  • 11. Data: 2007-09-12 10:58:07
    Temat: Re: odstąpienie od umowy najmu mieszkania
    Od: "renata " <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

    666 <j...@w...eu> napisał(a):

    > Moja pomyłka - od stycznia - art. 688 KC
    > JaC
    >

    > -----

    > nieoznaczony zwykle byłoby skuteczne
    > dopiero od [...]
    Umowa jest zawarta na 6 mcy począwszy od 1 października, obie strony
    obowiązuje miesięczny okres wypowiedzenia, więc nie rozumiem o czym piszesz.
    Generalnie pytałam czy można od takiej umowy odstąpić przed tym 1
    października, bo teraz to mąż tam chyba na czarno mieszka. Oni podpisali
    umowę od 01.10 bo trzeba dwa tygodnie przed wynajmem zgłosić do US.
    Poza tym dlaczego ja mam się tłumaczyć, że chcę opuścić ich lokal i co mnie
    obchodzą ich jakieś poniesione koszty. Rekomendowali nas nasi wspólni
    znajomi, więc nawet palcem nie kiwnęli aby znaleźć lokatorów. Ja też tracę
    czas, bo początkowe ustalenia były inne i przy podpisaniu umowy okazały się
    inne (niższy czynsz, brak kaucji). Teraz to ja muszę ponieść dodatkowe
    koszty, bo jak znajdę inne mieszkanie w trakcie okresu wypowiedzenia to muszę
    zapłacić czynsz w dwóch mieszkaniach + kaucje, nie wspomnę o kosztach
    pośrednictwa, bo tym razem szukam przez biuro.

  • 12. Data: 2007-09-12 11:23:08
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "renata " <l...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zapłacić czynsz w dwóch mieszkaniach + kaucje, nie wspomnę o kosztach
    > pośrednictwa, bo tym razem szukam przez biuro.

    witam ponownie

    proponuję złożyc wynajmującemu jeszcze teraz propozycję rozwiązania umowy
    najmu za porozumieniem stron, czyli sporządzenie na pismie zgodnego
    oświadczenia, że umowa najmu z dnia tego i tego rozwiązuje się na mocy
    porozumienia stron i własnoręczne podpisy;
    oni wtedy taki dokument moga złożyc w US, jeżeli już zarejestrowali umowę
    najmu i żadnych kosztów nie poniosą; oczywiście to trzeba zrobić
    niezwłocznie przed terminem wskazanym w umowie, tj. przed 1.10.2007r.

    pzdr

  • 13. Data: 2007-09-12 11:25:28
    Od: "renata " <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Krzysiek <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Krzysiek" <k...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:fc8hv3$aj3$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > w takim porozumieniu warto zawrzeć postanowienia o zwrocie kaucji, no i o
    > ewentualnych rozliczeniach pomiędzy stronami; nadto warto zabezpieczyc się
    > na przyszłość i napisac w porozumieniu, że strony zgodnie oświadczają, że
    > nie mają względem siebie innych roszczeń i zrzekają się prawa ich
    > dochodzenia w przyszłości
    >
    > pzdr

    Dzięki, własnie o czymś takim myślałam, tylko nie wiedziałam jak mam to
    zrobić.
    pozdr

  • 14. Data: 2007-09-12 11:26:54
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>