  • 1. Data: 2007-09-05 12:16:13
    Temat: odstąpienie od umowy o pracę...
    Od: "grzegorz" <s...@r...pl>

    Witam,

    31.08 podpisałem umowę o pracę na okres próbny z nowym pracodawcą i złożyłem
    wypowiedzenie u dotychczasowego.

    Dotychczasowy pracodawca nie chce żebym odchodził i zaproponwał mi dużo lepsze
    warunki.

    Chciałbym więc sytuacje odkręcić - podpisać nową umowę z dotychczasowym
    pracodawcą i odstąpić od umowy zawartej z nowym.

    Liczę na to, że uda mi się załatwić to pprzez porozumienie z nowym pracodawcą.
    Chciałbym jednak zapytać, jakie konsekwencje prawne mogą mi grozić za
    niewywiązanie się z nowo-podpisanej umowy o pracę, tzn. jeżeli wogóle się w
    nowej pracy nie stawię?

    Dzięki za pomoc.

    Pozdr.,

    Grzegorz

  • 2. Data: 2007-09-05 12:22:05
    Temat: Re: odstąpienie od umowy o pracę...
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    grzegorz pisze:

> [...]
    > Chciałbym jednak zapytać, jakie konsekwencje prawne mogą mi grozić za
    > niewywiązanie się z nowo-podpisanej umowy o pracę, tzn. jeżeli wogóle się w

    Kiedy ustaliliście dzień rozpoczęcia pracy?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2007-09-05 12:31:30
    Od: "grzegorz" <s...@r...pl>

    Dzień rozpoczęcia ustaliliśmy na 15 X.

  • 4. Data: 2007-09-05 12:41:43
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    grzegorz pisze:
    > Dzień rozpoczęcia ustaliliśmy na 15 X.

    Spotkałem się z komentarzem (być może to było w komenarzu do KP
    wydawnictwa beck, ale głowy nie dam), iż umowę o pracę można rozwiązać
    bez okresów wypowiedzenia w momencie zanim pracownik podejmie pracę.
    Chodzi o to, że ochrona przysługująca pracownikowi rozpoczyna się w dniu
    podjęcia pracy.

    Niezależnie od tego możesz po prostu nie przyjść do pracy i najgorszą
    realną sankcją byłoby wystawienie świadectwa pracy z rozwiązaniem umowy
    z winy pracownika, które to świadectwo od razu mógłbyś wyrzucić do
    kosza, po co się nim chwalić gdziekolwiek.

    Bo nie sądzę, aby komukolwiek chciało się bawić w żądanie odszkodowań
    w takim przypadku.

  • 5. Data: 2007-09-05 17:19:20
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > to, że ochrona przysługująca pracownikowi rozpoczyna się w dniu podjęcia

    No ale tutaj chodzi raczej o ochrone pracodawcy (wiem perwersja...).

    sz.