znajdę.

  • 15. Data: 2004-02-20 06:48:27
    Od: w...@p...onet.pl

    > Mylnie interpretujesz przepis - oczywiscie, przysluguje ci roszczenie, O
    > OBNIZENIE sumy ubezpieczenia.

    > Przysługuje roszczenie. Trzeba je najpierw wniesc!

    no coś ty, nie przypuszczałem ...

    nie twierdziłem, że mam monopol na prawdę, zacytowałem tylko przepis z którego
    wynika, że ubezpieczyciel jednostronnie zmniejszając sumę ubezpieczenia
    powinienm zawiadowmić o tym ubezpieczającego. Wiem, że orzecznictwo jest takie,
    że zawszze trzeba ustlić rzeczywistą wartość przedmiotu ubezpieczonego i że
    wartość ta wyznacza należną kwotę odszkodowania ble, ble ble. wiem, że jest w
    tym przepisie mowa o sumie ubezpieczenia, która stanowi maksymalną granicę
    odpowiedzialności ubezpieczyciela. To wszystko wiem i wiem również więcej,
    twierdzę jedynie, że próbowałbym powołać się na ten przepis, no bo co by mi
    zostało innego ? A jak przepis byłby zinterpretowany przez sąd (pewnie tak jak
    twierdzisz) tego nie wiesz, bo nie znasz każdego sędziego w Polsce, a różne
    cuda już się zdarzały.

    Paweł

  • 16. Data: 2004-02-20 06:50:43
    Od: w...@p...onet.pl

    > to wszystko?

    jeszcze nie

    Paweł

  • 17. Data: 2004-02-21 07:24:12
    Od: "Atryda" <giudichar[tnij_wasc_wstydu_oszczedz]@go2.pl>

> [...]
    >
    > Nie będę się kłócił, ale tam są tylko odmiany modeli. Jak sobie zamontuje
    > radio albo szyberdach, to w tabelce tego nie znajdę.

    wszelkie dodatkowe wyposarzenie jesli w takowe wyposaza tez fabryka mozna
    znalesc w tabelkach np:

    szyberdach , sprzeg holowniczy, instalacja radiowa, drewniane dodatki na
    tapicerce, elektyczne otwieranie szyb, regulowane lusterka i dziesiatki
    innych.. kazdy z tych elementow jesli nie jest wyposazeniem standartowym
    podwyzsza wartosc pojazdu..

    oczywiscie nie znajdziemy tego w najprostrzych tabelkach ktore stosuje sie
    do ogolnej wyceny auta gdzie zazwyczaj podawany jest rocznik przebieg i
    marka.. czesta praktyka jest uzywanie dokladnej wyceny przy zawieraniu
    ubezpieczenia ale przy wycenie stosowanie tabel ogolnych.. wiec warto sie
    pytac przy zawieraniu umowy na podstawie jakiego programu lub tabel ustalona
    zostala wartosc aby moc potem zadac wyceny na podstawie tych samych...

    pozdr