  • 1. Data: 2007-09-05 11:55:26
    Temat: Hiv a naklanianie do seksu
    Od: "Lawenda" <l...@o...eu>

    Czy jesli osoba zarazona wirusem HIV nakloni inna osobe do uprawiania seksu
    oralnego (bez wiedzy tej drugiej osoby o wirusie), a ta druga osoba zostanie
    zakazona, to czy tej pierwszej osobie grozi odpowiedzialnosc karna ?

    L.

  • 2. Data: 2007-09-05 12:19:47
    Temat: Re: Hiv a naklanianie do seksu
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Lawenda napisał(a):
> [...]
    > oralnego (bez wiedzy tej drugiej osoby o wirusie), a ta druga osoba zostanie
    > zakazona, to czy tej pierwszej osobie grozi odpowiedzialnosc karna ?

    tak o ile ma swiadomosc ze jest chora. Numerku zapomnialem. Ale karajest
    niewspolmierna bo to prawie jak zabojstwo.

    P.

    --
    Czy rzekomo nieskazitelny minister sprawiedliwości prokurator generalny
    Zbigniew Ziobro brutalnie zamordował młodą kobietę? Czy naprawdę dokonał

  • 3. Data: 2007-09-05 12:20:27
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Sowiecki Agent napisał(a):

    > tak o ile ma swiadomosc ze jest chora. Numerku zapomnialem. Ale karajest
    > niewspolmierna bo to prawie jak zabojstwo.

    nawet jak nie zostanie zakazona to mozna oskarzyc o usilowanie.
    P.

  • 4. Data: 2007-09-05 12:41:50
    Od: "Lawenda" <l...@o...eu>

    Dziekuje obu Panom.

  • 5. Data: 2007-09-05 12:42:37
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lawenda" <l...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > zostanie
    > zakazona, to czy tej pierwszej osobie grozi odpowiedzialnosc karna ?

    witam

    ten "numerek" to art.161 paragraf 1 kk - zagrożenie: kara pozbawienia
    wolności do lat 3; a zatem występek a nie zbrodnia (np. zabójstwo)

    pzdr

  • 6. Data: 2007-09-05 12:52:26
    Od: "Lawenda" <l...@o...eu>

    > Użytkownik "Lawenda" <l...@o...eu> napisał w wiadomości
    > ten "numerek" to art.161 paragraf 1 kk - zagrożenie: kara pozbawienia
    > wolności do lat 3; a zatem występek a nie zbrodnia (np. zabójstwo)

    To jeszcze jedno pytanie. Osoba ktora zostala nakloniona do seksu nie wiedziala
    o wirusie, druga osoba wiedziala, czyli jak ustalilismy to jest przestepstwo
    karne. Niestety tu wlasciwie jest slowo przeciwko slowu. Przed sadem winny
    przeciez sie moze wyprzec. Zdarzenia nie ma ani na filmie ani nie ma zdjec.
    Jest slowo pokrzywdzonej przeciwko slowu zarazonego.

    Jakie sa szanse zeby sad dal wiare w zeznania? Ja jestem przekonany ze to
    zdarzenie zaszlo. Mozliwe ze znajda sie osoby, ktore poswiadcza, ze moglo do
    niego dosc, chociaz wiadomo ze nikt nie powie ze jna pewnop doszlo bo nie bylo
    swiadkow.

  • 7. Data: 2007-09-05 13:11:44
    Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > do
    > niego dosc, chociaz wiadomo ze nikt nie powie ze jna pewnop doszlo bo nie

    witam!

    można wypytać podejrzanego (oskarżonego - jak już sprawa w sądzie), o pewne
    szczegółowe cechy jego organu płciowego i okolic, które mogła znać tylko
    ofiara; ofiara może też wskazać w zeznaniach na pewne cechy szczególne;
    jeżeli podczas konfrontacji na policji czy w sądzie oskarżony zaprzeczy, aby
    posiadał takie znaki szczególne, wtedy można złożyć wniosek o powołanie
    biegłego lekarza którego zadaniem byłoby zbadanie oskarżonego pod kątem jego
    cech szczególnych w okolicach genitaliów; może bowiem posiadać jakieś
    znamię, tatuaż, szczególne cechy członka (rozmiar) itp.; takie badanie da
    odpowiedź, kto mija się z prawdą; jeżeli prawdę mówi ofiara i badanie to
    potwierdzi, to jest to pośredni dowód, że ofiara miała co najmniej wzrokowy
    kontakt z częścią intymną ciała oskarżonego

    może inne osoby na grupie podsuną inne rozwiązania

    oczywiście dobrze jest mieć świadków - jeżeli są tacy, to zaprosić ich do
    sądu, aby złożyli zeznania

    pzdr

  • 8. Data: 2007-09-05 14:16:07
    Od: "se" <s...@s...org>

    Chyba chodzi o to jak udowodnić że oskarżony nie poinformował skarżącego że
    jest chory.

  • 9. Data: 2007-09-05 14:37:32
    Od: Sebcio <s...@w...pl>

    On Wed, 5 Sep 2007 16:16:07 +0200, "se" <s...@s...org> wrote:

    >Chyba chodzi o to jak udowodnić że oskarżony nie poinformował skarż?cego że
    >jest chory.
    najpierw trzeba udowodnic ze wiedzial ze jest chory/a

  • 10. Data: 2007-09-05 14:52:33
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 05-09-2007 o 14:52:26 Lawenda <l...@o...eu> napisał(a):

> [...]
    > Zdarzenia nie ma ani na filmie ani nie ma zdjec.
    > Jest slowo pokrzywdzonej przeciwko slowu zarazonego.

    A jak udowodnic, ze to wlasnie ta osoba spowodowala zakazenie?

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.